Visum Thailand

Hej
Nu börjar det bli dags för den årliga resan till Thailand. Min fråga är: får man nu 60 dagars visum vid inresan?
Vi har inte bokat biljett ännu.
MVH
Lilla Fridolf

Hej
Nu börjar det bli dags för den årliga resan till Thailand. Min fråga är: får man nu 60 dagars visum vid inresan?
Vi har inte bokat biljett ännu.
MVH
Lilla Fridolf
Nej visum får man inte det måste man söka och 60 dagars turist visum finns fortfarande att söka. Däremot får man numera 60 dagars visa exemption eller som Frogfish skriver du får stanna 60 dagar utan visum. Utresa inom 60 dagar ska kunna uppvisas vid anmodan.

Nej visum får man inte det måste man söka och 60 dagars turist visum finns fortfarande att söka. Däremot får man numera 60 dagars visa exemption eller som Frogfish skriver du får stanna 60 dagar utan visum. Utresa inom 60 dagar ska kunna uppvisas vid anmodan.
Ok, tack för svar. 60 dagar räcker och blir över för min del.:).

Följdfråga på dom 60 dagarna.
Om man reser in i Thailand landvägen, eller sjövägen, alltså inte med flyg får man även då 60 dagar utan visum?
Har något svagt minne av att man tidigare bara fick 15 dagar? Låter lite konstigt det nu när jag skriver det...

Jo, jag har försökt att googla men har lite svårt att tolka svaren

Funderar på om jag ska resa in med tåg/buss från Malaysia eller kanske båt till Koh Lipe och norrut via några småöar...

Om man reser in i Thailand landvägen, eller sjövägen, alltså inte med flyg får man även då 60 dagar utan visum?
Har något svagt minne av att man tidigare bara fick 15 dagar? Låter lite konstigt det nu när jag skriver det...

Funderar på om jag ska resa in med tåg/buss från Malaysia eller kanske båt till Koh Lipe och norrut via några småöar...

Ja samma landvägen som flygvägen, 60 dagar visumfritt

De där med att man bara fick 15 dagar landvägen togs bort långt innan 60 dagar visa exempt infördes. 60 dagar gäller oavsett land eller flyg. Ingen vet dock hur många gånger på raken man kan göra visa run innan immigration säger ifrån.

Det låter ju alldeles utmärkt. Precis det svaret jag hoppades på!
Jag landar i Thailand med flyg från Sverige och lämnar med flyg igen en vecka senare. Tänkte sen komma tillbaka via Malaysia efter en månad och stanna några veckor till. Borde inte vara några konstigheter då tänker jag.

Stort tack för snabba svar!

Liknande trådar

V
Svar
2
Visningar
2 K
Leif Svensson
L
A
Svar
236