Wallraffande reporter bland sexköpare.

Isan Lover

Forumveteran
Idag har jag suttit på en restaurang i Pattaya. Ätit middag med en god vän från sverige. Väldigt nära en av de platser där Joakim Medin satt och "wallraffade"... vi pratade även lite skämtsamt om massage och att en hade en "knuta" som behövdes tas om "hand" om... därtill skojade vi även om en del av de "par" som vi såg på gatan... äldre herre och betydligt yngre dam i minimala kläder... det konstiga är att de unga damerna såg inte ut som de offer de utmålas som... inte heller såg de äldre herrarna ut som några sexmonster som skulle utföra förnedrande handlingar, snarare såg männen lite försiktiga och orolig ut...

Hmm... konstigt... stämmer ju inte med den bilden Joakim ger av denna stad... :rolleyes:

Tycka vad man vill om sexhandel och pr*stitution... men Joakims bok är populism och sensationsjournalistik. Hans enda syfte är att mjölka ut så mycket pengar han bara kan ur det bristfälliga och selektiva material han samlade på sig under sin vistelse i Fucktaya...
Hej

Att sitta och kolla in folk på ex.vis Beach road är ett nöje, det har man ju gjort några gånger, just ”äldre herrar” med minimalt klädda unga tjejer brukar ju vara vanliga, man kan inte annat än at dra på smilbanden då, ganska många av männen har ju passerat bäst före datum åtskilliga årtionden sedan, detta försöker dom sen uppväga med att ex.vis färga det gråa håret morotsrött och inte sällan har dom uppenbart helt nygjorda tatueringar löngs armarna som skulle göra vilken tonårig kille som helst avundsjuk.

Ibland går tjejen några steg bakom mannen, ibland ler tjejen och ruskar på huvudet bakom ryggen på mannen o.s.v, ibland kommer det någon vältränad, brunbränd och inoljad västerländsk man som är homo med minimala shorts som han har dragit upp i skrevet, här brukar sällskapet vara en ung thaikille, man ser också ganska många västerlänningar med gipsade ben eller armar., kanske ett minne ifrån en hyrd moppe eller liknande.

Min kompis Steven som håller till där brukar skoja om att man skulle bli miljonär om man öppnade en butik i Pattaya med bara 5 varor och tjänster, nämligen hårfärgningsmedel, gips, kryckor, tatuering och behandling av könssjukdomar.

Mvh Isan lover

andrejsdenruskige

Forumveteran
Hej

Att sitta och kolla in folk på ex.vis Beach road är ett nöje, det har man ju gjort några gånger, just ”äldre herrar” med minimalt klädda unga tjejer brukar ju vara vanliga, man kan inte annat än at dra på smilbanden då, ganska många av männen har ju passerat bäst före datum åtskilliga årtionden sedan, detta försöker dom sen uppväga med att ex.vis färga det gråa håret morotsrött och inte sällan har dom uppenbart helt nygjorda tatueringar löngs armarna som skulle göra vilken tonårig kille som helst avundsjuk.

Ibland går tjejen några steg bakom mannen, ibland ler tjejen och ruskar på huvudet bakom ryggen på mannen o.s.v, ibland kommer det någon vältränad, brunbränd och inoljad västerländsk man som är homo med minimala shorts som han har dragit upp i skrevet, här brukar sällskapet vara en ung thaikille, man ser också ganska många västerlänningar med gipsade ben eller armar., kanske ett minne ifrån en hyrd moppe eller liknande.

Min kompis Steven som håller till där brukar skoja om att man skulle bli miljonär om man öppnade en butik i Pattaya med bara 5 varor och tjänster, nämligen hårfärgningsmedel, gips, kryckor, tatuering och behandling av könssjukdomar.

