Vilken stad i Isaan är bäst och varför?

 
Bodde i Udon Thani ett tag men måste säga att det är inget speciellt. En stad bland många andra, vacker park mitt i stan annars inte mera. Byar runt om men ingen fin natur som jag tyckte. Man får åka en bit för att hitta på något sevärt.
Har också vistats mycket i Udon och hittar bra där, och håller med att Udon inte har något extra. Efter ett tag så har man svårt att hitta på dagliga aktiviteter.
Enkelt med att nästan allt i ”farangväg” finns inom 1 km2. :);)
Nej, för naturen får Udon ingen topplacering.
 
Har också vistats mycket i Udon och hittar bra där, och håller med att Udon inte har något extra. Efter ett tag så har man svårt att hitta på dagliga aktiviteter.
Enkelt med att nästan allt i ”farangväg” finns inom 1 km2. :);)
Nej, för naturen får Udon ingen topplacering.
Hej

Som sagt Udon Thani är väl en ok och trivsam stad, men den är precis som ni är inne på ganska lik andra städer i den storleken, inte speciell på något sätt, kanske är det lite mer Falanger här än i vissa andra städer.

Mvh isan lover
 
Bodde i Udon Thani ett tag men måste säga att det är inget speciellt. En stad bland många andra, vacker park mitt i stan annars inte mera. Byar runt om men ingen fin natur som jag tyckte. Man får åka en bit för att hitta på något sevärt.
Vilken stad i Isaan är bättre, det var ju det som ämnet handlade om. Finns många bättre städer i värden. Men Udon tycker jag är bästa stan. Städerna vid Mekong är oftast mindre och man tröttnar på dem efter ett par dagar.
 
Har bara varit i Udon Thani en gång var där par dagar på Julafton förra året.
Hade det som utgångspunkt för det vi skulle se i grannprovinserna.
Såg inte så mycket av stan, var nere på marknaden och käka och titta lite var trevligt där.
Men en sak som jag tyckte efter kört bil där i några dagar att det var en jäkla trafik mitt runt centrum.
Är ju som om man skulle dratt Sukhumvit sicksack genom bechroad, 2nd road och 3rd road i Pattaya.
 
Har besökt Udon varje jul sen 2012, för det är ju en stor svenskträff där då, det har alltid blivit en julafton med traditionell svensk julmat hos någon fastboende vän, ett poolparty på Ruysuk 2 vid ringvägen på juldagen och Annandagsträffen med lunch och insamling till barnhemmet.
Efterfester på UD Town och nattvandring till Soi Samphans Day & Night eller Nutty Park för de som orkar ingår i schemat.
Vi är inbokade i år igen, för traditioner och seder är viktiga. ;):):)
 
Har besökt Udon varje jul sen 2012, för det är ju en stor svenskträff där då, det har alltid blivit en julafton med traditionell svensk julmat hos någon fastboende vän, ett poolparty på Ruysuk 2 vid ringvägen på juldagen och Annandagsträffen med lunch och insamling till barnhemmet.
Efterfester på UD Town och nattvandring till Soi Samphans Day & Night eller Nutty Park för de som orkar ingår i schemat.
Vi är inbokade i år igen, för traditioner och seder är viktiga. ;):):)
Kanske var där jag fick någon bild från Nmax förra året då från något poolparty med massa gubbar efter Julbordet, vi var ju i Bueng Khan på julafton och klättrade i bergen.

Skulle mött Nmax där om det var dagen innan eller efter Julafton, satt vid marknaden och åt men innan vi han dit och träffa dom så skulle dom till någon gata med glädjeflickor så jag och frugan hoppade över den biten hade även sonen med oss, satte oss vid marknaden och käkade och tog en öl istället.
 
Kanske var där jag fick någon bild från Nmax förra året då från något poolparty med massa gubbar efter Julbordet, vi var ju i Bueng Khan på julafton och klättrade i bergen.

Skulle mött Nmax där om det var dagen innan eller efter Julafton, satt vid marknaden och åt men innan vi han dit och träffa dom så skulle dom till någon gata med glädjeflickor så jag och frugan hoppade över den biten hade även sonen med oss, satte oss vid marknaden och käkade och tog en öl istället.
Ja, då kanske jag även sett och träffat nmax vid poolpartyt, men vet ändå inte vilken av alla det var då vi presenterade oss med namn..., gissar på runt 50 svenskar som var där på juldagen.
 
 

Liknande trådar

W
Svar
46
Visningar
4 K
W
A
Svar
15
Visningar
2 K
I
P
Svar
25
Visningar
5 K
anonymous
A
A
Svar
16
Visningar
2 K
Anonym
A
A
Svar
18
Visningar
2 K
Anonym
A
 
Tillbaka
Topp