Wallraffande reporter bland sexköpare.

Isan Lover

Forumveteran
Hej

Den reporter som tidigare gjorde ett uppmärksammat wallraffande reportage bland svenska sexköpare i Thailand har varit i farten igen, här intervjuas han på TV4.

Nakna sanningen - så lever svenska sexköpare i Thailand

I GÅR KL 09:18
LÄNGD 5:43

"En sorglig läsning" säger Steffo om Joakim Medins nya bok. Joakim är journalist och har i wallraffat i Thailands pr*stitutionsindustri. Svenska kändisar, restaurangägare och till och med en polis är involverade. Han berättar att flertalet av männen har flytt Sverige pga invandringspolitiken. Vilka är det som köper sex? Vad har de för värderingar som driver dem till detta? Joakim Medin skildrar sexköparna i boken "Thailandssvenskarna".

Mvh isan lover

Isan Lover

Forumveteran
Hej

Lite intressant att denne reporter fann att många av sexköparna uttryckte att dom tyckte att Sverige hade kollapsat och att detta var invandrande utlänningars fel o.s.v, en del av dom uppgav detta som skäl för att dom hade lämnat Sverige och aldrig mer tänkte återvände, det är ju en åsikt som inte är helt ovanlig även på detta forum.

Mvh isan lover

nmax

Forumveteran
Hej

Lite intressant att denne reporter fann att många av sexköparna uttryckte att dom tyckte att Sverige hade kollapsat och att detta var invandrande utlänningars fel o.s.v, en del av dom uppgav detta som skäl för att dom hade lämnat Sverige och aldrig mer tänkte återvände, det är ju en åsikt som inte är helt ovanlig även på detta forum.

Mvh isan lover
Är väl precis så det är också.
Det som skapat dom stora problem Sverige har idag är ju just invandringen.
Säger nu inte att det är Invandrarnas fel, men beror ändå på dem, dom är för många, för outbildade och kan inte integreras.

Dom Svenskar som kan flyr, många andra vill men kan inte. Resten stoppat huvudet i sanden och intalar sig att allt är bra, dvs dom Svenskar som förstör för alla andra...
Jag skyller inte problemen på invandrarna, jag skyller på dom korkade svennar som inte förstår att invandringen är problemet.

Så därför är det lite som han skriver, majoriteten av oss som flyttat till Thailand röstar på SD.
Sen kan man ju undra hur mycket sex han själv köpte när han var här, han blev ju bra kompis med sexköparna så han måste ju smält in i gänget...

Isan Lover

Forumveteran
Är väl precis så det är också.
Det som skapat dom stora problem Sverige har idag är ju just invandringen.
Säger nu inte att det är Invandrarnas fel, men beror ändå på dem, dom är för många, för outbildade och kan inte integreras.

Dom Svenskar som kan flyr, många andra vill men kan inte. Resten stoppat huvudet i sanden och intalar sig att allt är bra, dvs dom Svenskar som förstör för alla andra...
Jag skyller inte problemen på invandrarna, jag skyller på dom korkade svennar som inte förstår att invandringen är problemet.

Så därför är det lite som han skriver, majoriteten av oss som flyttat till Thailand röstar på SD.
Sen kan man ju undra hur mycket sex han själv köpte när han var här, han blev ju bra kompis med sexköparna så han måste ju smällt in i gänget...
Hej

Att det skulle vara en majoritet av dom som flyttar till Thailand som sympatiserar med SD tror jag inte alls på, dom barnfamiljer och Svenskar som arbetar där har nog en lika varierad politisk uppfattning som svenskar i Sverige.

Men det var väl lite överraskande att så många av dom hittades just i barerna och att dom uppgav sig vara sexköpare.

Mvh isan lover

JanneMan61

Aktiv medlem
Att det skulle vara en majoritet av dom som flyttar till Thailand som sympatiserar med SD tror jag inte alls på
Jag tror inte heller att en majoritet är SD:are. SD är trots allt ett parti med liten väljarandel i en riksdag med hela 8 partier där inget parti egentligen har stor väljarandel. Men SD följer sitt arv och "skriker och skränar" för att verka stora.

Men att SD har större väljarandel bland Svenskar med kopplingar till Thailand än valresultatet visar tvivlar jag inte ett ögonblick på.

Vilket i mina ögon är väldigt förvånande när man läser deras principprogram. Kommer fortfarande ihåg den närmast chockartade stämningen som infann sig före förra valet på olika thaiforum då det stod klart att SD:s invandringspolitik även gällde personer från Thailand. Där förlorade SD många röster från Thailandssvenskar...

Isan Lover

Forumveteran
Jag tror inte heller att en majoritet är SD:are. SD är trots allt ett parti med liten väljarandel i en riksdag med hela 8 partier där inget parti egentligen har stor väljarandel. Men SD följer sitt arv och "skriker och skränar" för att verka stora.

Men att SD har större väljarandel bland Svenskar med kopplingar till Thailand än valresultatet visar tvivlar jag inte ett ögonblick på.

Vilket i mina ögon är väldigt förvånande när man läser deras principprogram. Kommer fortfarande ihåg den närmast chockartade stämningen som infann sig före förra valet på olika thaiforum då det stod klart att SD:s invandringspolitik även gällde personer från Thailand. Där förlorade SD många röster från Thailandssvenskar...
Hej

Att dom syns och hörs mer än dom flesta andra håller jag med om, men hur många dom egentligen är undrar jag faktiskt.