Mvh Isan lover
Tack för inlägget. Det existerade även humor. Fortsätt så

PanPan

Forumveteran
"Löjligt, har ni inget bättre?"
Såja, sansa dig nu, det är väl ganska självklart att man försöker se om även sitt eget hus.
Hade du satt Sverige framför dig själv hade du bott och skattat där eller hur?
Vore ju visserligen ganska intressant att se hur svenska myndigheter skulle göra med alla som uppgett felaktigt hemland vid asylansökningarna. Eller trilskas med myndigheter som ligger på stenåldern vad det gäller officiella papper,

SD och kravet på dubbla medborgarskap ser jag som en ickefråga, tvivlar på att det skulle hända innan de får egen majoritet i riksdagen om ens då. Som sagt, det skulle öppna en burk maskar som knappast någon regering skulle vilja kännas vid.

/ SatanG
Var en tillräckligt stor fråga för mig så dom fick inte min röst.
Tänkte rösta på dom men veckan innan man kunde rösta här nere så gick SD ut stort med att dom ville förbjuda dubbla medborgarskap.
Jag vill att min son skall kunna välja när han blir myndig om han vill ha Sverige eller Thailand som hemland.
Och väljer han Sverige vill jag inte att han skall förlora sitt arv pga det valet.
Inte heller att han skall behöva söka visum varje gång han skall besöka släkt.
Så dom tappade min röst och som man såg på flera Thai fb sidor inte bara min och gäller nog många med barn boende utomlands som ändra sig i sista minuten pga det.

SatanG

Forumräv
Var en tillräckligt stor fråga för mig så dom fick inte min röst.
Tänkte rösta på dom men veckan innan man kunde rösta här nere så gick SD ut stort med att dom ville förbjuda dubbla medborgarskap.
Jag vill att min son skall kunna välja när han blir myndig om han vill ha Sverige eller Thailand som hemland.
Och väljer han Sverige vill jag inte att han skall förlora sitt arv pga det valet.
Inte heller att han skall behöva söka visum varje gång han skall besöka släkt.
Så dom tappade min röst och som man såg på flera Thai fb sidor inte bara min och gäller nog många med barn boende utomlands som ändra sig i sista minuten pga det.
Jag håller med om att det är en viktig fråga för många inklusive mig och att SD säkert tappade många röster där.
Tror bara att det aldrig kommer ske, tror inte det är möjligt att genomföra.
fanns ju heller inget alternativ att rösta på, enligt mig alltså.

/ SatanG

PanPan

Forumveteran
Jag håller med om att det är en viktig fråga för många inklusive mig och att SD säkert tappade många röster där.
Tror bara att det aldrig kommer ske, tror inte det är möjligt att genomföra.
fanns ju heller inget alternativ att rösta på, enligt mig alltså.

/ SatanG
Dubbelt medborgarskap för utlandsfödda Svenskar har bara varit godkänt i Sverige sen 2001 och även idag, att "anses personen som fötts utomlands med Svenskt medborgarskap inte ha större koppling till Sverige vid 22 års ålder så kan dom mista det."
Så att återinföra det är ju inte så svårt.

SatanG

Forumräv
Det har bara varit godkänt i Sverige sen 2001 och även idag, att "anses personen som fötts utomlands med Svenskt medborgarskap inte ha större koppling till Sverige vid 22 års ålder så kan dom mista det."
Så att återinföra det är ju inte så svårt.
Har man ingen koppling till Sverige, efter 22 år, så kanske det är lämpligt att de inte ska vara svenska medborgare. Sen kan man ju ha åsikter om hur liten kopplingen behöver vara. Har man regelbundet hälsat på i Sverige så tror jag det räcker men är inte säker.
Vet en svensk sjöman bosatt i Argentina vars dotter förlorade det men hon hade ju aldrig ens varit i Sverige så är väl inget uppseendeväckande med det.

/ SatanG

PanPan

Forumveteran
En lag som är så ny är ingen omöjlighet att ändra på.

