Vilka äter extra D-vitmin nu i corona/influensa tider

 
SmartSelect_20210109-131255_Gmail.jpg

Kör två per dag nu, men efter vaccineringen drar jag ner till 1 om dan :). Senare kan jag sluta med dom och spara till kommande scenarier....
 
Bor man på nordliga breddgrader och dessutom har mörk hy bör man överväga att ta D-vitamin speciellt på vintern. Jag tar ändå ett pillr varje morgon, jag känner ingen som dött av det. Hade det inte varit en god idé att man får EN burk D-vitamin (gratis) när man vaccinerar sig?
 
Jag dricker vitaminvatten men mest för dom börjat sålt så jäkla gött här nere, kör mest på C och B det jag visat innan är goare än dricka rent vatten. Kollat om problem på 1777 om överkonsumerar men skriver nej.
 
Jag äter D-vitamin och kommer nog fortsätta åratal framåt detta trots att jag bor i Thailand och får mycket sol. Jag tar mellan 4-5.000 IE eller vad det nu heter varje dag.
Vilken annan vitaminbrist har du? Har du gjort ett ordentligt blodprov? Att knapra vitamintabletter utan orsak verkar ogenomtänkt.
 
Du trenger ikke eksttra d vitamin i Thailand . D vitamin produkseras når huden utsettes for UVB stråling av solys , og det er det nokk av i Thailand , D-vitamin er et fettloselig vitamin ,som betyr at kroppen ikke skiljer det utmed urinen ved for store mengder , Pass på for overdose .
 
Senast ändrad:
 

Liknande trådar

L
Svar
7
Visningar
2 K
L
 
Tillbaka
Topp