Wallraffande reporter bland sexköpare.

Acke

Forumräv
Tycker PanPan tar skilsmässan bra. Blev ju bättre för honom efter några år. Trist bara att hans x inte kunde avsluta snyggt och ärligt.
Många är kritiska till alla "bittra" som skriver på div. thaiforum, men nog sjutton finns det en del visdom att ta till sig. Det första jag fastnade för var: "Investera inte mer än du har råd att förlora!" Något som alla läsare av t ex Stickman fått bekräftat många gånger. ;)

Sedan må det vara hans eller hennes fel - vilket är ointressant i sammanhanget.

Isan Lover

Forumveteran
Många är kritiska till alla "bittra" som skriver på div. thaiforum, men nog sjutton finns det en del visdom att ta till sig. Det första jag fastnade för var: "Investera inte mer än du har råd att förlora!" Något som alla läsare av t ex Stickman fått bekräftat många gånger. ;)

Hej

Det är väl ett råd som håller ännu, det hörde man första gången man satte sin fot i Thailand, men själv har jag ännu inte haft anledning att ångra något, men det kan ju lika gärna bero på tur som skicklighet.

Men själv är jag inte den typ av människa som misstror andra utan går mycket på känsla och intuition, det har fungerar för mig men jag skulle kanske inte rekommendera andra att göra likadant.

Mvh isan lover

PanPan

Forumveteran
Hej
Väldigt tråkigt och höra sånt här.
Fiiii fan va surt alltså, vettetusan om jag inte gjort mig olycklig på en sådan människa i ett vredesmoment.
Men jäkligt starkt att du ser tilbaka på det hela som en erfarenhet, om än en i mina ögon dyrbar sådan...
Mvh
Själv tyckte jag inte det var så dyrbart men allt är ju relativt, hade jag vart pensionär med lägsta pension och satsat mina sista slantar så hade det vart dyrbart.
Nu kostade det mig bara motsvarande 12 veckors arbete.
Sen som jag skrev, ser det som hyra då jag bodde hos svärföräldrarna utan att betala någon, fast dyr hyra med tanke på standard men var fin utsikt 555555 ;)
41.000 baht i månaden.

PanPan

Forumveteran
Själv tyckte jag inte det var så dyrbart men allt är ju relativt, hade jag vart pensionär med lägsta pension och satsat mina sista slantar så hade det vart dyrbart.
Nu kostade det mig bara motsvarande 12 veckors arbete.
Sen som jag skrev, ser det som hyra då jag bodde hos svärföräldrarna utan att betala någon, fast dyr hyra med tanke på standard men var fin utsikt 555555 ;)
41.000 baht i månaden.
Sen som sagt glad att det gick som det gick, dom som var på forumet då kunde läsa att jag hade börjat tröttna på bylivet, hade nog slutat i skiljsmässa till slut även om hon inte gjort det hon gjorde.
Jag var ju redan påväg söderut i tankarna och pratade om dubbla boenden, condo i Pattaya och huset där uppe.
Jag började bygga efter 1-1,5 år, kändes fortsatt ok, tristessen slog till direkt efter och kände att byliv var inget för mig, så skulle väntat lite längre 55555.
Nä pengarna brydde jag mig inte om, hade gått åt i hyra ändå, condon jag hade innan kostade 40.000 i månaden, fast det var ju lyx, det var inte bylivet fast naturnära 55555.

PanPan

Forumveteran
Fick räkna, var ju inte mer än 6 veckors tur med dåvarande växelkurs.

Saknar den växelkursen, tänk och haft 5,9 i växelkurs idag!!
Silken skillnad jämfört med 3,34.
Idag hade det vart mycket pengar dock.

T

TS73

Gäst

5,90 var väl inte NOK kursen 2012. Snarare 2008-2009.

A

Anonym

Gäst
Min fru är inte svartsjuk av sig. Inte jag heller. Men vi älskar varandra.

Tycker PanPan tar skilsmässan bra. Blev ju bättre för honom efter några år. Trist bara att hans x inte kunde avsluta snyggt och ärligt.

Tänk va Fifa kan vara bra, annars hade han kanske följt med upp och bott där uppe i tristessen idag och varit alkis.
:rolleyes:

PanPan

Forumveteran
Min fru är inte svartsjuk av sig. Inte jag heller. Men vi älskar varandra.

