Vilken Thailändsk bank är "bäst"?

Matt82

Forumveteran
Vilken bank har bäst internetbank, möjligheter till att handla med aktier/fonder och även bra för att ta ut pengar i Sverige osv?

Tjejen håller på och kollar på att skaffa ny bank/bankkonto då hon har en lokal bank som tar ut avgift så fort hon tar ut pengar utanför Phuket. Samma bank påstod också att när pengarna inte kom fram till hennes syrra som hon skickade via internet berodde det på att "internet var för långsamt så hinner inte alltid pengarna fram". Förutom gapskrattet från min sida så var det inte så mycket pengar men hon vill ändå ha en pålitlig bank när hon bor i Sverige.

Själv kör jag Swedbank och Avanza. Nog för att Swedbanks kundsupport är det sämsta jag varit med om men deras internetbank är rätt så smidig och deras app för telefonen likaså. Gärna någon Thailändsk bank med ett liknande smidigt system.

Alla tips och förslag är mycket uppskattade.

Vilken bank har bäst internetbank, möjligheter till att handla med aktier/fonder och även bra för att ta ut pengar i Sverige osv?

Tjejen håller på och kollar på att skaffa ny bank/bankkonto då hon har en lokal bank som tar ut avgift så fort hon tar ut pengar utanför Phuket. Samma bank påstod också att när pengarna inte kom fram till hennes syrra som hon skickade via internet berodde det på att "internet var för långsamt så hinner inte alltid pengarna fram". Förutom gapskrattet från min sida så var det inte så mycket pengar men hon vill ändå ha en pålitlig bank när hon bor i Sverige.

Själv kör jag Swedbank och Avanza. Nog för att Swedbanks kundsupport är det sämsta jag varit med om men deras internetbank är rätt så smidig och deras app för telefonen likaså. Gärna någon Thailändsk bank med ett liknande smidigt system.

Alla tips och förslag är mycket uppskattade.
Bangkok bank.Har haft den i 5 år och är mycket nöjd. Mycket tillmötesgående personal som alltid ställer upp om du vill ha hjälp med något. Skickar du pengar från Sverige har dom den lägsta mottagaravgiften.

Bangkok bank.Har haft den i 5 år och är mycket nöjd. Mycket tillmötesgående personal som alltid ställer upp om du vill ha hjälp med något. Skickar du pengar från Sverige har dom den lägsta mottagaravgiften.
Fast nu ger Bangkokbank inte ut VISA debit card längre sa dom när jag var där för 2 veckor sen, dom gamla funkar men inga nya delas ut bara Unionpay men Unionpay kanske funkar i Sverige nu?
VISA ger dom bara ut om man skall ha kreditkort sa dom, så jag fick inget nytt VISA debit card nu när ja förlora mitt gamla.

Tack för tipset? Du går väl emot tipset om du helst vill ha VISA eller Mastercard när jag skriver att Bangkokbank håller på och fasar ut VISA mot Union Pay.
Vill helst ha VISA eller Mastercard. Ska kolla Bangkokbank. Tack för tips :)
TS vill kanske ha visa credit card. Bangkok bank verkar för övrigt vara den "bästa" thailändska banken. Om det nu finns nån bra......

Tack för tipset? Du går väl emot tipset om du helst vill ha VISA eller Mastercard när jag skriver att Bangkokbank håller på och fasar ut VISA mot Union Pay.

Gunnarg var ju nöjd med Bangkok Bank. Spelar ingen roll om det är ett kreditkort istället för ett betalkort. Information om att betalkort inte fanns som Visa/Mastercard är ju också bra att ha. Därför tackade jag :)

Senast ändrad:
Gunnarg var ju nöjd med Bangkok Bank. Spelar ingen roll om det är ett kreditkort istället för ett betalkort. Information om att betalkort inte fanns som Visa/Mastercard är ju också bra att ha. Därför tackade jag :)
Ja men med kreditkort här nere så måste du avsätta motsvarande summa som du skall ha kredit på.
Tex skall du ha kreditkort på 100.000 baht så måste du låsa 100.000 baht på banken som du inte får någon ränta på.

Andra banker har VISA betalkort.

Annars är jag med nöjd med Bangkokbank den jag med har.

Men jag vart lika nöjd med Kasikorn jag bytte pga. att dom hade inget nordiskt valutakonto.

Ah tack för den informationen om att låsa baht på banken i samband med kreditkort. Förutom att det känns lite lustigt att låsa 100k för att låna 100k istället för att använda pengarna man har låst så är det inga problem.

