Vilka behöver rapportera och vilka behöver inte rapportera 24h.

 
Nu menade jag inte dig specifikt @Khuntan Du gör det rätta, trivs man inte och tycker saker och ting har ändrats till det sämre, bör man göra något år saken.
Finns tyvärr alldeles för många som gnäller år ut å år in utan att ta tag i sin situation.

Jag har inte bott permanent i Thailand, och har inte dina erfarenheter av myndigheterna. Det lilla jag varit i kontakt med myndigheter har varit positivt. Helt klart är det ingen positiv utveckling som sker i Thailand, men det får jag ta ställning till den dagen jag ev skulle råka ut för något negativt.

Blir extra glad att läsa @Joker s tidigare inlägg, helt rätt inställning. Visste att även gamla rävar kan ändra åsikter till det positiva, lyfter på hatten så länge det varar ;)
Vad väntar du på släpp sargen och flytta ner du blir inte yngre, man lever bara 1 gång!!
 
Vad väntar du på släpp sargen och flytta ner du blir inte yngre, man lever bara 1 gång!!
Ja den där sargen är till för att släppas;)

FB_IMG_1565968985041.jpg
 
Du var en av dem jag hade i tanken. Skriker efter förändringar bort med allmänna val.
När skiten träffar fläkten känns det.

När skiten träffar fläkten känns det.

Jag kom att tänka på en fin middag, god mat, fin stämning, alkoholen flödade, nu var det en gäst som kände att det tryckte på i 2:an, han ursäktade sig och skyndade iväg till en toalett, hittade dörren, hittade ingen lysknapp, men gjorde sitt, men så hittade han inget toapapper, han tog sin röda slips och torkade sig med, efter det så kastade han slipsen i toaletten, han snyggade till sig och gick tillbaka till matsalen, och blev förvånad att där fanns inget folk kvar, han frågade en servitör, var allt folk tagit vägen, servitören svarade, damerna har gått hem för att byta kläder, herrarna är ute och letar efter en man som hade en röd slips, som tydligen har skitit i en fläkttrumma...
 
Jag känner en stor glädje.

Hej

Håller med dig här, lite skadeglädje känner man nog när dom falanger som förespråkar militärkupper och diktatur, gladdes när Thailändarna berövades sin demokrati och frihet själva drabbades av en rad negativa förändringar, det var nog inte riktigt så dom hade tänkt sig att generalerna skulle agera, dom hade nog räknat med att det bara var Thailändarna som skulle drabbas och att dom själva skulle förbli opåverkade i någon gräddfil, men det sket sig med besked.

Nu har vi resultatet, följer man utländska forum, tar del av nyheter och statistik så är alla samstämmiga i att allt fler västerlänningar lämnar landet, då både familjer och ensamstående, antalet västerländska turister har minskat dom senaste 5 åren, hotell, barer och restauranger ropar på hjälp när kunderna saknas, flyglinjer till LOS läggs ner i brist på passagerare o.s.v.

Visserligen ersätts dom västerländska turisterna med Kinesiska, Indiska och Arabiska, men många saknar ändå dom västerländska turisterna.

Mvh isan lover
 
Senast ändrad:
Hej

Håller med dig lite här, lite skadeglädje känner man nog när dom falanger som förespråkar militärkupper och diktatur, gladdes när Thailändarna berövades sin demokrati och frihet själva drabbades av en rad negativa förändringar, det var nog inte riktigt så dom hade tänkt sig att generalerna skulle agera, dom hade nog räknat med att det bara var Thailändarna som skulle drabbas och att dom själva skulle förbli opåverkade i någon gräddfil, men det sket sig med besked.

Nu har vi resultatet, följer man utländska forum, tar del av nyheter och statistik så är alla samstämmiga i att allt fler västerlänningar lämnar landet, då både familjer och ensamstående, antalet västerländska turister har minskat dom senaste 5 åren, hotell, barer och restauranger ropar på hjälp när kunderna saknas, flyglinjer till LOS läggs ner i brist på passagerare o.s.v.

