Vem känner till Rayong-området?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
R

Rolf

Gäst
Hej
Jag ska åka ner den 26 April och stanna i ca 3 veckor.
Behöver lite tips om var det kan vara billigt att bo, några krav. AC och internet.
Helst ska det vara öster om Ban Phe.
Inget tips är för dumt så kom igen med förslag.
mvh Rolf 8)

"Rolf " sa:
Hej
Behöver lite tips om var det kan vara billigt att bo, några krav. AC och internet.
mvh Rolf 8)

Som vanligt är allt relativt "vad är billigt?" 1000 kr, 200-400 kr natten? 100 kr natten? Naturligtvis skall du till möget på östsidan;D ;D, när du har paradiset väster om Ban Phe, Lan Hin Khao, Ban Kon Ao och Hat Mae Rampung.

Har inga direkt priser så här på rak arm, men min flickvän kan alla ställen, jag själv har min pärla, Pha Fan, AC men ingen Internet, B 1000 per natt, jag betalade dock B 500 och då hade jag gratis kaffe på rummet, kaffekokare och gratis vatten, men det är ju jag det ;). Pha Fan är ju inget turisthotell utan bebos mest av Thailändare och det passar mig bra, de som äger det är underbara människor och de har en liten affär i huset också. Det går dock inte at boka via nätet, men de små pärlorna hittar man inte på Internet ::)! Lugnt och skönt.

Smöra lite för Pha Fan

Ju längre öster ut, desto dyrare boende och mat, västerut fina matställen och billigare boende. Annars så är mögösterut Chack Pong, Tha Rua Klaeng bra mellan Ban Phe och Lae Mae Phim. Chack Pong finns en helt otroligt bra restaurang Khon Kai, supergod mat, speciellt deras Pat Chaa, skaldjur, bläckfisk i chili, grönpeppar och vitlök mm, en typisk Thai-restaurant utan turistinflytande :thumbsup:.

Jag återkommer, Linda kan säkert tipsa om godtagbara krypin både i öst och väst. Bra tid att åka Rolf, bästa tiden tycker jag, April Maj.

Mvh Peter :wai:

Hej och tack för att du hör av dej. insayt
Nu tar vi den långsamma reprisen. Från Ban Phe och en bit öster ut mot kaeng trodde jag att stränderna och vattnet var bättre väster ut mot Pak nam. Har jag fel eller.
Avaktar med spänning Lindas åsikter ;)
mvh Rolf

"Rolf " sa:
Hej och tack för att du hör av dej. insayt
Nu tar vi den långsamma reprisen. Från Ban Phe och en bit öster ut mot kaeng trodde jag att stränderna och vattnet var bättre väster ut mot Pak nam. Har jag fel eller.
Avaktar med spänning Lindas åsikter ;)
mvh Rolf

Ja bortanför Suan Son, Klaeng och ut till Lae Mae Phim anses bättre, men Pak Nam ligger öster om Klaeng.

Så här är det från väster Rayong-Tapong-Hat Mae Rampung-Lan Hin Khao-Ban Kon Ao-Ban Phe-Klaeng-Chak Pong-Lae Mae Phim-Pak Nam Krasee. Vet inte vad du menar med Pak Nam, finns inga stränder direkt där, du kanske menar något annat Pak Nam som inte jag känner till. Klaeng är själva provinsen så själva platsen är Ta Rua Klaeng.

Egentligen tycker jag inte att stränderna hela den sträckan är så jäkla bra, men vattnet är bättre österut, utan då tar du båten över till Koh Samet 30 minuter, kanonstränder, hör till de bästa i Thailand vill jag hävda.

Sträckan Rayong Lae Mae Phim är ju inte direkt badstränder, utan den sträckan gör man annat, utflykter, äter, går på pub, går på marknader, tempel och sådant, ja du vet mer sociala grejer, är inte själv någon strandraggare precis, det finns mycket att göra hela den sträckan, hyr en motorcykel och åk runt absolut det bästa.

