Visst är det jobbigt med flygandet...

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

janptr

Medlem
Ville bara berätta hur trött, förvirrad mm man kan bli efter lång jobbig resa. Kanske extra trött med Aeroflot flight ;D Åkte hem 20/2. Flickvännen var med på flygplatsen och incheckning gick bra trots 30 kg, så långt allt ok. På planet upptäckte jag att mina kontanter (exkl Baht, som ej kunde handlas för) låg i hennes väska, alltså inga kontanter och resa med Aeroflot :'( Där är inga starkvaror gratis och Visa funkade ej heller. Lyckades fjäska till mig lite whisky av en ryss som satt närmast mem sen var det slut med det roliga. Maten serverades, vinet och ölen stod mitt framför ögonen och inget kunde man göra. Jo det kunde man, alltså dricka vatten till måltiderna....Tur nog handlade det bara om 10 timmar i luften.

Väl nästa morgon så skulle man göra sig en frukost i hemmet, kok kaffe gäller för mig och det var slut :-\ En väninna som bott där medan jag varit borta hade varit snäll och handlat all övrig mat typ bröd, pålägg mjölk osv. Full snöstorm men måste ge mig ut. Först till banken då Baht ej heller accepteras i min lilla stad. Vidare till affär nummer 1 och inget kok kaffe, till nästa affär och ruskigt frusen men där hade de kaffe! Men bara brygg. Gick hem och cyklade i snöstorm till ett varuhus och fick äntligen tag på rätt kaffe. Drog på mig förkylning till råga på allt. Så efter 1 timma var jag hemma och skulle fylla upp kaffe burken med det nya kaffet, gick ej då den redan var full :-[ Alltså i min trötthet hade jag på morgonen kollat i kittlen i stället för kaffe burken, givetvis är kittlen tom när den ej skulle användas under lång tid. ALL denna pina gick jag genom i onödan. Visst kunde jag nöjt mig med brygg kaffe i första bästa affär men saken är att bryggaren använder jag bara i stugan under sommartid. Ville ej cykla 4 km i full snöstorm för den sakens skull. Annars har allt varit toppen ;D

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp