JBK.Ltd.
Forumveteran
En fråga till er som är rutinerade. Det är så jag ska tillbringa 2mån i Thailand i Januari och Februari.
Det jag undrar är om någon vet om det fungerar bra att skicka pengar till sig själv alt till min fru med Western Union?
Dom har en bra växelkurs, samt har en del kontanter som jag tänkte använda i Thailand. (Är inga svarta pengar, utan har blivit lite kontanter när jag tagit någon extra catering)
Sista frågan finns det någon Western Union agent på Suvarnabhumi, så jag kunde ta ut dom direkt jag landar?
Hej! Och välkommen.
@Frassekock
Använder själv appen "Remitly" att skicka ner/in pengar direkt på frugans konto(Kasikorn Bank i detta fall), eller mitt personliga konto som jag har hos dem. Enda fördelen är inga mellanhänder i transaktionen, typ Bangkok Bank som har avtal med de flesta världs banker och sköter inkommande transaktioner mellan Thai banker.
Vid varje transaktion hos Remitly läggs en extra kostnad på 20Kr, utöver den summan du önskar att skicka, ibland kan kursen hos dem se/kännas låg!
Men den är bättre än när man skickade pengar genom Swedbank och måste betala 50Kr vid varje transaktion och måste vänta i tre dagar innan du ser pengarna på kontot.
Hos Remitly tar det 1-2 minuter så har mottagaren pengarna på sitt/ditt kontot och du har möjlighet att skicka 3 x 49,000Kr inom 24 timmar, därefter måste du vänta i 48 timmar innan du kan skicka 3 x 49,000Kr igen.
Remitly: Send Money & Transfer - Apps on Google Play
Send money internationally. Fast money transfer. Secure money sending app.
play.google.com
@JBK.Ltd.