vissa ger aldrig upp

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
när vi kom till kao san road o skulle gå ut på kvällen såg vi ett glatt gäng på en bar som dansade hela tiden till tekno...
det var blandad kompott. flera av dem var i femtio års åldern o såg ut som hippies... långt klibbigt hår men glada var de o dansade hela kvällen oavkortat... vi såg hur de dealade men det är deras business.

när vi kom tillbaka tre veckor senare ja vem tror ni var den första vi fick se....

ja, samma kille i samma form.. undra vad för uppåttjack han gick på...

Hmmm...

Är väl kanske inte det mest välbetänkta inlägg jag läst.

Lärde mig en gång för 15-16 år sedan av en mycket sympatisk man som jag lärde känna på Koh Samet, Mr Bonk. En pensionerad tysk. Han bodde 6 månader på Koh Samet och 6 månader i Hong Kong.

Vi satt alltid och spelade schack och tog en öl på kvällarna. En kväll blev det lite hätsk stämning och ordgamäng mellan en amerikan och några thailändare.

Jag menade på att det var en störig jäv...den där amerikanen.

Mr Bonk som var en väldigt försynt och tystlåten man sa helt kort:

"Never judge, just observe".

Dessa ord etsade sig fast i mitt medvetande och ju mer jag tänker på det, ju mer förstår jag vilken kraft dessa ord har. Mr Bonk befinner sig ett antal dimensioner från vanliga dödliga.

Vet inte var han är nu, kanske finns han inte i livet längre men hans ord finns alltid kvar i mitt medvetande.

Han var en mycket god vän som lärde mig mycket.

Mvh Peter

Ja det är väl det som händer, var gång tidningarna skriver om någon skummis dom haffat i Thailand... :p

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

G
Svar
196
Visningar
13 K
glimten66
G

Tillbaka
Topp