Men då borde det väl gå att låsa typ 20k eller 50k baht för ett kreditkort VISA, skita i att använda krediten och stoppa in pengar på kontot och använda som ett vanligt betalkort? Så har jag i Sverige med mina kort, det är kredit på två kort men den används inte.

Fast nu ger Bangkokbank inte ut VISA debit card längre sa dom när jag var där för 2 veckor sen, dom gamla funkar men inga nya delas ut bara Unionpay men Unionpay kanske funkar i Sverige nu?
VISA ger dom bara ut om man skall ha kreditkort sa dom, så jag fick inget nytt VISA debit card nu när ja förlora mitt gamla.

Så var det för mig med,. Gick på Central och skulle byta kortet (gamla trasigt) fick samma som dig.
Gick in på deras bank på Soi Baku, och frågade varför man inte får VisA eller MC.
Visst kan du få det, kostar 300 tb , visade bok o pass, klart på tio min. Debit card med VISA.

Ah tack för den informationen om att låsa baht på banken i samband med kreditkort. Förutom att det känns lite lustigt att låsa 100k för att låna 100k istället för att använda pengarna man har låst så är det inga problem.

Men då borde det väl gå att låsa typ 20k eller 50k baht för ett kreditkort VISA, skita i att använda krediten och stoppa in pengar på kontot och använda som ett vanligt betalkort? Så har jag i Sverige med mina kort, det är kredit på två kort men den används inte.
Jo men tänk också på att dom håller på och fasar ut VISA kort på den banken.
Klagade sist och hon i kassan höll med hon tyckte inte heller Union Pay var bra för det funkar inte överallt men Bangkokbanl hade som mål att sluta helt med VISA.
Dom satsar väl på Kineserna, vad vet jag det är deras kort iallafall.
Dom stora bankerna har likvärdig service så om kortet är viktigt för dig hade jag kollat runt lite.
Har ju bra hemsidor du kan kolla på och få infon du vill ha.

Men skall inte klaga annars på Bangkokbank, förutom korten är jag nöjd.

1 Skillnad på Bangkokbank och Kasikorns internetbank är att jag kan inte skicka pengar direkt till annan bank off hours på bangkokbank på kasikorn kan jag skicka till annan bank 24/7.

Så var det för mig med,. Gick på Central och skulle byta kortet (gamla trasigt) fick samma som dig.
Gick in på deras bank på Soi Baku, och frågade varför man inte får VisA eller MC.
Visst kan du få det, kostar 300 tb , visade bok o pass, klart på tio min. Debit card med VISA.
Hur längesen är detta?
Tidigare (6 månader sen) fick jag det nu för 2 veckor sen sa dom att dom slutat med det.
Kollade även på deras hemsida, jag tänkte visa henne men var borttaget som alternativ där med eller så fann jag det bara inte.

Stort tack! Ska kolla Kasikorn också. Jag har kollat runt lite på deras hemsidor. Tjejen ska åka till Bangkok om ett par veckor så vi har gjort en lista på de saker vi vill ha så ska hon ringa runt och besöka bankerna också.

En liten del även om den inte är så viktig är också att skicka pengar/betala räkningar då hon har kvar lite av sin korkade skuld på moppen och den vill hon betala själv då jag skrattat så mycket åt den :)

Hur längesen är detta?
Tidigare (6 månader sen) fick jag det nu för 2 veckor sen sa dom att dom slutat med det.
Kollade även på deras hemsida, jag tänkte visa henne men var borttaget som alternativ där med eller så fann jag det bara inte.

Var nog 3 - 4 v sedan.
Sa även att endast VISA / MC är bra för faranger, det höll hon med om.

Var nog 3 - 4 v sedan.
Sa även att endast VISA / MC är bra för faranger, det höll hon med om.
Ok, får jag kolla igen.
Även hon jag pratade med höll med om att VISA var mycket bättre.
Men hon påstod att debit card VISA var borttaget.
Så jag tog fram telefonen och gick in på bangkokbanks hemsida och skulle allt visa henne att det fanns ;)
Fann det inte på hemsidan heller längre?

Ok jag fick mitt 6siffriga pin utbytt till 4 för ca 6 veckor sedan debitcard VISA tack för det Jonas .mvh från HH

Senast ändrad:
Ok jag fick mitt 6siffriga pin utbytt till 4 för ca 6 veckor sedan debitcard VISA tack för det Jonas .mvh från HH
Jag får gå och höra med dom igen då för som sagt satt och diskutera och jag ville inte ha unionpay.
Innan har det funnits VISA och inget problem, kanske hon inte visste då, dom har ju inte alltid full koll vissa på banker.

Liknande trådar

H
Svar
20
Visningar
4 K
Hans Svensson
H

Tillbaka
Topp