Wallraffande reporter bland sexköpare.

Joker

Forumveteran
Det finns 191 miljardärer i Sverige. Hela Kamprad familjen började på golvet... så är Rausingfamiljen...

Nu tror jag att @Joker överdriver rejält för att göra en poäng... men visst finns det mångmiljonärer som lätt klarat göra den resan. Att inte ha riktiga vänner hänger nog ihop med misstänksamheten... är dessa personer mina vänner för att jag har pengar?

Jag känner frun till en av Sveriges mest framgångsrika idrottmän. Han sade att han gifte sig med henne för hon valde honom innan han var rik och framgångsrik. Så han visste att hon var med honom av kärlek och inte av andra skäl.

Ganska oromantiskt sagt av honom. Men ett resonemang som jag tror många känner igen sig i när de får frågor om sin thailänska partner.
Golvet ? ja ,beror på vad man menar med det , menar man från scratch så är det korrekt , Vi körde en tvåhjulig Transitbuss utrustad som verkstad i många år ihop , gjorde alla rep som FASTIGHETSSKÖTARNA inte klarade av ;) ;) Tunga skitiga jobb , ofta i badanläggningar , rivningar, svetsning av gamla enormt stora element som förr fanns i gamla byggnader i våra större städer, rev ut och stoppade in nya oljepannor mm .. Det var ingen dans på rosor ,och inga lätta stålar ,. han drog igång ett eget fastighetsbolag , samt jobbade själv , köpte och sålde fastigheter , ett av de områden som under många år var enormt lukrativa områden
Under den vägen förlorade han många vänner , då på grund av penga begäret .
Även mig på slutet , han ville att jag skulle sälja svarta kontrakt till invandrare som kom in till Sverige , Detta var inom i ett sort miljonprogram område ,
Så bäste Samet , någon överdrift var inte , Jobbade in en hel del fina slantar åt honom under två år , sen tänjde han på vänskapsbanden lite för hårt , Då sprack dem .. För mig finns Moral och vänskap högst upp på priorlistan
Sånt skit sysslar jag inte med sade jag , olagligt och riktigt omoraliskt
Så där sprack den 30 åriga vänskapen , just i det vi talade om , att vilja ha mer och mer

Micke.T

Forumvärd
Forumpersonal
Golvet ? ja ,beror på vad man menar med det , menar man från scratch så är det korrekt , Vi körde en tvåhjulig Transitbuss utrustad som verkstad i många år ihop , gjorde alla rep som FASTIGHETSSKÖTARNA inte klarade av ;) ;) Tunga skitiga jobb , ofta i badanläggningar , rivningar, svetsning av gamla enormt stora element som förr fanns i gamla byggnader i våra större städer, rev ut och stoppade in nya oljepannor mm .. Det var ingen dans på rosor ,och inga lätta stålar ,. han drog igång ett eget fastighetsbolag , samt jobbade själv , köpte och sålde fastigheter , ett av de områden som under många år var enormt lukrativa områden
Även mig på slutet , han ville att jag skulle sälja svarta kontrakt till invandrare som kom in till Sverige , Detta var inom i ett sort miljonprogram område ,
Så där sprack den 30 åriga vänskapen , just i det vi talade om , att vilja ha mer och mer
Aha du va övervaktmästare :p :) ;)

andrejsdenruskige

Forumveteran
Så bäste Samet , någon överdrift var inte , Jobbade in en hel del fina slantar åt honom under två år , sen tänjde han på vänskapsbanden lite för hårt , Då sprack dem .. För mig finns Moral och vänskap högst upp på priorlistan
Framförande av 2-hjulning buss rätt in i ditt CV

Joker

Forumveteran
Du har åtminstone haft ett sjuhelsikes balanssinne
kallas detta
Haha, men 1981 kom det en som hade dålig rumsuppfattning , Whiplash kallas det visst , inte kul och inte bättre genom åren , Kommer skov från muskulaturen i nacken , kyla är numera skit för mig , i värmen känner jag inget alls av detta , Man kanske skulle blivit en maskande förtidspensionär vid 35 års åldern , Men har aldrig haft det anlaget att vilja leva på andras skattemedel

Joker

Forumveteran
Så han är en av 191 miljardärer i Sverige?