Tänk va Fifa kan vara bra, annars hade han kanske följt med upp och bott där uppe i tristessen idag och varit alkis.
Jag hade nog inte levt idag, jag hade dött av tristess, så får tacka henne för livet.
Bästa som kunde hända, det enda roliga som fanns att göra var att dricka Hong Thong, så tur att inte huset blev klart och jag fick en anledning att dra.
Jag är ju så enveten så jag hade inte lämnat henne om hon inte hade gett mig en anledning ;)
Jag skall bo i närheten av stad och avgaser, jag vantrivdes ju lika mycket på Smögen och den lantliga tristessen, så flyttar jag till något liknande här nere.
Idag känns livet så bra som det kan bli, saknar absolut ingenting.

Isan Lover

Forumveteran
Jag hade nog inte levt idag, jag hade dött av tristess, så får tacka henne för livet.
Bästa som kunde hända, det enda roliga som fanns att göra var att dricka Hong Thong, så tur att inte huset blev klart och jag fick en anledning att dra.
Jag är ju så enveten så jag hade inte lämnat henne om hon inte hade gett mig en anledning ;)
Jag skall bo i närheten av stad och avgaser, jag vantrivdes ju lika mycket på Smögen och den lantliga tristessen, så flyttar jag till något liknande här nere.
Idag känns livet så bra som det kan bli, saknar absolut ingenting.
Hej

Ja trivs man inte på landet så ska man nog inte bosätta sig där, skilsmässor är väl alltid något slags misslyckande hur dom än uppstår och går till, så upplevde jag väl min egen skilsmässa också först, men det behöver absolut inte bli sämre, det kan ju faktiskt bli mycket bättre.

I mitt fall är det precis tvärtom mot dig, jag tycker att just Smögen och andra små orter på västkusten är något av ett paradis att bo på, när man läser om alla problem, allt våld och kriminalitet i städerna så blir man ändå mer säker på att det är rätt plats att bo på med fru och barn, jag känner mig lugn och trygg där och trivs med den sociala kontrollen.

Likadant känner jag i en liten Thailändsk by, alla känner och vet allt om alla, livet lunkar på i ett lugnt tempo, det finns ingen stress och folk gör lite som dom vill, upplever bygemenskapen och sammanhållningen som positiv, skulle aldrig kunna tänka mig ett mer anonymt liv i en stad vare sig i Sverige eller Thailand.

Mvh isan lover

PanPan

Forumveteran
Hej

Ja trivs man inte på landet så ska man nog inte bosätta sig där, skilsmässor är väl alltid något slags misslyckande hur dom än uppstår och går till, så upplevde jag väl min egen skilsmässa också först, men det behöver absolut inte bli sämre, det kan ju faktiskt bli mycket bättre.

I mitt fall är det precis tvärtom mot dig, jag tycker att just Smögen och andra små orter på västkusten är något av ett paradis att bo på, när man läser om alla problem, allt våld och kriminalitet i städerna så blir man ändå mer säker på att det är rätt plats att bo på med fru och barn, jag känner mig lugn och trygg där och trivs med den sociala kontrollen.

Likadant känner jag i en liten Thailändsk by, alla känner och vet allt om alla, livet lunkar på i ett lugnt tempo, det finns ingen stress och folk gör lite som dom vill, upplever bygemenskapen och sammanhållningen som positiv, skulle aldrig kunna tänka mig ett mer anonymt liv i en stad vare sig i Sverige eller Thailand.

Mvh isan lover
Det är det jag gillar ett anonymt liv i en stad.

alajgadaj

Aktiv medlem

Hej
Ja växelkursen nu är ett skämt. Minns min första runda, på forex kostade 100THB 17,5SEK. Men landet lockar ändå....
Mvh

alajgadaj

Aktiv medlem

Hej
Intressant du nämner Stickman, kanske han avhandlats innan här på forumet. Hans kolumn hade sina ljuspunkter, men en jäkla hycklare enligt mig.
Mvh

Acke

Forumräv
Då fick Joakim några minuter till i rampljuset:

När skall de bjuda in Broder TT, så att vi får lyssna på en verklig expert på pros. i Thailand?

Dick

Aktiv medlem

5,9!Då hade ju även en fattigpensionär känt sig rik!:nod:

Topp