Vigsel inför thailändsk myndighet

 
:thumbsup: Income- letter skall gå genom Sv. Ambassaden som intygar inkomst före skatt .
Beror på var du arbetar, inkomstbrev skall vara bekräftat från konsulat/ambassad landet du har anställning
skall bekräftas från företag och sen underskrivet av ambassad.
Men inget krav vid vigsel.
 
Här finns hur det går till för både bosatta i Sverige och utflyttade som bor i Thailand.


För boende i Sverige.
Screenshot_2023-05-24-14-14-41-147-edit_com.chrome.beta.jpg



För utskrivna

Screenshot_2023-05-24-14-15-55-426-edit_com.chrome.beta.jpg
 
Du är medveten om att du gav noll info?
Översättning av handlingarna, vilka?
Sen står för boende i Sverige, jag har registrerat båda äktenskap i Sverige och dom vill ha i original och har egna översättare.
I länken finns klickbara hänvisningar till olika blanketter som behövs och för en vigsel i Thailand.
Nu gäller det inför en vigsel i Thailand och inte att registrera äktenskap i Sverige.

Boende i Sverige skaffar sina intyg i Sverige i förväg och utflyttade söker sina intyg på Ambassaden i Bangkok.
Olika handlingar dessutom behövs beroende på bosättning.
 
I länken finns klickbara hänvisningar till olika blanketter som behövs och för en vigsel i Thailand.
Nu gäller det inför en vigsel i Thailand och inte att registrera äktenskap i Sverige.

Boende i Sverige skaffar sina intyg i Sverige i förväg och utflyttade söker sina intyg på Ambassaden i Bangkok.
Olika handlingar dessutom behövs beroende på bosättning.
TS skriver att utskriven svensk.
Blir bara så löjligt käfta i tråd och förlänga, få det låta svårt när det är väldigt enkelt.
 
Är det riktigt att man kan gifta sig på valfritt amphur i Thailand. Jag trodde man var tvungen att göra det där den blivande bruden är skriven.
Jag trodde det med men stämde inte.
Första gngn gift på amphoe lomsak där exet var skriven.
Andra gången på Amphoe Banglamung Chonburi vilken nuvvarande inte är skriven på.
Dock var hon tvungen att åka till amphoe där hon var skriven för att registrera namnändring och få ut nytt id med nya efternamnet.
 
Är det riktigt att man kan gifta sig på valfritt amphur i Thailand. Jag trodde man var tvungen att göra det där den blivande bruden är skriven.
Vi gifte oss i Bangkok och inte i hembyn och fick ut äktenskapsbeviset där.
Stack direkt och gjorde bort det när vi var klara med foreign affairs.
Vi åkte inte inte dit där hon bodde.
Det tjänade vi tid på.
 
Hej!
Vilka papper måste jag ha som utskriven svensk medborgare när vi ska gifta oss här i Thailand? Hon är Thailänsk medborgare och född här. Har försökt att leta på nätet men blir bara snurrig i skallen av allt.
 
 

Liknande trådar

E
Svar
3
Visningar
2 K
E
H
Svar
20
Visningar
3 K
Hans Svensson
H
 
Tillbaka
Topp