Ja, Sveriges nya medborgarskapslag trädde i kraft den 1 juli 2001. Bland annat tillät den nya lagen dubbelt medborgarskap även för de som inte är födda med dubbelt medborgarskap. Ytterligare lagändringar trädde i kraft den 1 april 2015.

PanPan

Forumveteran
Har man ingen koppling till Sverige, efter 22 år, så kanske det är lämpligt att de inte ska vara svenska medborgare. Sen kan man ju ha åsikter om hur liten kopplingen behöver vara. Har man regelbundet hälsat på i Sverige så tror jag det räcker men är inte säker.
Vet en svensk sjöman bosatt i Argentina vars dotter förlorade det men hon hade ju aldrig ens varit i Sverige så är väl inget uppseendeväckande med det.

/ SatanG
Nej jag anser det som helt ok, 22 år är rimligt.
Men SD ville total förbjuda det, detta gick dom ut med precis innan valet.
Jag tycker barn som är födda av Svensk förälder skall ha rätt till dubbelt medborgarskap tills dom kan ta eget beslut i frågan och då är 22 år en rimlig ålder.
Men om SD fått som dom belat hade dina barn och mitt barn förlorat ett medborgarskap beroende på hur vi agerar.

SatanG

Forumräv
Nej jag anser det som helt ok, 22 år är rimligt.
Men SD ville total förbjuda det, detta gick dom ut med precis innan valet.
Jag tycker barn som är födda av Svensk förälder skall ha rätt till dubbelt medborgarskap tills dom kan ta eget beslut i frågan och då är 22 år en rimlig ålder.
Men om SD fått som dom belat hade dina barn och mitt barn förlorat ett medborgarskap beroende på hur vi agerar.
Jag håller med dig, har man minst en svensk förälder borde man få behålla det till 22 år för att ge valfriheten.
Tror det kräver minst egen majoritet för att SD ens på papperet skulle kunna göra en sådan lagändring. Sedan tror jag det knappast är genomförbart i praktiken. Hur ska Sverige t.ex. kunna dubbelkolla att någon från alla bananländer utan fungerande dokumentation verkligen har tagit bort sitt ursprungliga medborgarskap?

/ SatanG

PanPan

Forumveteran
Jag håller med dig, har man minst en svensk förälder borde man få behålla det till 22 år för att ge valfriheten.
Tror det kräver minst egen majoritet för att SD ens på papperet skulle kunna göra en sådan lagändring. Sedan tror jag det knappast är genomförbart i praktiken. Hur ska Sverige t.ex. kunna dubbelkolla att någon från alla bananländer utan fungerande dokumentation verkligen har tagit bort sitt ursprungliga medborgarskap?

/ SatanG
Nä så dom det borde gälla kommer undan.

tobbetruck

Nykomling
18-22 år är rimligt . Men jag röstar varje gång SD ändå sedan 2010. Tror inte ens en sådan lagändring skulle gå igenom om SD inte hade minst 51%.
Och Skulle min unge förlora sitt medborgskap för denne inte befinner sig i sverige på 22 år får hon skylla sig själv. Men eftersom jag bor här så bor hon ju också här så befinner hon sig ändå här i många år så. Men sen Så kan vi båda tagga från sverige när allt totalt spårat ur så fett pga migrationen och kriminaliteten till / i sverige. Då kan vi använda vårt andra medborgskap och behöver inte ha dubbelt.

PanPan

Forumveteran

/ SatanG
Nu har Sverigedemokraterna ändrat sig och vill inte avskaffa möjligheten till dubbelt medborgarska bara striktare regler för att få det.
Hade dom ändrat sig innan valet hade dom fått min röst i förra valet.

SatanG

Forumräv
Nu har Sverigedemokraterna ändrat sig och vill inte avskaffa möjligheten till dubbelt medborgarska bara striktare regler för att få det.

Du får chansen igen 2022 :)

/ SatanG

in-ka

Aktiv medlem

Å då tror du på? 555 ! Varför har dom ändrat sej tror du?

Liknande trådar

Topp