Webmail som klarar Thai

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Fnnggghhh! (bara jag som är frustrerad) :(

Hittade thaimail.com och fick en känsla av att detta var något i still med Hotmail/Yahoo fast för thailändare. Självklart bad jag min fru "signa upp sig" och skryta vilt och brett till alla kompisar i Thailand att hon numera kan skicka/ta emot thai mail... Så en kompis till henne svarade på hennes mail (ja vi har thai tangentbord och fullständigt thai support i hennes dator)
När kompisen - jätte glad - skriver ett långt mail tillbaka till henne går det likförbannat inte att läsa det för att det visas som "skräp". (Se utdrag nedan)
---
เธชเธงเธฑเธชเธ”เธตเน€เธžเธทเนˆเธญเธ™เธ—เธตเนˆเธ™เนˆเธฒเธฃเธฑเธ
เธเนˆเธญเธ™เธญเธทเนˆเธ™เน€เธฃเธฒเธ‚เธญเน‚เธ—เธฉเน€เธžเธทเนˆเธญเธ™เธ”เน‰เธงเธขเธ—เธตเนˆเธ•เธญเธšเน€เธกเธฅเนŒเธŠเน‰เธฒเน„เธ›เธซเธ™เนˆเธงเธข เน€เธฃเธฒเธ”เธตเนƒเธˆเธˆเธฑเธ‡เธ—เธตเนˆเธชเธฒเธกเธฒเธฃเธ–เธชเนˆเธ‡
---

Nu till min fråga: Finns det nånstans en webmail server i Thailand som verkligen klarar av att visa thai på ett korrekt sätt?

kanske någon annan thailändare som hittat en lösning på detta problem?
Alla svar tas tacksamt emot! :wai:

.../Robban & Chutikarn

Jag förstår inte problemet. Jag och min fru har gmail och kan skriva thailänska tecken åt båda håll.

Hotmail och yahoo fungerar också. Använder ni internet explorer för web mailen, dvs ingen annan klient och har en hyfsad uppdaterad internet explorer och windows, säg senare än från 2000 borde det inte vara problem ...

"robban " sa:
Nu till min fråga: Finns det nånstans en webmail server i Thailand som verkligen klarar av att visa thai på ett korrekt sätt?

Jag är inte thai men kan kanske hjälpa endå. Problemet ligger inte på epostleverantören tror jag. Du måste ställa in din webläsare så den använder rätt kodning av texten. Den försöker skriva ut din text med vesteuropeisk eller dylik kodning. Väl istället thai så kommer ni se det bättre.

kolla under menyalternativet visa eller motsvarande.

Hej!
Gå in på
Verktyg - Text kodning - Thai (om inte thai finns mer så trycker du bara på lägg till eller mer sedan thailändska)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp