Vattenpumpar i Thailand

Långeman

Forumveteran
Tittar efter en ny vattenpump, har i dag en Mitsubishi EP 305Q2
Vet inte hur många liter den ger, ej heller hur många watt den är på.
Kollade runt lite och tror att den ligger på 250 watt, men hur många liter den ger framgår inte, ej heller pumptrycket.
Vad jag förstår, så kostar en liknande i dag 7.100Tbh.
Vad använder ni???
Fabrikat, modell?

Tittar efter en ny vattenpump, har i dag en Mitsubishi EP 305Q2
Vet inte hur många liter den ger, ej heller hur många watt den är på.
Kollade runt lite och tror att den ligger på 250 watt, men hur många liter den ger framgår inte, ej heller pumptrycket.
Vad jag förstår, så kostar en liknande i dag 7.100Tbh.
Vad använder ni???
Fabrikat, modell?
Vad jag kunde se så är din pump på 300 w, hittade inte heller något om liter eller pumptryck

Vi har en Mitsubishi av modell jag inte vet just nu, 23 augusti kan jag svara på det ;-)

Den ingick i husköpet och byggherren valde säkert den billigaste modellen dom kunde. Jag tycker mest att det pissar i kran. Ledningar är inte de grövsta heller. Så blir det när man inte är och petar på minsta detalj.

Vi har en vattentank ovan mark så pumpen behöver bara trycka. Har man tank under mark krävs en annan pump som jag har förstått det.

Hitachi är stort märke inom pumpar också.

Vi har en Mitsubishi av modell jag inte vet just nu, 23 augusti kan jag svara på det ;-)

Den ingick i husköpet och byggherren valde säkert den billigaste modellen dom kunde. Jag tycker mest att det pissar i kran. Ledningar är inte de grövsta heller. Så blir det när man inte är och petar på minsta detalj.

Vi har en vattentank ovan mark så pumpen behöver bara trycka. Har man tank under mark krävs en annan pump som jag har förstått det.

Hitachi är stort märke inom pumpar också.
Satt igår och kollade på Hitachi pumpar, fanns några som skulle kunna fungera, får dock titta vad man hittar när man är på plats och se vad man hittar på global och thai watsadu

Satt igår och kollade på Hitachi pumpar, fanns några som skulle kunna fungera, får dock titta vad man hittar när man är på plats och se vad man hittar på global och thai watsadu

Har i dag kollat på olika ställen. Det som skiljer, nästan alla pumpar åt, är endast motorstyrkan, från
1 - 300 Watt, sug och pumptryck är det samma på alla.Trots detta så skiljer det 3000Tbh på en 100 W till en 300W Har tittat på Mitsubishi o Hitachi.

Har i dag kollat på olika ställen. Det som skiljer, nästan alla pumpar åt, är endast motorstyrkan, från
1 - 300 Watt, sug och pumptryck är det samma på alla.Trots detta så skiljer det 3000Tbh på en 100 W till en 300W Har tittat på Mitsubishi o Hitachi.
Dom pengarna kan man ju ha roligare för, såg att hitachi skrev klart och tydligt hur många litet m.m det var som skilde dom olika moror styrkorna

Dom pengarna kan man ju ha roligare för, såg att hitachi skrev klart och tydligt hur många litet m.m det var som skilde dom olika moror styrkorna

Jag hade fel då det gäller Mitsubishi 300 w den har ett max tryck på 2.1 kg enligt tryck kontakten dom andra 1.9kg, försumbart.
Vattenmängden har endast betydelse, om man skall ha många tapp ställen öppna samtidigt.
Priset skiljer 1500 tbh, beroende på var man handlar, BIG C var just nu billigast

Jag hade fel då det gäller Mitsubishi 300 w den har ett max tryck på 2.1 kg enligt tryck kontakten dom andra 1.9kg, försumbart.
Vattenmängden har endast betydelse, om man skall ha många tapp ställen öppna samtidigt.
Priset skiljer 1500 tbh, beroende på var man handlar, BIG C var just nu billigast
Det var inte så stor skillnad på trycket, ska kolla sen vad som står om hitachi's, har en pdf om deras i ipaden

Då jag inte hittade någon specifikation för Mitsubishi så får man nöja sig med Hitatchi's spec. Det skiljer inte mycket på dom (WM-P maskinerna) om man tittar på dom som är från 200 w och uppåt

image.jpg

Vi har en Hitachi vattenpumpa och en 750 liter vatten tank på terassen i andra våningen

IMG_3018.JPG

Jag är i Sverige nå , men jag titta på Google , och här är min vatten pump

imagesrc_fitin.jpg

Problem med vattenpumpen i Thailand , det står skrivet mycket på internett på engelska
om vattenpump , service och underhall

Image0062.jpg

Image0063.jpg

Om dom har missat med limningen av en rörskarv någonstans så skaffa en kraftig pump så hittar du skarven...

Liknande trådar

Tillbaka
Topp