Vilken vädersajt är bäst för den Thailändska väderprognosen?

Leonie388

Nykomling
Hej! Ska åka till Koh Samui nu på lördag och stanna i 3 veckor. När jag kollar vädret på de flesta sajter så lovas det ösregn i veckorna tre :( Vet att man alltid får räkna med lite regn om dagarna, men så mycket att det inte utlovas någon sol alls? :eek: Har ni tips på vädersajt som brukar stämma? Någon som har erfarenhet av Samui i Augusti?
Tacksam för svar!

Håller med frågeställaren - dom visar regn varje dag trots att det kanske regnar lite grand någon dag i veckan.

Hej! Ska åka till Koh Samui nu på lördag och stanna i 3 veckor. När jag kollar vädret på de flesta sajter så lovas det ösregn i veckorna tre :( Vet att man alltid får räkna med lite regn om dagarna, men så mycket att det inte utlovas någon sol alls? :eek: Har ni tips på vädersajt som brukar stämma? Någon som har erfarenhet av Samui i Augusti?
Tacksam för svar!
Har regnat ovanligt mycket den här sommaren och Samui tillhör de platser som får en stor andel regn, räkna med blött och inte mycket sol, få brunbrända turister här nu och Augusti är normalt blötare än Juli. Akta dig även för att bada i havet, när det är mulet och mycket regn kommer dom farliga maneterna fram.

Det har varit ovanligt regnigt rätt länge nu och lär fortsätta ett par månader till i nästan hela landet ser det ut som.
Visst är det varmt men att lyckas hitta soliga hela dagar är antagligen rätt svårt. Tycker ändå att det har varit rätt mycket sol. Det varnade för regn här i Phrae hela veckan men det har varit jättefint men regn nu i kväll.
Jag tycker detta är perfekt för våra nya plantor trivs och jag slipper vattna. :cool:

Har regnat ovanligt mycket den här sommaren och Samui tillhör de platser som får en stor andel regn, räkna med blött och inte mycket sol, få brunbrända turister här nu och Augusti är normalt blötare än Juli. Akta dig även för att bada i havet, när det är mulet och mycket regn kommer dom farliga maneterna fram.
@nmax
Hur är vädret normalt i hua hin i juli?
Regn dagligen eller skurar?

Liknande trådar

Tillbaka
Topp