Visserligen ersätts dom västerländska turisterna med Kinesiska, Indiska och Arabiska, men många saknar ändå dom västerländska turisterna.

Mvh isan lover
Egentligen så påverkar inte det här vardagslivet det minsta här nere, irriterande att regeln finns men i verkliga livet här nere så märker man inte av det överhuvudtaget.
Ingen skillnad gällande någonting jag märker av nu än när jag flyttade hit i vardagslivet och det verkliga livet utanför forum här nere.
Märker inte någon skillnad som påverkar min vardag överhuvudtaget mot nu och för 9 år sen.

Men gnäller gör jag ändå för bara läsa om det så känns det som en stjärna på bröstet men i sanningens namn i det verkliga vardagslivet märker man inget och jag skulle inte ens kännt till det här om jag inte hängde på forum det digitala stenbordet.
 
Gillar din beskrivning av just det där med en stjärna tyvärr tror jag det är just vad det är bara början på det och vi vet ju hur det gick för dem som bar dem då.
Likheterna uti världen finns där och med jordens nuvarande ledare är det väl snare förvånande att vi inte har något krig än.
Som barn frågade man sig varför lämnade de inte medans de kunde.
 
Tycker att det är ett jäkla gnällande för ingenting.

Jag och en polare va på im idag och fixade 12 nya mån, inga som helst problem.
Polaren som kör med 800k på banken fick även han 12 mån, inget snack eller stämpel som sa att han måste tillbaka om 3 mån och visa att pengarna finns kvar och inget snack om försäkring.

Bredvid oss så satt det en korkad jänkare, han hade inget inkomstbevis, inga 800k på banken och inte överfört 65k varje mån.
Han sa till im officeren att det är kriminellt när han blev nekad nytt ut.
IM officerens svar blev, sätt in 800k idag och kom tillbaka om en vecka så får du nytt ut.
Alltså trots att han var otrevlig så gav dom honom en chans som dom eg inte behövde.

Dom som har problem på im och inte får sina visum måste ha varit jäkligt otrevliga.
Eller så bor dom på fel ort...
 
Tycker att det är ett jäkla gnällande för ingenting.

Jag och en polare va på im idag och fixade 12 nya mån, inga som helst problem.
Polaren som kör med 800k på banken fick även han 12 mån, inget snack eller stämpel som sa att han måste tillbaka om 3 mån och visa att pengarna finns kvar och inget snack om försäkring.

Bredvid oss så satt det en korkad jänkare, han hade inget inkomstbevis, inga 800k på banken och inte överfört 65k varje mån.
Han sa till im officeren att det är kriminellt när han blev nekad nytt ut.
IM officerens svar blev, sätt in 800k idag och kom tillbaka om en vecka så får du nytt ut.
Alltså trots att han var otrevlig så gav dom honom en chans som dom eg inte behövde.

Dom som har problem på im och inte får sina visum måste ha varit jäkligt otrevliga.
Eller så bor dom på fel ort...
Till mycket stor del gissar jag att det är som snittet även här på det här forumet.
En del tror att det gäller inte dem.
En del tror att det gäller mer än det som sägs.
En del ser det praktiska i det mesta och löser också detta, så det inte blir ett fortsatt problem.
Andra har svårt med att de inte får så som de tänkt före, blir irriterad när immigration inte accepterar deras version utan följer sin arbetsinstruktion. Följt av att personen på diverse forum vräker ur sig över det dåliga immigration som inte gjorde som de sade.
Det här bevittnar man i de flesta länder inkl. Sverige.
Det var också det man såg på mötet som artikeln ovan skildrar. Visst fanns det bra förslag lösa immigrations problem på ett annat sätt. Visst var det så att polisen såg det här som jobbigt eftersom de inte var där för att tala om att farangerna slipper, utan tvärtom att tala om att detta faktiskt gäller dem idag.
Som mannen som efteråt sade att han fortfarande inte vet vilka dokument som skall lämnas in. Det nämndes "passet och kontrakt/ägarbevis", men har uppfattade inte det eftersom han ville de skulle säga att han slipper. De orden kom inte, så då förstår han inte.
Det är förändring som skapar ilskan och obehaget hos de flesta, inte att det på något sätt skulle vara jobbigt.
 
