Vilka papper som behövs för att söka uppehållstillstånd för min thailändska flickvän

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Precis vad hon fick höra. De har flera thai anställda redan och dom är jättebra och hon känner en av de thai som jobbar där

Tycker dom jobbar på bra i Thailand med har inte haft några problem under husbygget. Gick lite slött ett tag men det berodde ju på att frugan hade varit och sagt till dom att sakta ner på bygget för hon inte ville att jag skulle jobba extra, tycker jag är borta hemifrån för länge.
Men nu bestämde jag ju mig för att jobba extra iallafall så då var hon och sa till dom att öka takten när jag gick till sjöss och att hon ville se det klart innan jag kom hem igen.
Då 3 dubbla dom manskapssyrkan har fått gjort lika mycket på 2 månader som 8 månader tidigare.

Tänk om man kunde göra likadant i sverige när man bygger hus :) bara 3 dubbla manskapet

"Berralund " sa:
Låter märkligt att ni fick gå själv till ambassaden för att lämna in ansökan, Vfs brukar sköta hela hanteringen.

Kommentaren låter också konstig, har man alla dokument inkl returbiljett samt reseförsäkring brukar det inte vara några problem om du även kan visa att du kan försörja henne under besöket.

Ge inte upp, är allt i sin ordning går det säkert bra. Lycka till än en gång!
Ledsen för sent svar, men varit där jag inte haft internet :)
Hade alla dokument men ingen resebiljett då jag inte visste att det behövs och inte vet riktigt då vi åker hem till sverige Heller!?
Men stort tack för att ni tar er tid för att svara på alla 'dumma' frågor :p

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

"IRONMIKE " sa:
Ledsen för sent svar, men varit där jag inte haft internet :)
Hade alla dokument men ingen resebiljett då jag inte visste att det behövs och inte vet riktigt då vi åker hem till sverige Heller!?
Men stort tack för att ni tar er tid för att svara på alla 'dumma' frågor :p

Det finns inga dumma frågor i detta fallet, du är välkommen. Hoppas att det löser sig, du fick en karma för lycka på vägen. :)

"Berralund " sa:
Det finns inga dumma frågor i detta fallet, du är välkommen. Hoppas att det löser sig, du fick en karma för lycka på vägen. :)
Det gick bra och vi åker hem på fredag, återigen stort tack för
Hjälpen och skulle vilja skicka en karma till dig men vet inte hur man gör, rookie som jag är :p

"IRONMIKE " sa:
Det gick bra och vi åker hem på fredag, återigen stort tack för
Hjälpen och skulle vilja skicka en karma till dig men vet inte hur man gör, rookie som jag är :p

Härligt att det fungerade friktionsfritt, grattis!

Karma skickar du genom att trycka på den röda texten under bilden på den du tycker är värd sådan, där det står "Håller du med..." osv.

Ha en trevlig tid i Sverige nu!! :)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

M
Svar
2
Visningar
1 K
mattsson
M
A