Wallraffande reporter bland sexköpare.

PeterSfa

Forumräv
Men är det en artikel om Thailand? Eller är det en artikel om hur Svenska män beter sig i Thailand?
Enligt artikeln själv är det inte en artikel om hur svenska män beter sig, utan det är en artikel om svenska sexköpare, d.v.s. en mycket begränsad liten krets av människor. Det är nog mer allmänt runt sexköpare oavsett nationalitet och hur de beter sig i Thailand. Svårt tänka mig dessa personer beter sig olika beroende på nationalitet. Skräp är skräp oavsett vart de kommer från.

nmax

Forumveteran
En intressant sak som jag tycker mig se genom åren jag läst och skrivit på TS (seriöst menat men jag lägger ingen värdering i det) är att de som kontinuerligt uttrycker positiva åsikter om SD svär och använder känslofyllda kraftord betydligt mer i sina inlägg. :angel_transparent:
Självklart, vi är ju förbannade på idiotin och känslor föder kraftigare uttryck.

nmax

Forumveteran
Enligt artikeln själv är det inte en artikel om hur svenska män beter sig, utan det är en artikel om svenska sexköpare, d.v.s. en mycket begränsad liten krets av människor. Det är nog mer allmänt runt sexköpare oavsett nationalitet och hur de beter sig i Thailand. Svårt tänka mig dessa personer beter sig olika beroende på nationalitet. Skräp är skräp oavsett vart de kommer från.
Han har varit i Pattaya och ränt på barer och snackat med dom svennar han har hittat. Konstigt att det blir så då eller?
Han kunde lika gärna åkt ner på horgatorna i Sverige.
Hade han åkt till Isaan å tjötat med svennarna där hade det nog blivit ett annat resultat.

PeterSfa

Forumräv
Han har varit i Pattaya och ränt på barer och snackat med dom svennar han har hittat. Konstigt att det blir så då eller?
Hade han åkt till Isaan å tjötat med svennarna där hade det nog blivit ett annat resultat.
Ja mycket riktat. Han har själv ingen bred kännedom och reser till en plats där han söker upp exakt det han bestämt sig i förhand för att rapportera. Andra vyer går han ifrån, för det var inte det han ville skriva om. Kraftig selektion.
Läsarna på sin sida vet ingenting om hans selektering och får intrycket att det är så det är allmänt.
Modus operandi för en reporter på en skvallertidning, eller aktivist för den delen. Vi har ju talat om sådana inom andra områden och tillfällen här.
Det tråkiga är effekten dessa reportrar får på folks gruppmedvetande när de har den läsarbas de har på etablerad media.

JanneMan61

Forumräv
Självklart, vi är ju förbannade på idiotin och känslor föder kraftigare uttryck.
Nu skrev jag inte att det gällde enbart i politiska inlägg.

Men jag tror du kan vara något på spåret. Missnöje över politik, missnöje över ekonomin, missnöje över att ingen verkar lyssna, missnöje över att ingen verkar ta en på allvar, missnöje med livet, missnöje med.......

Japp... Din förklaring håller...

kurant

Forumveteran
Nope, sexindustrin och tillgången är ännu mer i Isaan.
Varför tror du de flesta svennar väljer orter om Korat, Khon Kaen och Udon Thani.

Pattaya är bara en ljum vind i jämförelse.

kurant

Forumveteran
Du verkar beta de mesta du
Var inte blyg nu, jag är väl inte den enda på TS som besökt barer, badhus, karaoke, disco i industrilokaler runt om i Isaan.
Inte alla som träffar sin fru på banken...

Skulle nog kunna ge ut en guide vad som gäller i städer som Surin, Korat, Chaiyphum, Khon Kaen och Udon Thani.
Tar man sen upp mindre orter i Isaan blir det ännu mer frekvent.

A

Anonym

Gäst
Hej

Att dom syns och hörs mer än dom flesta andra håller jag med om, men hur många dom egentligen är undrar jag faktiskt.

