Ytterligare 7 olagliga hotell funna i Pattaya, totalt 100 st.

Isan Lover

Forumveteran
Hej

Polisen slog till mot ytterligare 7 olagliga hotell i Pattaya, totalt har nu polisen ingripit mot 100 olagliga hotell.

Another seven illegal hotels raided in Pattaya – now 100 in all
By P1 News editor -
September 19, 2018

Illegal Hotels Raided: Pattaya Online News posted a video on Facebook of a joint police and Bang Lamung authority raid on seven hotels in the Pattaya area.
The hotels were contravening 2004 legislation by offering daily rentals.
The raid was conducted by Bang Lamung official Praphan Prathumchomphu and chief of Pattaya’s tourist police Lt-Col Piyapong Ensarn.
The force was seen entering two properties the first of which was Joy Residence. The second could not be clearly ascertained.
Pattaya Online News said that more than 100 illegal hotels had now been visited as part of the crackdown.
The exact nature of charges and who would face them was not clearly articulated in the story.

Illegal Hotels Raided: Another seven illegal hotels raided in Pattaya

Mvh isan lover

På vilket sätt då?
Handlar ju bara i sista änden om att lugga hotellägarna på pengar via nån nypåhittad special licens för du tror väl inte att dom tvingas stänga på heltid?
Det tjänar ju ingen på.
I ett samhäller där korruption i så hög grad råder, är det ett mycket possitivt tecken. Viljan att lagföra är första steget ur en sådan härva.

Hej

Det finns väl två sidor av myntet, visst är det bra att upprätthålla lagar och regler, det kan ju ingen protestera emot, men det finns ändå lite misstankar när det är en i grunden korrumperad organisation som polisen som står för tillslagen, men det finns väl inget annat alternativ och man får väl ge dom chansen.

Men sett ur ett annat perspektiv har ju alltid Pattsya varit något av lågbudget turisternas mecka, just den kategorin utgör nog fortfarande en relativt stor del av turismen, vad tycker dom om att lågbudget alternativ till boende försvinner alternativt blir dyrare p.g.a avgifter och licenser.

Mvh isan lover

Hej

Det finns väl två sidor av myntet, visst är det bra att upprätthålla lagar och regler, det kan ju ingen protestera emot, men det finns ändå lite misstankar när det är en i grunden korrumperad organisation som polisen som står för tillslagen, men det finns väl inget annat alternativ och man får väl ge dom chansen.

Men sett ur ett annat perspektiv har ju alltid Pattsya varit något av lågbudget turisternas mecka, just den kategorin utgör nog fortfarande en relativt stor del av turismen, vad tycker dom om att lågbudget alternativ till boende försvinner alternativt blir dyrare p.g.a avgifter och licenser.

Mvh isan lover
Första stycket kan man då ställa sig frågan, vilket skäl ansåg sig militären ha för att ta kontrollen. Är det bra eller dåligt av en polis att upprätthålla lagen så som den är skriven?

Andra stycket återkommer vi igen till samma sak. Ok, så om en plats varit olaglig en viss tid så skall det fortsätta det vara det? Vad hade världen idag varit om man resonerat så?

Personligen håller jag inte med dig på någon punkt, tvärtom.

[QUOTE="PeterSfa, post: 314802, member: 9653"

Personligen håller jag inte med dig på någon punkt, tvärtom.[/QUOTE]

Hej

Det hade jag inte väntat mig heller.

Du verkar ju ha en bestämd uppfattning i frågan, själv är jag som sagt lite kluven, Pattaya har ju varit något av en fristad där man har sett lite mellan fingrarna med det mesta i laglig väg och det har väl sin tjusning det också på sitt sätt.

Mvh isan lover

[QUOTE="PeterSfa, post: 314802, member: 9653"

Personligen håller jag inte med dig på någon punkt, tvärtom.

Hej

Du verkar ju ha en bestämd uppfattning i frågan, själv är jag som sagt lite kluven, Pattaya har ju varit något av en fristad där man har sett lite mellan fingrarna med det mesta i laglig väg och det har väl sin tjusning det också på sitt sätt.

Mvh isan lover[/QUOTE]

Nej det är sant, jag har ingen läggning för kriminell verksamhet så det facinerar mig inte alls (Noll tjusning). Tvärtom tycker jag att det är den olagliga verksamheten som är smolket i Thailand, det kunde vart mycket bättre utan det.

Hej

Mvh isan lover
Brukar du vara ofta i Pattaya IL ?? Du måste ju ha stor kunskap eftersom du påstår att det är lågbudget , NMax däremot är yngre ,rör sig mer ute i svängen än vad du gör när du är där , han påstår det är dyrare än i HH , Hur kan det komma sig att du är så insatt i Pattayas lågbudget utbud ??

Hej

Mvh isan lover

Nej det är sant, jag har ingen läggning för kriminell verksamhet så det facinerar mig inte alls (Noll tjusning). Tvärtom tycker jag att det är den olagliga verksamheten som är smolket i Thailand, det kunde vart mycket bättre utan det.[/QUOTE]
Frågan är väl mer vad som verkligen är olagligt och vad som påstås vara olagligt , 6 handeln är enligt Thailändsk lag olagligt , densamma är därmed en av de bästa födkrokar för polisen att suga mutor ur densamma , tror inte du ser skogen för alla träden ..