Sen är ju deras budskap väldigt negativt och lite domedagsartat när det handlar om Sverige vilket gör att det kanske får mer lite uppmärksamhet än det egentligen förtjänar, lite överraskande för mig dock att just denna grupp var så framträdande just när det handlade om sexköpare i Thailand.

Denna grupp brukar ju också normalt vara väldigt bestämda och aktiva i diskussioner när det gäller upprätthållande av lagar och regler, predikar moral och uppförande m.m, men ska man tro på reportern verkar samma människor inte vara så noga med att själva leva som dom lär.

Mvh isan lover

JanneMan61

Aktiv medlem
Denna grupp brukar ju också normalt vara väldigt bestämda och aktiva i diskussioner när det gäller upprätthållande av lagar och regler, predikar moral och uppförande m.m, men ska man tro på reportern verkar samma människor inte vara så noga med att själva leva som dom lär.
Skulle inte kunna skriva det bättre själv.....

nmax

Forumveteran
Hej

Att det skulle vara en majoritet av dom som flyttar till Thailand som sympatiserar med SD tror jag inte alls på, dom barnfamiljer och Svenskar som arbetar där har nog en lika varierad politisk uppfattning som svenskar i Sverige.

Men det var väl lite överraskande att så många av dom hittades just i barerna och att dom uppgav sig vara sexköpare.

Mvh isan lover
Det kan du ge dig på att det är, utav alla jag träffat under mina 7 år här så sympatiserar typ 80-90% med SD och jag har träffat många svennar, umgås ju bara med svennar... Även kvinnor och barnfamiljer. Det finns även såna som dig men dom är som tur är sällsynta här.
Jag hörde ju även snacket i kön till röstningen på konsulatet, folk jag inte träffat innan, majoritet sd där också.

Hur många svennar springer du på uppe i byn?....

ulflan

Aktiv medlem
Hej

Att dom syns och hörs mer än dom flesta andra håller jag med om, men hur många dom egentligen är undrar jag faktiskt.

Sen är ju deras budskap väldigt negativt och lite domedagsartat när det handlar om Sverige vilket gör att det kanske får mer lite uppmärksamhet än det egentligen förtjänar, lite överraskande för mig dock att just denna grupp var så framträdande just när det handlade om sexköpare i Thailand.

Mvh isan lover
Att det behövs förändringar i Sverige börjar t o m S-partiet inse. I går kunde man läsa följande i SvD:

Men det är också ett inlägg i en pågående debatt om vart partiet är på väg med sin migrationspolitik. Shekarabi skriver att den ”extrema segregationen” är ett hot mot sammanhållningen och vill skapa en ”inkluderande nationell identitet”.

”De senaste decenniernas kombination av växande klyftor, stor invandring och skev fördelning av mottagandet mellan landets kommuner, avreglering och marknadsanpassning av skol-, välfärds- och bostadspolitiken, nedmontering av gemenskapsskapande institutioner som enhetsskola och värnplikt och framväxten av segregerande religiösa friskolor har skapat ett allvarligt läge i vårt land”, skriver Shekarabi.

Han kallar sedan sina förslag för ”djärva steg”.

”Vi behöver föra en hållbar migrationspolitik och hålla mottagandet av nyanlända på låga nivåer”, skriver Shekarabi.
---------------------------
Alltför många har sett behovet att bekämpa SD som viktigare än att utveckla Sverige. Allt fler börjar nog inse att detta varit dåligt. Jag är väl mest överraskad av att just Shekarabi är den som först går ut med detta budskap inom regeringen. Troligen har han varit ute i verkligheten och träffat många kommunalråd som har stora problem. Han har blivit min favorit inom regeringen. Kan han vara missionär inom S kan Sverige bli riktigt bra igen. Lyckas han kommer SD att självdö.

Jag håller inte med Shekarabi om allt men han representerar ett nytänkande och har analyserat verkligheten.

Jag tror, att det går att vända utvecklingen men då krävs det att problemen identifieras och att politikerna är beslutspotenta nog att göra något.

Att det förekommer sexkonsumtion bland svenskar i Thailand är väl ingen nyhet. Att denna grupp har andra brister är väl heller ingen sensation.

Holmen

Forumräv
Det kan du ge dig på att det är, utav alla jag träffat under mina 7 år här så sympatiserar typ 80-90% med SD och jag har träffat många svennar, umgås ju bara med svennar... Även kvinnor och barnfamiljer. Det finns även såna som dig men dom är som tur är sällsynta här.
Jag hörde ju även snacket i kön till röstningen på konsulatet, folk jag inte träffat innan, majoritet sd där också.

Hur många svennar springer du på uppe i byn?....
Då har ni väl bra rabatt, på brunskjortor då.

JanneMan61

Aktiv medlem
En intressant sak som jag tycker mig se genom åren jag läst och skrivit på TS (seriöst menat men jag lägger ingen värdering i det) är att de som kontinuerligt uttrycker positiva åsikter om SD svär och använder känslofyllda kraftord betydligt mer i sina inlägg. :angel_transparent:

Liknande trådar

Topp