Visum till Thailand

Lova

Nykomling
Hej

Nån som har koll på hur det funkar med visum idag.?
Som jag fattat de kan man bara få för 60 dagar + 30 dagar att ansöka om där nere.

Hur många gånger kan man göra de per år?

Jag skulle vilja stanna 1 år men det verkar inte gå... Är de bara 50+ som kan stanna så länge?

Tacksam för tips och hur de funkar.

DAN

Isaan

Aktiv medlem
Hej

Som jag fattat de kan man bara få för 60 dagar + 30 dagar att ansöka om där nere.

Jag skulle vilja stanna 1 år men det verkar inte gå... Är de bara 50+ som kan stanna så länge?

DAN

På grunn av pandemien så har thailandske myndigheter opprettet noe som heter Special Tourist Visa. Et visum som gir 270 dager i Thailand. Men som man kan se på den thailandske ambassaden sine sider så må man igjennom en "papirmølle" og karantene som for noen kan være avskrekkende. Fra 1 april så lettet dem litt på restriksjonene, men ingen vet hvor lenge det vil vare.

soysanwan

Forumveteran
Hej

DAN
Det finns vist något som du kan få med ett större investeringskrav. Har för mig att det var något om 10 mille. Minns inte detaljerna men det har varit någon artikel om det för några år sedan. Antingen var det i Thaisnack eller Bangkok post

anderlind

Aktiv medlem
Det finns vist något som du kan få med ett större investeringskrav. Har för mig att det var något om 10 mille. Minns inte detaljerna men det har varit någon artikel om det för några år sedan. Antingen var det i Thaisnack eller Bangkok post
Du kanske tänker på Thai Elite Visa, det är inte så dyrt, 500k-2m (beroende på antal år), ett av taxens fantastiska idéer så han kunde sno åt sig lite mer pengar.

PeterSfa

Forumveteran
Hej

DAN
Nej, de som är gifta med thai, eller är vårdnadshavare thai barn, eller de som jobbar, etc. Det finns fler saker som också tillåter längre vistelse, som studier, munk, inbjuden av kungen etc, men som vanlig person utan något extra, så gäller pensionär, familj, eller jobba för att få längre vistelser.
Om du inte vill ha ett Thai Elite Visa, den är ett turistvisum i botten, men kostar mer. Tänkt för personer med starkt bankkonto som inte är pensionär, utan vill leva i thailand på sina besparingar.

jp

Aktiv medlem
TR - Turistvisa ger dig 60+30 dagar och det STR (Specialturistvisa) ger dig 60+30 och möjlighet till ytterligare 90 dar. Men det är idag en komlpicerad ansökningsprocess. Thaiambassadens hemsida är tillförlitligast, särskilt i dessa föränderliga tiderna. Ett måste.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
apknug Thailand i vinter på vanligt Turist Visum (TR) Uppehållstillstånd och visum mm 0
Isan Lover 77-årig kvinna tvingades lämna Thailand efter ändring av visum reglerna. Expat i Thailand 6
B Lååångt visum till Thailand Uppehållstillstånd och visum mm 3
S Problem med visum till Sverige från thailand Uppehållstillstånd och visum mm 63
P 7 veckor i Thailand utan visum, vilket barnvänligt land åka till på en veckas visarun? Thailändskt reseforum 59
P Spouse visum (för dig som är gift eller har barn i Thailand) Uppehållstillstånd och visum mm 126
A 10 års visum till Thailand Uppehållstillstånd och visum mm 44
K Förlänga ett 30 dagars visum i Thailand Uppehållstillstånd och visum mm 43
Långeman Problem att förnya O - A (Visum) om man hyr bostad i Thailand Uppehållstillstånd och visum mm 64
C Ung och vill jobba i Thailand - Visum och Tillstånd? Uppehållstillstånd och visum mm 14
V 1 års Visum till Thailand Uppehållstillstånd och visum mm 2
A VISUM THAILAND LONGSTAY Uppehållstillstånd och visum mm 236
A Visum till Thailand Uppehållstillstånd och visum mm 595
PanPan Multiple entry visum till Sverige. Uppehållstillstånd och visum mm 0
I Visum råd Uppehållstillstånd och visum mm 14
R VISUM Uppehållstillstånd och visum mm 6
Kenta Visum förlängning Uppehållstillstånd och visum mm 90
Mickey666 Ettårs visum Uppehållstillstånd och visum mm 16
B Bild av visum Uppehållstillstånd och visum mm 6
thaikonsult Visum för Filippinska medborgare för att besöka Sverige. Uppehållstillstånd och visum mm 0
S AVSLAG på ett besöks visum gällande systerdotter till thai !!! Uppehållstillstånd och visum mm 29
B Vfs för visum ansökan Uppehållstillstånd och visum mm 7
Kenta Long stay visum Uppehållstillstånd och visum mm 31
Krister Nekad ombordstigning pga inget visum Allmänt thailandforum 51
kurant Nya regler för Thaiambassaden i Vientiane för visum. Uppehållstillstånd och visum mm 55
kurant Visum och uppehållstillstånd longstay för yngre? Uppehållstillstånd och visum mm 10
A Spouse Visum för Farng som har ett barn med Thaimedborgare Allmänt thailandforum 2
Isan Lover Åtsramning vid förnyelse av visum i Laos. Thailändskt reseforum 0
Matt82 Påminnelse via SMS om visum Thailändska Nyheter 0
Isan Lover Yingluck fick 10 års Visum i Storbritannien. Thailändska Nyheter 227
thaikonsult Att tänka på när du söker visum. Uppehållstillstånd och visum mm 0
S Visum och Reseförsäkring för Thailändska som ska till sverige Uppehållstillstånd och visum mm 14
A Thai ed visum Uppehållstillstånd och visum mm 2
S Uppehållstillstånd och visum till sverige. Allmänt thailandforum 9
H Villet visum bör man välja? Uppehållstillstånd och visum mm 11
kurant Visum för besök under ansökningstid för UT. Uppehållstillstånd och visum mm 12
thaikonsult Ansökan om visum via ombud hos VFS Global i Bangkok. Uppehållstillstånd och visum mm 0
L Fråga angående visum. Allmänt thailandforum 40
A Alla Visum Allmänt thailandforum 13
A Sista utresedag för Multiple entry visum Allmänt thailandforum 27
A Vilket visum passar min resa Uppehållstillstånd och visum mm 7
A Frågor om visum till sverige Uppehållstillstånd och visum mm 1
Kycklingen Angående Uppehållstillstånd och visum mm Uppehållstillstånd och visum mm 0
A Elektroniskt visum och ett schengenliknande visum. Uppehållstillstånd och visum mm 0
L några frågor om visum till sverige Uppehållstillstånd och visum mm 11
K 6månaders visum till sverige Uppehållstillstånd och visum mm 10
A Konsulatet i Göteborg utfärdar inte längre multiple entry Visum? Uppehållstillstånd och visum mm 40
F Visum till Sverige Uppehållstillstånd och visum mm 1
A Cambodia inför treårigt Visum Ordet är fritt 4
thaikonsult Avslag på nytt visum på grund av att man förlängt tidigare besök. Uppehållstillstånd och visum mm 77

Liknande trådar

Topp