Vid vilken ålder tänker du pensionera dig?

Vid vilken ålder tänker du pensionera dig?

• Jag är pensionär redan

Röster: 4 10.8%
  • Jag kommer jobba minst till 65 år

Röster: 11 29.7%
  • Jag kommer pensionera mig mellan 60-65 års ålder

Röster: 14 37.8%
  • Jag kommer pensionera mig mellan 50-59 års ålder

Röster: 6 16.2%
  • Jag kommer inte jobba efter 49 års ålder

Röster: 0 0.0%
  • Vadå jobb

Röster: 2 5.4%

• Totala väljare
    37

A

Anonym

Gäst
Hur länge kommer du jobba?

Själv skulle jag vilja gå nu, men blir nog till 65, då jag skaffade barn i senare delen av livet!

Har så länge kvar så ingen aning, dock vill jag inte jobba i Sv året om så målet är att kanske om 5 år börja bo mer i Thailand.

Har så länge kvar så ingen aning, dock vill jag inte jobba i Sv året om så målet är att kanske om 5 år börja bo mer i Thailand

Ja-a, önskar jag kundet göra så med, men lär nog vara omöjligt. Hur få pengarna att räcka till?

Kommer nog inte kunna pensionera mig ligger i generna, farfar vägra, 90 år dog i olycka, farsan pensionera sig för 3 år sen höll en månad han är uppe och klättrar på tak och lägger beslag än.
Rastlös som jag är så tror jag ja kommer dö på någon typ av arbete.

Det är en bra fråga, det är ju många år kvar för min del innan man går i pension, men kan man gå innan så jag jag det

ja har vart anställd i 10 månader år 2000 på ett lager i Gbg, efter det egenföretagare men det va så mkt jobb och ingen förtänst så nu hjäper ja bara frugan i Thailand. Upptagen med det hela tiden känns det som men man e ju i Thailand ofta och mycket tid över blir det där ändå. Kommer aldrig sluta med det jag gör även om det inte är ett "vanligt jobb"
Oroar mig ikke för pension eftersom om jag klarat mig i (då) 45 år utan att ta ett vanligt jobb så klarar ja nog några till..
och att dra in pengar till svenska miljömupp-staten känns inte så lockande

ja har vart anställd i 10 månader år 2000 på ett lager i Gbg, efter det egenföretagare men det va så mkt jobb och ingen förtänst så nu hjäper ja bara frugan i Thailand. Upptagen med det hela tiden känns det som men man e ju i Thailand ofta och mycket tid över blir det där ändå. Kommer aldrig sluta med det jag gör även om det inte är ett "vanligt jobb"
Oroar mig ikke för pension eftersom om jag klarat mig i (då) 45 år utan att ta ett vanligt jobb så klarar ja nog några till..
När du blir gammal har dom höjt pensionsåldern så mycket att inte många lever så länge.I värsta fall kan du ju söka asyl i Sverige och få allt betalt under falsk identitet naturligtvis för det verkar inta vara något problem.

När du blir gammal har dom höjt pensionsåldern så mycket att inte många lever så länge.I värsta fall kan du ju söka asyl i Sverige och få allt betalt under falsk identitet naturligtvis för det verkar inta vara något problem.

fan också, måste börja sola nu då också kanske.. 555

Sverige e vackert, men det sker en "klimatförändring" där nu så får se vad som händer om dryga 28 år jag har kvar till 65, tror det blir som du säger att jag har 33 år kvar, eftersom nya pensionsåldern höjs till 70 eller varför inte avskaffa den helt?
Jag har rätt till bidrag i form av att vara hemmapappa, men ja skiter i att fylla i lapparna. Jag kan inte ens göra det eftersom dom vill veta exakt när jag ska ha ungen 3 månader i förväg och ja vet inte ens om ja e i sverige om 2 veckor eller inte, än mindre om 3 månader

Har du slutat jobba med din firma? Gick inte det ganska bra?

Ibland är du jävligt trög Janne, firman 2000 var hans ex. Nu driver han firma i frugans namn som går bra därav hjälper bara frugan i Thailand.

Senast redigerad av en moderator:
tror du menar det där med att skicka till Thailand, för du menar nog inte det ja höll på med innan, dvs. kläder.
Jo det funkar visst att skicka saker åt folk men om man ska dra av skatt o skit så blir det inte mkt över med den prissättningen vi hade. Det tog tid dessutom från frugans business och det va lite störande.
Ja o frugan väntar på visum nu till England, skall se om vi kan handla in saker där och sälja i Pattaya och bli miljonärer... ;)

Senast redigerad av en moderator:
tror du menar det där med att skicka till Thailand, för du menar nog inte det ja höll på med innan, dvs. kläder.
Jo det funkar visst att skicka saker åt folk men om man ska dra av skatt o skit så blir det inte mkt över med den prissättningen vi hade. Det tog tid dessutom från frugans business och det va lite störande.
Ja o frugan väntar på visum nu till England, skall se om vi kan handla in saker där och sälja i Pattaya och bli miljonärer... ;)
Jo det var det jag menade ...

Kanske jag som är trög??
Frugans business, har ni börjat med nåt nytt fraktar ni inte och säljer antikviteter längre?

Liknande trådar

S
Svar
0
Visningar
1 K
santa claus
S
L
Svar
20
Visningar