Det var det jag syftade på när jag skrev överdrift. Övrigt låter mycket rimligt.
Ja , räknar man in hans förmögenheter i form av fastigheter så är han en av dem, däremot ingen som syns speciellt mycket , en mycket försynt men ganska förslagen man, håller sig tråkigt nog inte inom moralens råmärken , , Träffar du honom på gatan så tror du att han är vilken hantverkare som helst , blåbyxor för det mesta då han inte kan sluta jobba .. en märklig kille

Senast ändrad:

Joker

Forumveteran
Varför då , tror det finns fler än vad som anges , Denna kille äger ju även fastigheter i Italien samt andra länder , fördelar sina tillgångar i olika bolag, grymt kunnig att dölja sina affärer , snackar dessutom inte och aldrig jag hört honom skryta om sina tillgångar,

finnen

Medlem
:p Haha , ja detta skrevs på förmiddagen när jag satt med en helv. nackspärr och tillhörande pannknack i soffan i vardagsrummet , Inte bra med för mycket gym i min ålder , Nu delvis kurerad och kan tänka normalt för att vara en gammal bitter Polsk fastighetsskötare
Förmiddag?
Börjar du bli senil nu på gamla dagar, jag trodde ändå att du kunde klockan med tanke på alla dina utbildningar.
Du börjar även bli lite jobbig med att i många inlägg upprepa det där med polsk arbetare, vi har läst och förstått det för ett antal veckor sedan, det räcker nu.

Joker

Forumveteran
Förmiddag?
Börjar du bli senil nu på gamla dagar, jag trodde ändå att du kunde klockan med tanke på alla dina utbildningar.
Du börjar även bli lite jobbig med att i många inlägg upprepa det där med polsk arbetare, vi har läst och förstått det för ett antal veckor sedan, det räcker nu.
När fn blev du Mod på detta forum , kryp ner i hålet igen :p:p

Isan Lover

Forumveteran
Håller med, pengar är ingen garanti för lycka. Men i ärlighetens namn är pengar ett måste, för att du och jag å alla andra som gillar Thailand, skall ha möjlighet till det liv vi upprättat.
Skulle själv bli bedrövad om ekonomin satte stopp för min kärlek till Los.
Hej

Håller med, pengar är en nödvändighet, men man ska nog inte lägga hela livet på att skaffa mer och mer, livet är ganska kort och det gäller att passa på och njuta av det medans ork och viljan finns.

Mvh isan lover

Samet

Forumräv
Idag har jag suttit på en restaurang i Pattaya. Ätit middag med en god vän från sverige. Väldigt nära en av de platser där Joakim Medin satt och "wallraffade"... vi pratade även lite skämtsamt om massage och att en hade en "knuta" som behövdes tas om "hand" om... därtill skojade vi även om en del av de "par" som vi såg på gatan... äldre herre och betydligt yngre dam i minimala kläder... det konstiga är att de unga damerna såg inte ut som de offer de utmålas som... inte heller såg de äldre herrarna ut som några sexmonster som skulle utföra förnedrande handlingar, snarare såg männen lite försiktiga och orolig ut...

Hmm... konstigt... stämmer ju inte med den bilden Joakim ger av denna stad... :rolleyes:

Tycka vad man vill om sexhandel och pr*stitution... men Joakims bok är populism och sensationsjournalistik. Hans enda syfte är att mjölka ut så mycket pengar han bara kan ur det bristfälliga och selektiva material han samlade på sig under sin vistelse i Fucktaya...

Liknande trådar

Topp