Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Har varit företagare i hela mitt liv, och funderar på om man skulle imponera och sälja något eller kanske exportera, eller någon annan business, någon som har något uppslag?
HejHar varit företagare i hela mitt liv, och funderar på om man skulle imponera och sälja något eller kanske exportera, eller någon annan business, någon som har något uppslag?
Det måste vara svårt att få nåt sålt om de inte berättar var de säljer för varordom berättar nog inte gärna vad dom importerar
Mvh isan lover
Allt går att sälja med mördande reklamDet måste vara svårt att få nåt sålt om de inte berättar var de säljer för varor
Har ni sett hur killen blev no 1 på tripadvisor utan att ens ha en restaurang i London? Han fick 100tals bokningar per dag men han sa bara att det var fullbokat hela tiden 555Allt går att sälja med mördande reklam![]()
HejDet måste vara svårt att få nåt sålt om de inte berättar var de säljer för varor
Hej
Det handlar nog mer om själva proceduren, hur man importerar ifrån Thailand, vilka tillstånd som behövs ex,vis för livsmedel, hur man hanterar tull och skatteveket m.m, det handlar ju dessutom inte alltid om varor ifrån stora kända företag utan även lokalt producerade produkter ifrån små lokala tillverkare.
Thailändskor söker nog mer information ifrån varandra än på olika myndigheters hemsidor och har man hittat något sätt och en produkt som fungerar gäller det nog att inte sprida sitt upplägg i detalj till övriga.
Mvh isan lover
Det gäller att registrera tx enskild firma och köra med öppna kort gentemot myndigheter både i Thailand och i Sverige,Tja är ju några Thailändskor som åkt dit för sin buissnes... med att köpa och sälja varor till sina landsmaninnor i Sverige.
Detta djävla Skatteverk
Enis
Ja, jag förstår ju naturligtvis att ingen vill ha konkurrens om samma varor, men tänkte kanske mera på någon form av samarbete i så fall, kan tänka mig investera en hel del, eller köpa någon verksamhet.Hej
Det finns ju folk som gör både och, känner själv några som importerar till Sverige ifrån Thailand, men dom vill väl inte ha konkurrens så dom berättar nog inte gärna vad dom importerar, hur det fungerar och vad det ger för inkomster.
Knepet är väl att hitta några saker som inte någon annan redan importerar, här vet jag såna som har lyckats.
Mvh isan lover
HejJa, jag förstår ju naturligtvis att ingen vill ha konkurrens om samma varor, men tänkte kanske mera på någon form av samarbete i så fall, kan tänka mig investera en hel del, eller köpa någon verksamhet.
Det skrev ju nmax för att få köra båt i Thailand så krävdes kurs och certifikat.Undersök marknaden med att hyra ut små segelbåtar eller sälja små segelbåtar ( nu kan man ju få en liten segelbåt för en spottstyver i Sverige) tänk att kunna segla runt i siambukten för en billig penning,
Räcker inte svensk skepparexamen?Det skrev ju nmax för att få köra båt i Thailand så krävdes kurs och certifikat.
Så nog en dålig marknad om folk behöver gå en kurs och ta ett förarprov i Thailand innan dom får köra runt själva i Thailand.
Och hur många turister har det?Räcker inte svensk skepparexamen?
Det finns begränsad charter av segelbåtar i Thailand. Det är inte som medelhavet. Det internationella bolaget moorings.com har baser i Phuket och Koh Chang vad jag vet. Det är dock moderna segelbåtar inte några mögliga 70 tals båtar importerade från Sverige som nån stjärna skulle tjäna massor på.Och hur många turister har det?
För att ha det till uthyrning så måste det ju finnas en marknad med.
Dyr investering, lite kundkrets, strikta regler och kan få speed boat maffian mot dig, delar av thailändska och grannländernas vatten är pirat riskklassade, när vi passerar väst om phuket så var det fullriggat med taggtråd runt båten innan.
Och nej vad jag förstod skall det vara ett Thailändsk cert för att få köra småbåt här.
Jag frågade nmax men var i hans tråd och den är ju borttagen.
Men han har ju båt här nere och fick ta ett prov för att få cert.
Som sagt, vad nmax sa så krävdes det personligt thai cert för jag frågade han i hans tråd om möjligheten och då var man tvungen att hyra med thailändsk skeppare om man inte hade thaipapper.Det finns begränsad charter av segelbåtar i Thailand. Det är inte som medelhavet. Det internationella bolaget moorings.com har baser i Phuket och Koh Chang vad jag vet. Det är dock moderna segelbåtar inte några mögliga 70 tals båtar importerade från Sverige som nån stjärna skulle tjäna massor på.
Är du intresserad av att chartra segelbåt i Thailand utan skeppare så kolla in moorings.com. Ska du boka finns sedan återförsäljare som är billigare jmf med att boka direkt.Som sagt, vad nmax sa så krävdes det personligt thai cert för jag frågade han i hans tråd om möjligheten och då var man tvungen att hyra med thailändsk skeppare om man inte hade thaipapper.
Men har inte kollat upp själv utan vad han skrev i hans tråd.
Heter kustskepparintyg nuförtiden ..Räcker inte svensk skepparexamen?
Finns inte skepparexamen kvar? Det var iofs länge sedan jag tog den, krav för att framföra en segelskuta,Heter kustskepparintyg nuförtiden ..