kurant
Forumveteran
Sek stärktes med ungefär 1% av räntehöjningen.Rövhål jag skickade på 3.17 i förmiddags. Helvete 3.23 nu !
Så orutinerat av mig innan räntehöjningen.
På en överföring på 20k sek blir det en helkväll på krogen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.
Sek stärktes med ungefär 1% av räntehöjningen.Rövhål jag skickade på 3.17 i förmiddags. Helvete 3.23 nu !
Så orutinerat av mig innan räntehöjningen.
Ja jag har ju åkt hem från ThailandWise är över 3.20 nu.
Kan du inte åka hem från Filippinerna nästa gång?Ja jag har ju åkt hem från Thailand
Skall se vad jag kan göraKan du inte åka hem från Filippinerna nästa gång?
Samma här.Ja jag har ju åkt hem från Thailand
Helt rätt. Mitt minne är bra men väldigt kort. Så här såg det ut i eftermiddags.3.18 låter bra för att vara kontanter. Det slår wise kurs idag . Vilka växlingskontor var det? Tog du några bilder?
Känns rimligt. Det "brukar" vara 6-7 Satang sämre än digitala överföringar när det är som bäst. Det har skilt 9-10 nu i vår.Helt rätt. Mitt minne är bra men väldigt kort. Så här såg det ut i eftermiddags.
Noterar att du denna gång skriver att du tror att guldaffärerna inte har tillstånd att växla pengar och inte presenterar det som fakta som du gjorde i ett tidigare inlägg. Jag vet då inte men om den guldaffär som för ett tag sen hade en reklamkampanj med stora skyltar utanpå bathbussar där man påstod sig ge den bästa växlingskursen i Pattaya inte har tillstånd för sin verksamhet så är det märkligt så det förslår, t.o.m för att vara i Thailand.Jag tror inte att guldaffärer har tillstånd att växla pengar.
En ren penningtvätt som styrs av kinesiska triader som det mesta.
Ja cash har alltid dålig kurs, sämst är nog flygplatser runt om i världen.
Hur många av guldaffärer har dessa tillstånd?Noterar att du denna gång skriver att du tror att guldaffärerna inte har tillstånd att växla pengar och inte presenterar det som fakta som du gjorde i ett tidigare inlägg. Jag vet då inte men om den guldaffär som för ett tag sen hade en reklamkampanj med stora skyltar utanpå bathbussar där man påstod sig ge den bästa växlingskursen i Pattaya inte har tillstånd för sin verksamhet så är det märkligt så det förslår, t.o.m för att vara i Thailand.
HejHur många av guldaffärer har dessa tillstånd?
Det handlar om tiotusentals och allt utan kvitton och redovisning.
Nu har du hittat en som verkar köra lagligt.
Man undrar varför många som växlade i Udon gör det i ett rum bakom butiken med föredragit draperi.
Så var det för tio år sedan och det påstods att kursen till och med var högre än den TT kurs som finns.
Bra att du noterar att jag tror att de flesta guldaffärer som växlar kontanter i gör det olagligt.
Du kanske även läst att jag skrivit att det går inte att svartväxla i alla butiker som någon trodde.
Undantag om man var kvinnlig thai i serviceyrken.
Jag har då aldrig hört talas om växling bakom ett skynke vare sig i Udon eller någon annstans i Thailand. Förekom kanske i Baltikum och andra öststater för 25 år sedan.Hur många av guldaffärer har dessa tillstånd?
Det handlar om tiotusentals och allt utan kvitton och redovisning.
Nu har du hittat en som verkar köra lagligt.
Man undrar varför många som växlade i Udon gör det i ett rum bakom butiken med föredragit draperi.
Så var det för tio år sedan och det påstods att kursen till och med var högre än den TT kurs som finns.
Bra att du noterar att jag tror att de flesta guldaffärer som växlar kontanter i gör det olagligt.
Du kanske även läst att jag skrivit att det går inte att svartväxla i alla butiker som någon trodde.
Undantag om man var kvinnlig thai i serviceyrken.
HejJag har då aldrig hört talas om växling bakom ett skynke vare sig i Udon eller någon annstans i Thailand. Förekom kanske i Baltikum och andra öststater för 25 år sedan.
När jag har sedlar att växla här i Udon Thani går jag till en guldbutik vid Klockrondellen. Dom ingår i ett nätverk tror jag för man får kurserna på¨internet. PPPEX.com, just nu 3.17 för kronan.
Alltid legitimation.
Vad spelar det för roll?Är det inte mest svarta pengar som växlas in här i Thailand ?
Det har du rätt i.Det är inte alls ovanligt att tjejer får pengar ifrån olika länder i serviceyrke
Många hotel delar ju ut serviceavgiften till sina anställda, kan bli en hel del även för städerskor och andra sk låglönejobb.
Det kräver dock att de är anställda av hotellet, inte via en agency, förstås.
/ SatanG