Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Hej! Jag skulle vilja ha en översättning på min mans namn. Han heter Harald och jag har fått två olika förslag. Vad jag har förstått drar man ihop de två sista bokstäverna till ett ljud (ld), eller?
Hej,
som du har märkt finns det olika sätt att skriva. Jag skulle vilja föreslå följande: ฮอรัล์ด Det kommer attt uttalas "Harad" eftersom thai inte kan två slutljud. Bokstaven "l" uttalas dessutom "n" i slutet av ett ord, så därför har jag satt ett lite märke över "l" som visar att det inte ska uttalas.
Mvh
John-Lennart
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.