6 siffrig pinkod

Kan fungera, jag kan ta ut med mitt BKK kort i Sverige, de gamla hade 5 siffror, de nya 6 siffror, så osäkert men bara att pröva så vet du sen

Hej

Före pandemin kom det mängder av Kinesiska turister till Fjällbacka (5-10 bussar per dag) och dom kunde då inte ta ut pengar eller betala med sina kort i butiker och restauranger p.g.a att dessa hade fler siffror i sin pin-kod.

Om detta är löst numera vet jag dock inte.

Mvh isan lover

Vi har använt filipinska debitkort med 6 siffrig pin-kod utan problem i Sverige.
Omvänt fungerar svenska kort med 4 siffrig i Asien som ofta har 6 siffrig som standard.

Hej

Före pandemin kom det mängder av Kinesiska turister till Fjällbacka (5-10 bussar per dag) och dom kunde då inte ta ut pengar eller betala med sina kort i butiker och restauranger p.g.a att dessa hade fler siffror i sin pin-kod.

Mvh isan lover

Hade inte ett dugg med antal siffror att göra. Utan snarare att alla hade UnionPay eller någon annan kinesisk bank som inte stöds förutom i Kina.

Jag har då inga problem att använda mitt thaikort (med 6 siffror) i Sverige.

Sluta gissa så mycket, blir mest skit från dig då.

Tror det var förra sommaren det var ett reportage på TV om kineserna i sina bussar som mellanlandade i Fjällbacka på väg till Norge. Ortsborna var inte så förtjusta eftersom dom inte handlade något men helt oblygt trampade in i folks trädgårdar, ockuperade trädgårdsmöblerna och intog sin medhavda matsäck.

Tror det var förra sommaren det var ett reportage på TV om kineserna i sina bussar som mellanlandade i Fjällbacka på väg till Norge. Ortsborna var inte så förtjusta eftersom dom inte handlade något men helt oblygt trampade in i folks trädgårdar, ockuperade trädgårdsmöblerna och intog sin medhavda matsäck.

Gissa vad min lilla kärlek tycker om kineser som kommer klampande i Thailand, jag själv, röstar på ett parti som är illa omtyckt av andra partier i sverige.
Om jag säger så här istället, hade detta parti funnits i Thailand så hade ingen jävel kommit in i landet, det är lite åt det hållet som hon tycker om kineser och hur de uppför sig i landet, inga höga tankar från hennes sida, de vinner inga +poäng.

@Jo-Be

Hade inte ett dugg med antal siffror att göra. Utan snarare att alla hade UnionPay eller någon annan kinesisk bank som inte stöds förutom i Kina.

Nu funkar 6 siffror men i början så funkade det inte att slå in 6 siffrig kod på svensk bankomat.
Jag kunde inte ta ut med mitt kort med 6 siffrig då, bankomaten tog emot kortet men gick bara slå in 4 siffror, var på banken och då stöddes inte det.
Men funkar nu och gjort så några år.

Hej

Då hade företagarna i Fjällbacka fel 2019 för dom sa att deras utrustning då inte klarade av fler än 4 siffror i pin-koden.

Mvh isan lover

Hej

Mvh isan lover
Samma när jag var i Kina man fick inte ut en spänn på mina kort. Tror kinas system och andra länders inte är kompatibla

Samma när jag var i Kina man fick inte ut en spänn på mina kort. Tror kinas system och andra länders inte är kompatibla
Det var samma med dom Thailändska 6 siffriga i början.
Bankomaterna i Sverige kunde man inte knappa in 6 siffrigt på då, korten kunde dom läsa men max 4 siffror på svensk bankomat på den tiden.
Det är åtgärdat sen några år tillbaks.
Jag fick ju problem när jag skulle ordna visum för runt 4-5 år sen, 6 siffriga fungerade inte och thaikonsulatet tog bara kontanter.
I alla andra Europeiska länder jag var i vid den tidpunken funka förutom Sverige.

Tillbaka
Topp