Sen är ju deras budskap väldigt negativt och lite domedagsartat när det handlar om Sverige vilket gör att det kanske får mer lite uppmärksamhet än det egentligen förtjänar, lite överraskande för mig dock att just denna grupp var så framträdande just när det handlade om sexköpare i Thailand.

Denna grupp brukar ju också normalt vara väldigt bestämda och aktiva i diskussioner när det gäller upprätthållande av lagar och regler, predikar moral och uppförande m.m, men ska man tro på reportern verkar samma människor inte vara så noga med att själva leva som dom lär.

Mvh isan lover
Enligt sista mätningar 0, 4 % under S , Upplysningsvis för er okunniga

A

Anonym

Gäst
Jag kan inte hitta något på nätet om det. Vilket opinionsinstitut/väljarundersökning referera du till?
Brunskjortornas naturligtvis :rolleyes: Den som söker han finner
Sverigedemokraterna får nu sitt högsta väljarstöd någonsin i Expressen/Demoskops mätning. Detta enligt mätningen för…I Demoskops senaste mätning ökar partiet med 1,8 procentenheter och landar på 21,4 procent. Men detta måste ju vara Fake News , eller ??

JanneMan61

Forumräv
Brunskjortornas naturligtvis :rolleyes: Den som söker han finner
Sverigedemokraterna får nu sitt högsta väljarstöd någonsin i Expressen/Demoskops mätning. Detta enligt mätningen för…I Demoskops senaste mätning ökar partiet med 1,8 procentenheter och landar på 21,4 procent. Men detta måste ju vara Fake News , eller ??
Hur mycket hade S där? (demoskop)

in-ka

Forumräv
Hej

Lite intressant att denne reporter fann att många av sexköparna uttryckte att dom tyckte att Sverige hade kollapsat och att detta var invandrande utlänningars fel o.s.v, en del av dom uppgav detta som skäl för att dom hade lämnat Sverige och aldrig mer tänkte återvände, det är ju en åsikt som inte är helt ovanlig även på detta forum.

Mvh isan lover
Lämnat Sverige men pension å bluffbidrag går bra å blir kräken sjuka så snabbt hem till det förfärliga Sverige å utnyttja vården dom nyss anklagat flyktingar att göra vad säger man (passar sej ej för skrift)

Senast ändrad:

JanneMan61

Forumräv
Lämnat Sverige men pension å bluffbidrag går bra å blir kräken sjuka så snabbt hem till det förfärliga Sverige å utnyttja vården dom nyss anklagat flyktingar att göra vad säger man (passar sej för skrift)
Att fuska kommer att bli betydligt svårare framöver är uppenbart. Är det någon mer är jag som fyllt i de nya uppgifterna Swedbank kräver in?

Matt82

Forumveteran
Hej

Den reporter som tidigare gjorde ett uppmärksammat wallraffande reportage bland svenska sexköpare i Thailand har varit i farten igen, här intervjuas han på TV4.

Nakna sanningen - så lever svenska sexköpare i Thailand

I GÅR KL 09:18
LÄNGD 5:43

"En sorglig läsning" säger Steffo om Joakim Medins nya bok. Joakim är journalist och har i wallraffat i Thailands pr*stitutionsindustri. Svenska kändisar, restaurangägare och till och med en polis är involverade. Han berättar att flertalet av männen har flytt Sverige pga invandringspolitiken. Vilka är det som köper sex? Vad har de för värderingar som driver dem till detta? Joakim Medin skildrar sexköparna i boken "Thailandssvenskarna".

Mvh isan lover
Den hästen har varit död länge men det hindrar inte "journalisten" från att fortsätta sparka på den ;)

Matt82

Forumveteran
Att fuska kommer att bli betydligt svårare framöver är uppenbart. Är det någon mer är jag som fyllt i de nya uppgifterna Swedbank kräver in?
Vilka uppgifter är det? Jag har Swedbank men lite osäker på vilka uppgifter du menar. Är det något specifikt för deras kunder som är folkbokförda utomlands?

Topp