Vilken försäkring har ni köpt i samband med Test and Go resa till Thailand (läs första indlägget innan ni svarar)

Edvin

Nedtystad
Som rubriken säger är jag intresserad av att höra, vilken försäkring ni har köpt, som täcker kraven för Test and Go som går att läsa på:

"Insurance with minimum coverage of 50,000 USD for medical expenses (not required for Thai nationals / foreign residents in Thailand can use social security or certificate from their employer)"

Om ni vill hjälpa de, som vill resa till Thailand med Test and Go ansökan:

skriv gärna vilket bolag du har köpt av, vistelsetid, pris på försäkringen och sist men inte minst, skriv om försäkringen du köpt täcker allt i samband med karantän vid ankomst, antingen på grund av positivt PCR-test, eller p.g.a. du sätts i karantän eftersom en passagerare nära dig på planet testade positivt vid ankomsten. (om du nu har kollat detta)

Inte köpt någon.

Jag har använd den försäkring som ingår från Amex när man betalar resan med deras kort.

Om du läst lite i de trådar som redan finns på ämnet så hade du sett att många hemförsäkringar täcker och många kreditkort har reseförsäkringar som täcker.

Så börja med att kolla de skydd du redan har innan du köper något extra.

Som rubriken säger är jag intresserad av att höra, vilken försäkring ni har köpt, som täcker kraven för Test and Go som går att läsa på:

"Insurance with minimum coverage of 50,000 USD for medical expenses (not required for Thai nationals / foreign residents in Thailand can use social security or certificate from their employer)"

Om ni vill hjälpa de, som vill resa till Thailand med Test and Go ansökan:

skriv gärna vilket bolag du har köpt av, vistelsetid, pris på försäkringen och sist men inte minst, skriv om försäkringen du köpt täcker allt i samband med karantän vid ankomst, antingen på grund av positivt PCR-test, eller p.g.a. du sätts i karantän eftersom en passagerare nära dig på planet testade positivt vid ankomsten. (om du nu har kollat detta)
Hej! Jag använder Folksam dom skriver ett intyg och skickar på posten ringde dom översatt till Engelska med covid förtydligande

Hej! På ansökningsformuläret för Thailand pass så vill de ha intyg eller QR från vaccin dos 1 och 2. Jag har ju vaccinationsbevis från e-hälsomyndigheten och det är ju uppdaterat till dos 3 som de inte efterfrågar. Vad har ni gjort?

Hej! På ansökningsformuläret för Thailand pass så vill de ha intyg eller QR från vaccin dos 1 och 2. Jag har ju vaccinationsbevis från e-hälsomyndigheten och det är ju uppdaterat till dos 3 som de inte efterfrågar. Vad har ni gjort?
Om kravet bara är 2 doser så är det väl bara att lägga in dom 2 sista, varför lägga in en 3:dje om det inte är ett krav?

Hej det måste stå dos1 och dos2med datum och vem som har sprutat in dos alla vacin bevis är inte godkända då får man skaffa ett vaccin intyg via din doktor mvh

Jag lade in samma QR från dos 3 på samtliga 3 ställena, mest för att dos 3 överensstämmer med den tredje. Det gick igenom direkt.

Liknande trådar

M
Svar
1
Visningar
1 K
A
Svar
2
Visningar
1 K
kjell.t