elektricitet

  1. Captain Thailand

    Rätt och fel Jag fick nog av byggarna och tog saken i egna händer

    För ett drygt år sedan köpte ett par ett båt/bilgarage samt tillhörande mark, intill vår hustomt. Syftet är tydligen att rusta upp det till att fungera som extrabostad. För ungefär ett halvår sedan anlitade de byggare för att renovera. 1. En dag såg jag att de satt upp en elstolpe och att de...
  2. stef@n

    Elektricitet i thailändska hus

    Det har jag sedan en tid tillbaka plus 4 jordspett, stötarna har kommit efter att säkringsskåpet instalerades men inte varje gång ugnen använts, mer om elen och by"elektrikerna" i huset kommer i en annan tråd senare.
  3. P

    El i Thailand. TN-C eller TT system?

    Det är svårt att känna sig arg längre i Thailand, det blir snarare en känsla av uppgivenhet och en stor suck. Jag återkommer till det. Jag efterlyser personer som har koll på el och vilket system som tros användas här nere! Har tröttnat på de så kallade "el-killarna". Hade en liten förhoppning...
 
Tillbaka
Topp