Inte konstigt att dom stramar åt reglerna med tanke på alla luffare som hängde här med overstay.
Kommer ihåg min 2ndra månad jag bodde i Thailand.
Hade besök av en lätt bekant i condon jag träffat några gånger i Sverige genom gemensamma bekanta.
Silken luffare men det visste jag inte då men förstod ju att något inte stod rätt till.
På morgonen när han hade dragit såg jag i myntskålen att han hade snott alla mina 10 bahtingar.
Enda gången jag träffa han men gemensam polare träffa han nere åt bang saray hållet par månader efter.
Levde i nån hydda, hade overstay på flera år, levde på att fiska mat vid stranden och ta små svetsjobb för Thailön och satt och drack Lao Khao nästan helt tandlös.
Sista gången polaren träffa han med, han hade suttit och tiggt pengar men till Sverige ville han inte.
Han blev arresterad och utslängd till sist.
Fanns gott om sådana man såg mer fallfärdiga luffare driva runt i Pattaya helt neddrogade på den tiden och inte så längesen, så inte konstigt dom blivit hårdare.
 
Till mycket stor del gissar jag att det är som snittet även här på det här forumet.
En del tror att det gäller inte dem.
En del tror att det gäller mer än det som sägs.
En del ser det praktiska i det mesta och löser också detta, så det inte blir ett fortsatt problem.
Andra har svårt med att de inte får så som de tänkt före, blir irriterad när immigration inte accepterar deras version utan följer sin arbetsinstruktion. Följt av att personen på diverse forum vräker ur sig över det dåliga immigration som inte gjorde som de sade.
Det här bevittnar man i de flesta länder inkl. Sverige.
Det var också det man såg på mötet som artikeln ovan skildrar. Visst fanns det bra förslag lösa immigrations problem på ett annat sätt. Visst var det så att polisen såg det här som jobbigt eftersom de inte var där för att tala om att farangerna slipper, utan tvärtom att tala om att detta faktiskt gäller dem idag.
Som mannen som efteråt sade att han fortfarande inte vet vilka dokument som skall lämnas in. Det nämndes "passet och kontrakt/ägarbevis", men har uppfattade inte det eftersom han ville de skulle säga att han slipper. De orden kom inte, så då förstår han inte.
Det är förändring som skapar ilskan och obehaget hos de flesta, inte att det på något sätt skulle vara jobbigt.
Folk som gillar att gnälla hittar alltid nåt att gnälla över.
 
Inte konstigt att dom stramar åt reglerna med tanke på alla luffare som hängde här med overstay.
Kommer ihåg min 2ndra månad jag bodde i Thailand.
Hade besök av en lätt bekant i condon jag träffat några gånger i Sverige genom gemensamma bekanta.
Silken luffare men det visste jag inte då men förstod ju att något inte stod rätt till.
På morgonen när han hade dragit såg jag i myntskålen att han hade snott alla mina 10 bahtingar.
Enda gången jag träffa han men gemensam polare träffa han nere åt bang saray hållet par månader efter.
Levde i nån hydda, hade overstay på flera år, levde på att fiska mat vid stranden och ta små svetsjobb för Thailön och satt och drack Lao Khao nästan helt tandlös.
Sista gången polaren träffa han med, han hade suttit och tiggt pengar men till Sverige ville han inte.
Han blev arresterad och utslängd till sist.
Fanns gott om sådana man såg mer fallfärdiga luffare driva runt i Pattaya helt neddrogade på den tiden och inte så längesen, så inte konstigt dom blivit hårdare.
Ingen av dom som lämnar landet pga im regler lär vara saknade, tvärtom, är väl en del i det hela att bli av med packet.
Ryktas att man nu kan finna dessa i Phillipinerna, landet som välkomnar alla som ingen annan vill ha.
Inget påhopp, bara en tolkning av det som bla Kurant skriver.
 
Tycker att det är ett jäkla gnällande för ingenting.

Jag och en polare va på im idag och fixade 12 nya mån, inga som helst problem.
Polaren som kör med 800k på banken fick även han 12 mån, inget snack eller stämpel som sa att han måste tillbaka om 3 mån och visa att pengarna finns kvar och inget snack om försäkring.

Bredvid oss så satt det en korkad jänkare, han hade inget inkomstbevis, inga 800k på banken och inte överfört 65k varje mån.
Han sa till im officeren att det är kriminellt när han blev nekad nytt ut.
IM officerens svar blev, sätt in 800k idag och kom tillbaka om en vecka så får du nytt ut.
Alltså trots att han var otrevlig så gav dom honom en chans som dom eg inte behövde.

Dom som har problem på im och inte får sina visum måste ha varit jäkligt otrevliga.
Eller så bor dom på fel ort...

Du är väl redan korrupt vi hade en diskussion om detta för några år sedan.
 
Tycker att det är ett jäkla gnällande för ingenting.

Jag och en polare va på im idag och fixade 12 nya mån, inga som helst problem.
Polaren som kör med 800k på banken fick även han 12 mån, inget snack eller stämpel som sa att han måste tillbaka om 3 mån och visa att pengarna finns kvar och inget snack om försäkring.

Bredvid oss så satt det en korkad jänkare, han hade inget inkomstbevis, inga 800k på banken och inte överfört 65k varje mån.
Han sa till im officeren att det är kriminellt när han blev nekad nytt ut.
IM officerens svar blev, sätt in 800k idag och kom tillbaka om en vecka så får du nytt ut.
Alltså trots att han var otrevlig så gav dom honom en chans som dom eg inte behövde.

Dom som har problem på im och inte får sina visum måste ha varit jäkligt otrevliga.
Eller så bor dom på fel ort...

Vi drog från hotellet 13:15 idag, samtidigt började värsta regnovädret, perfekt.

/ SatanG
 
Inte konstigt att dom stramar åt reglerna med tanke på alla luffare som hängde här med overstay.
Kommer ihåg min 2ndra månad jag bodde i Thailand.
Hade besök av en lätt bekant i condon jag träffat några gånger i Sverige genom gemensamma bekanta.
Silken luffare men det visste jag inte då men förstod ju att något inte stod rätt till.
På morgonen när han hade dragit såg jag i myntskålen att han hade snott alla mina 10 bahtingar.
Enda gången jag träffa han men gemensam polare träffa han nere åt bang saray hållet par månader efter.
Levde i nån hydda, hade overstay på flera år, levde på att fiska mat vid stranden och ta små svetsjobb för Thailön och satt och drack Lao Khao nästan helt tandlös.
Sista gången polaren träffa han med, han hade suttit och tiggt pengar men till Sverige ville han inte.
Han blev arresterad och utslängd till sist.
Fanns gott om sådana man såg mer fallfärdiga luffare driva runt i Pattaya helt neddrogade på den tiden och inte så längesen, så inte konstigt dom blivit hårdare.

Hej

Problemet när man stramar åt är väl att det även påverkar dom som inte stjäl, tigger, super, knarkar eller är uteliggare, den kategori människor som vi får räkna som erfarna expats ordnade ju t.ex nyligen ett möte med polis och immigration om TM30 m.m, här handlar det ju förmodligen om relativt välbeställda, välutbildade och sedan länge etablerade människor.

Dom familjer som har valt att flytta ifrån Thailand som vi känner är alla välutbildade, skötsamma och har god ekonomi, så den förda politiken får kanske inte riktigt den effekt som det var tänkt, därav förmodar jag att mötet med polis och immigration blev av.

Mvh isan lover
 
 

Liknande trådar

A
Svar
12
Visningar
3 K
Phirawan
P
L
Svar
4
Visningar
2 K
litto-58
L
 
Tillbaka
Topp