Aero Svit ???

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
P

pcsoli

Gäst
Har någon åkt med AeroSvit nu på senare tid?
Ska åka med dem nu till våren. Åker från STH och mellanlandar i Kiev, 2 timmar, sen ner til BKK. Hur är personal och plan och inte att förglömma maten? Priset är ju som vanligt avgörande och absolut när man är 14 st som ska iväg och då var AeroSvit klart billigast när vi bokade.
:wai:

Jag har INTE åkt med dem, men har funderat lite på att prova, eftersom de haft så låga priser, MEN då har det rört sig om lång väntan typ kl. 19 till kl. 12, vilket inte låter så jättelockande :)
Vad kostar din resa med det korta stoppet?

Jag såg en annan tråd om dem någonstans, men jag kommer inte ihåg om det var på det här forumet. Erfarenheterna var blandade från stort missnöje till ganska bra (man kan ju inte vänta sig samma som då flygresan kostar det dubbla :)
Ett PROBLEM, som påpekades var att flygbolaget inte har några extraplan, och därför blir det stora förseningar om något behöver repareras utöver sådant som är planerat.

Någon annan stans pratades även om att mycket bagage bryts upp och man råkar ut för stölder då flygplatsen/flygbolaget ska ha uppsikten över det. Kanske blandar jag ihop det här med Moskvaflygplatsen - eller så gäller det båda :)

Men INGET av ovanstående är alltså egna erfarenheter. Jag har aldrig flygit till varken Kiev eller Moskva.

Vi har betalat 4995:-/person. Enligt biljetten så är det ett byte av flyg på 2 timmar i Kiev. Kommer till BKK 03:30 så tiderna är rätt ok.

Jag och min dotter flög med dom i somras. Inga problem men ta med dollar eller euro om du vill ha annat än vatten till maten.Bekvämt plan från Kiev med gott om benutrymme. Däremot var resan Arlanda -Kiev trångt och en oplanerad mellanlandning i Riga.

Hej och välkommen till chaimai Akreo01 :)

Vet du vad det var för typ av maskiner dom flyger med ? Jag har hört att dom flyger med gamla avlagda SAS plan stämmer det?

/Ulle

Det är fina plan med gott om benutrymme. och fina säten. Jag har också hört att SAS ägt dom tidigare.

Ok Akreo01.
Det låter bra.. kanske man vågar chansa att åka med dom någon gång då ;D

Hej Pcsoli,

Jag ser att du är online.. Hur går det med resplanerna? Är ni fortfarande 14 pers som ska åka?

Berätta gärna för oss /Gazton

14 blev 12 men det känns som en go trupp även det. Längtan blir större för varje dag som går, 79 dagar kvar. Suttit & kollat in de med flytt tankar känns som en härlig tanke, kanske.
Hoppas någon med erfarenhet av AeroSvit kommer med lite kommentarer!

Har bekanta som provat Aerosvit och dom säger - Aldrig mer!

Bara en reflektion som jag lyssnat till. Inget är väl hugget i sten men jag hoppar Aerosvit.

"Bond " sa:

Bara en reflektion som jag lyssnat till. Inget är väl hugget i sten men jag hoppar Aerosvit.

Jag åkte med aerosvit 1990.. fy fan.. ska försöka hitta det inlägget..

"Bond " sa:

Har även jag ett par nära vänner som säger samma sak, aldrig mer! Det konstiga är att jag inte har hört någon som säger att det har varit helt ok för priset så det gör att jag drar öronen mot mig.

mvh B

Åkte själv med aerosvit i april 2010, då fungerade det riktigt bra på resan till Thailand, med ett stop i på ca 1,5 timme. Servicen var inget att hänga i julgranen, relativt dåligt käk och personalen var riktigt dålig på engelska. Men med tanke på priset var det helt ok. Hemresan var däremot en katastrof, naturligtvis kan inte aerosvit belastas för att vulkanen på island ställde till det, men det var urusel information från aerosvits sida dvs ingen information alls, vi fick tillbringa en natt på kievs flygplats, för att på morgonen flygas till stockholm trodde vi ! men icke planet landade i riga, därifrån fick vi sköta oss själva som dom trevliga representanterna från aerosvit uttryckte det. Efter timmar av påtryckningar från trötta svenskar gick till slut aerosvit med på att bekosta båtresan över till stockholm.. slutet gott allting gott..

"ledarn " sa:
Bond och B-tung....

Är det länge sen ni hörde detta negativa ??
Dom kompisar jag har som åkt har gjort sina resor för ca: 3 år sedan...

Kan det vara en förbättring gjord eller ??

Senast nu i Januari, ditresan strulig men funkade, hemresan totalkatastrof enlig kompisen och hans gravida fru...Men dom fick ett extra dygn i thailand och ett halvt extradygn vid mellanlandning.

"b-tung " sa:
Senast nu i Januari, ditresan strulig men funkade, hemresan totalkatastrof enlig kompisen och hans gravida fru...Men dom fick ett extra dygn i thailand och ett halvt extradygn vid mellanlandning.

Ett par-tre år sedan. De (polarna) tog Aerosvit och jag Thai 8)

Kolla på austria airlines, har kollat priser inför en resa i oktober månad för oss blir det 2012 :mad: 2 vuxna + 2 barn strax över 17 000:- ( dessa priser gäller oktober 2011 ) helt ok tycker jag :thumbsup: hoppas bara att det blir liknande priser nästa år

Har bara rest med Aeroflot och är väll ganska så likt planen är det inget fel på, men service och mat var ju under alla kritik! Visserligen kan det ha blivit bättre då detta var 2004 men men.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp