Visum i sverige

J

Jesper

Gäst
Hallå grabba, har en fråga... min tjej kommer till swe 30 september och har visum till 27 december, måste hon vara i Thailand 27 december eller räcker det med att hon åker ut ur sverige 27 december? sen undrar jag om det är SKIT lätt att förlänga hennes visum 3 månader eller är det svårt? Mvh Jeppa

A

Anonym

Gäst
Hallå grabba, har en fråga... min tjej kommer till swe 30 september och har visum till 27 december, måste hon vara i Thailand 27 december eller räcker det med att hon åker ut ur sverige 27 december? sen undrar jag om det är SKIT lätt att förlänga hennes visum 3 månader eller är det svårt? Mvh Jeppa
Hon ska lämna Sverige senast datumet visumet löper ut.

Det är nog inte skitlätt, men har man giltigt själ fungerar det nog. Är ni tillsammans är det väl ett själ att fortsätta lära känna varandra och att du inte har möjlighet att bo i Thailand. Sen måste du ju ha ekonomiska möjligheter då hon väl inte har UT och får jobba!

Berralund

Forumvärd
Forumpersonal
Nej det är inte så lätt men har man bra skäl som @Janne säger så funkar det. Men observera att man inte kan förlänga ett visum men man söker Uppehållstillstånd för besök, allt står på Migrationsverkets hemsida.

J

Jesper

Gäst
JO, jag läste det.. men tar det typ inte 12 månader att få svar på ett UT ? vad kan vara rimliga skäll till att förlänge ett 3 månaders visum ?

Berralund

Forumvärd
Forumpersonal
JO, jag läste det.. men tar det typ inte 12 månader att få svar på ett UT ? vad kan vara rimliga skäll till att förlänge ett 3 månaders visum ?
Nej inte ett sådant UT. Ring och prata med en handläggare på din enhet om du är osäker, sist vi gjorde detta för två år sedan tog det ca en vecka vill jag minnas. Lycka till!

Berralund

Forumvärd
Forumpersonal
Aha okeeej, då det e lättare att söka ett "UT" än att förlänga 3 månader ?
Du måste söka UT för besök, ett visum går som sagt inte att förlänga. Men det krävs ett besök på din Mig enhet innan visumtiden utlöper. Säger ni att ni känner att ni vill lära känna varandra bättre så godkänns det nog, det funkade för mig och min då blivande fru för drygt 6 år sedan.

E

EV

Gäst
Vi var på Ambassaden i Bangkok , och min fru hade uppehållstillstånd på ett år , jag fråga om å förlänga
uppehållstillstånd , och dom sa att det kan ta upp till tre år å förlänga det . dom sa att det är bättre å
söka om uppehållsrätt , det kunde hon få for 5 år och det är gratis . Man reser in i Sverige på vanlig
Visa , och söker på uppehållsrätt från Sverige .
Men jag var på Migrationsverket i Jönköping . För att få ett uppehållskort så må du ha en heltäckande
sjukförsäkring , som ingen försäkrings borlag har , så ingen kan få uppehållsrätt med uppehållskort i
Sverige .Det är en advokat som har skrevet om det. lagen må förändras . se Foto

Men det var en väg att gå , Min fru vårda mig på grund av sjukdom , då kan ho få uppehållskort
så det har vi sökt på , dom behövde inte läkarintyg , dom får alla upplysning om mig .

P1070872.JPG

P1070870.JPG

P1070869.JPG

E

EV

Gäst
Och vad för sjukdom har du då?

Jag har hatt tycktarmcanser , och skall lägges in på sjukhus den onsdag 18 maj för kontroll ca två dager .
Jag har hatt två hjartinfarkt
Jag har haft höftopration
Och ryggopration M . M
När jag är på sjukhus i Sverige så blir räkningen sent till Norge , det skapar arbetsplatser i Sverige
när jag blir sjuk och det är inte alla på forumet som gillar att jag är på sjukhus i Sverige .

A

anonymous

Gäst
Jag har hatt tycktarmcanser , och skall lägges in på sjukhus den onsdag 18 maj för kontroll ca två dager .
Jag har hatt två hjartinfarkt
Jag har haft höftopration
Och ryggopration M . M
När jag är på sjukhus i Sverige så blir räkningen sent till Norge , det skapar arbetsplatser i Sverige
när jag blir sjuk och det är inte alla på forumet som gillar att jag är på sjukhus i Sverige .
Tror inte det är någon som gnäller över att du får sjukvård, dom som gör det vet inte hur skatteavtalet ser ut i Norden.
Lycka till och hoppas du blir frisk, kanske vi syns nån gång i Bangsaen.

gunnarg

Forumveteran
Vi var på Ambassaden i Bangkok , och min fru hade uppehållstillstånd på ett år , jag fråga om å förlänga
uppehållstillstånd , och dom sa att det kan ta upp till tre år å förlänga det . dom sa att det är bättre å
söka om uppehållsrätt , det kunde hon få for 5 år och det är gratis . Man reser in i Sverige på vanlig
Visa , och söker på uppehållsrätt från Sverige .
Men jag var på Migrationsverket i Jönköping . För att få ett uppehållskort så må du ha en heltäckande
sjukförsäkring , som ingen försäkrings borlag har , så ingen kan få uppehållsrätt med uppehållskort i
Sverige .Det är en advokat som har skrevet om det. lagen må förändras . se Foto

Men det var en väg att gå , Min fru vårda mig på grund av sjukdom , då kan ho få uppehållskort
så det har vi sökt på , dom behövde inte läkarintyg , dom får alla upplysning om mig .

Visa bilaga 55088

Visa bilaga 55089

Visa bilaga 55090
Då vill säkert hon ha bidrag för vård av anhörig. Sverige är fantastiskt

Topp