Nej det är sant, jag har ingen läggning för kriminell verksamhet så det facinerar mig inte alls (Noll tjusning). Tvärtom tycker jag att det är den olagliga verksamheten som är smolket i Thailand, det kunde vart mycket bättre utan det.
Frågan är väl mer vad som verkligen är olagligt och vad som påstås vara olagligt , 6 handeln är enligt Thailändsk lag olagligt , densamma är därmed en av de bästa födkrokar för polisen att suga mutor ur densamma , tror inte du ser skogen för alla träden ..
Ok så du har också åsikten att om det finns viss olaglighet så får man inte röra den eftersom den funnits en tid och är pitoresk.
Finns inte en chans jag skulle kunna se på liet så oansvarigt. Lagen är lagen ovsett vad man tycker.
Mutor som du nämner är ju också olagliga och jag väntar ivrigt på att militären skall sätta ännu hårdare grepp.
Den tes ni framför att den olagligheten inte får röras eftersom det finns någon annan verksamhet som också är olagligt är samma sak som att hävda att "egentligen finns ingen hastighetsbegränsning eftersom det finns folk som bryter den". Eller, "Nej herr polis, du kan inte ge mig böter för förra året såg jag en på den här streckan som körde mycket fortare än vad jag gjorde nu".
För mig är det nolltolerans som gäller.
Exakt på samma sätt som jag vägrade mönstra in repgubbar som ankom onyktra och istället kallade på polistransport till polisen. Att det förekommit repgubbar som varit fulla på andra repövningar betyder ju inte att det var rätt och man måste fortsätta dumheterna.
Mycket text för ingenting, men nåja.
Ha en trevlig helg.

Hej

Mvh isan lover

Nej det är sant, jag har ingen läggning för kriminell verksamhet så det facinerar mig inte alls (Noll tjusning). Tvärtom tycker jag att det är den olagliga verksamheten som är smolket i Thailand, det kunde vart mycket bättre utan det.[/QUOTE]
Undrar vad homosexuella i arabvärlden tycker om den synen på livet.....
De lever i den. Vad de tycker är totalt irrelevant.

De lever i den. Vad de tycker är totalt irrelevant.[/QUOTE]
Jag skulle tro att de har en annan syn på detta.

Följare av dumma regler ger noll (positiv) utveckling. Men det är bekvämt.....

De lever i den. Vad de tycker är totalt irrelevant.
Jag skulle tro att de har en annan syn på detta.

Följare av dumma regler ger noll (positiv) utveckling. Men det är bekvämt.....[/QUOTE]
Som jag sade fullständigt irrelevant.
Nej utveckling sker genom forskning och utveckling. Kriminilatitet har bevisat genom världen bara dragit ned samhället.

Som jag sade fullständigt irrelevant.
Nej utveckling sker genom forskning och utveckling. Kriminilatitet har bevisat genom världen bara dragit ned samhället.

Är det inte obekvämt med ett så långt kvastskaft därbak.....?

Men ok, har du aldrig brutit mot en lag (vilken lag som helst) så tar jag dig på allvar. Annars är du bara ett troll som inte lever som du lär....

Är det inte obekvämt med ett så långt kvastskaft därbak.....?

Men ok, har du aldrig brutit mot en lag (vilken lag som helst) så tar jag dig på allvar. Annars är du bara ett troll som inte lever som du lär....
Jag har svårt se att din kommentar har någon relevans till det vi talade om.
Självklart är det viktigt och prioriterat att följa lagar.

Jag önskar dig en god helg.

Jag har svårt se att din kommentar har någon relevans till det vi talade om.
Självklart är det viktigt och prioriterat att följa lagar.

Jag önskar dig en god helg.
Det var en enkel fråga eftersom du så hårt håller på att "lagen är lagen", och att du fördömer alla lagbrott.
Så har du brutit mot lagen nån gång (nånstans i världen)? Det påverkar ju din trovärdighet i frågan, så visst har det relevans.

Brukar du vara ofta i Pattaya IL ?? Du måste ju ha stor kunskap eftersom du påstår att det är lågbudget , NMax däremot är yngre ,rör sig mer ute i svängen än vad du gör när du är där , han påstår det är dyrare än i HH , Hur kan det komma sig att du är så insatt i Pattayas lågbudget utbud ??

Hej

Jag har besökt Pattaya många gånger genom åren sedan 1985, har Svenska vänner som bor där och anser mig känna till platsen hyfsat, att Pattaya har haft något av en lågbudget och sexturist stämpel genom åren kan väl knappast ha undgått dig heller?

Thailändska myndigheter har också sett det som ett problem att Pattaya har haft något av en lågbudget stämpel och attraherat relativt många turister som stannar länge men söker billiga boenden, billig mat och som spenderar mindre per dag än turister på en del andra turistorter.

Myndigheterna har flera gånger dragit igång projekt för att försöka tvätta bort lågbudget och sexstämpeln och omvandla Pattaya till en attraktivt resmål för barnfamiljer och lite mer penningstinna turister som är beredda att spendera mer per dag, detta har väl delvis lyckats men man är väl inte i mål ännu.

Många falanger vill nog inte heller att myndigheterna ska lyckas tror jag.

Mvh isan lover

Liknande trådar

A
Svar
1
Visningar
2 K
G
G
Svar
196
Visningar