Men jag lovar att återkomma med bra boende till sjyssta priser när jag pratat med Linda, lugn bara lugn, du skall ju inte lyfta ännu ;D ;D, chattar med henne på helgerna, då har man bättre tid att kommunicera om sådant.

Mvh Peter

Väntar med spänning. Under tiden ska ja lära mej kuststräckorna :D

[move]Från Öst till Väst[/move]

rolf

"Rolf " sa:
Hej
mvh Rolf 8)

Tjena Roffe!!

Jag ska fråga min svägerska hon borde veta, född och upp vuxen i Ban Khai strax utanför Rayong, jag kommer tilbaka med svar när jag har ett bra sådant... Jo-Be

Vi ska inte kuska runt. Är för gammal för det, en plats att bo på sen åka runt och kolla läget. En och annan slapp stund i en solstol blir det nog också
Rolf

"legolas " sa:
Du skall på något sätt kolla in hur det kan vara att BO i Rayong-området, eller hur??
Kolla in sevärdheterna är absolut inget fel, inget fel alls naturligtvis. MEN att kajka runt hela semestern och bo på olika hotell på olika paradisöar kommer inte att hjälpa speciellt mycket.

Försök att bo i Rayong.. och ha utgångspunkt därifrån, precis som OM du bodde i Rayong, DÅ kan du ta familjen ut till de olika underbara öarna och stränderna. Sedan när du har klarat av de veckorna i april, så kanske du lättare kan göra en utvärdering om du och din fru kommer att trivas där i Rayong. För vardagslivet i Rayong är inte att bo på Koh this eller Koh that...

usch va avundsjuk man blir, Jag vill oxå besöka alla dessa öar Insayt pratar om..
Lycka till

;D ;D ;) ;), legolas, det är inga öar jag pratar om det är platser på landbacken, den enda paradisön är Koh Samet, nä konka runt på motorcykel är kanon i detta område, inte konka runt på öar, det håller jag med om.

Mvh Peter, men jag återkommer i helgen har pratat med Linda, Rolf :wai:

insayt
HÅLLER ME DI OM ATT DEN ENDA RIKTIGA PARADIS ÖN E kOH SAMET
bara älskar den ön :nod:

glimten66

Ja. Vi ser fram emot att åka speciellt i dag. Det tog mej 6 tim att röja bort all snö från tomten. :mad:
Jag har tittat på några förslag bla. mac_garden_resort, maera_beach_house, maera_beach_house, palmeraiebeachhotel, ruenthairimhaad, novotel-rayong-rim-pae-resor, Är det några som ni känner till. Sen har jag fått tips om en Göteborgare som hyr ut rum, läg och hus 800-1300 bath. Förresten behöver man int. körkort om man vill hyra en MC.
Ha en trevlig kväll
Rlf

"ledarn " sa:
Håller med om fina stränder på Koh Samet......

Men har bara varit där 1 gång, och då var det så otroligt mycket mygg så det tog lite av glädjen....

Jo, ledarn, håller med dig om det , men nu senaste 2 gångerna fick jag bara ett fåtal myggbett, bodde ju där i december förra året, men inte i maj, utan då bara några dagsturer.

Är själv mycket förbryllad över detta, vet inte vad det beror på, beror det på den där uttjatade "Globala uppvärmningen" eller vad fan det nu beror på. Likadant i Bangkok, brukar var en sjuhelvetes massa mygg uppe i Banglampoo, men icke sa nicke.

En del påstår ju att det är sprängningarna i Micronesien för 20-30 år sedan som får återverkningar nu..., vem vet men myggen vet jag inte vart de tagit vägen :eek: ??? ::)

Mvh Peter :wai:

Har lite uppslag Rolf!

Men det är på den vackra sidan, Hat Mae Ramphung.

Linda säger att det är mycket renare och finare på den sidan, rummen alltså och hon är allergisk mot smuts, hon säger att rummen på östsidan "เหม็น ๆ men[sup]R[/sup] men[sup]R[/sup]", stinker.

Nu är ju jag färgad av just den västra delen, lugnare, mysigare och vackrare och mer genuint Thai, men det är ju vad jag tycker :D

Nice Beach Hotel, skall ha Internet, från runt 200 kr och uppåt.

Chayta Resort, från 800 Bath till 5000 Bath, lite annorlunda och spännande, värdelös hemsida dock, men det finns telefonnummer. Inget Internet vad jag kan se.

White at Sea, jäkligt sjyssta rum och ett exempel här:

Maximum Person 2 Person
Weekday 2,300
Weekend 2,500
Long Holiday 2,800

Include

* Single Bed
* Air
* LCD TV
* Cable TV
* DVD/CD Player
* Warm Water
* Coffee Bar
* WIFI Internet

Kiangtalay Resort, udda grej med en massa möjligheter till aktiviteter, vet inte vad hon fick det ifrån ;D, värdelös hemsida dock, men det är bara att utforska lite.

Sen en sida som jag snubblade över, du som funderar på "Hus" Rayong Home and Land

Skall se om jag inte kad dra ur henne lite mer, alla dessa ställen ligger i samma område som jag brukar hålla till. Sen har du ju Rayong Resort i Khao Laem Ya, nationalparken, men där ligger priserna runt 4000-5000 bath natten.

Sen vet jag ju inte vad din stil är och vad du tycker är rimliga priser. Men Pha Fan som jag tidigare tipsat dig om är jättebra, så underbara människor lugnt, rent och mysigt och lite genuint thai, runt 1000 bath natten. Inget Internet dock eller kabel-TV, bara thai-tv.

Men va fan man vill väl upptäcka atmosfären, andan och det genuina, vill du ha turistrajtantajtan, kan du ju ta en sväng över till Koh Samet eller på andra sidan, alltså mögsidan Lae Mae Phim mm.

Jag återkommer med mer sedan :wai:

Mvh Peter

"legolas " sa:
Rolf en liten grej om ditt boende. Nu när du får så himla bra information ifrån Insayt. Så snöa fan inte in på internet nu.... Skit i datorn. lämna den hemma om du kan. leta upp ett internetkafe, finns 13 på dussinet och gör ditt "jobb" därstädes, funkade i nästan 3 månader för min del här i Chaiyaphum. Och då hade jag ett arbete att sköta via datorn ...
Det har ju inte du...
Så relaxa, strunta inte i fina erbjudanden på rum och boende bara för att de saknar internet, såg Insayts sista exempel där. Inget internet, boendet viktigast och internet minst viktigt...

Rolf här håller ja me legolas internet hittar du i varje gränd så oroa dig inte för de

själv när ja e nere så bryr ja mi inte om de ok ja har försökt men de funkar dåligt hos oss

njut istället o skit i internett

glimten66

Nja, kan inte riktigt hålla med. Frun och jag sover olika länge. När jag vaknar är det oftast mörkt. Då är det skönt att strula runt i cybervärden, ev lyssna på P4. Sen brukar jag ha en laptop med för att tömma kameran.
JAG BLIR NÄSTAN RÖRD ÖVER ATT NI ÄR SÅ MÅNA OM ATT VI SKA FÅ UT DET MESTA AV VÅR VISTELSE :wai:
Efter som jag är pensionär på måndagar så ska jag i lugn och ro gå igenom alla tips och råd som strömmar in. Hoppas även att dom kan vara till nytta för andra :nod:
Rolf

Morrn
Inte för att jag vill tjata :) men tror ni att era släktingar/fruar har några heta tips innan i morgon? :-X
Det är i och för sej ingen panik men vore kul om man kunde ringa in boendet. På mån måste vi boka själva resan.
Rolf

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
6
Visningar
3 K
Anonym
A
A