Bærplockare i kris

• Trådstartare Trådstartare Anonym
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Återigen så får man skæmmas som Nordbo och framøver ska jag førsøka att tala så dåligt om Sverige som bærplockar land fram tills det går att med sækerhet ge dessa hårt arbetande mænniskorna løner.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7889300.ab

Før att vara ødmjuk så skulle jag gærna vilja bjuda dessa chefer som lovar och lovar till en tur på krokodilfarmen i Bangkok,inget mer behøver sægas då den/dom personen førmodligen kommer att "stanna" kvar dær.

Fan att det alltid ska drabba fattiga mænniskor upprepande ggr och Thailændare visar ju verkligen vilken hærlig moral det har att 1 gång ær ingen gång men att det fortsatt orkar resa hit 1 gång till i førhoppningen att denna gång så.....Och så sker det igen.........Hmmm......

Sverige har ett nog så dåligt rykte om sig som turistland och med tanke på SD:S framgång och detta så stærks nog inte bilden av Svedala..
Besvikelsen ær stor ifrån min sida. :wai:

Jag håller helt med dig, helgonet. Det är en stor skam att man kan utnyttja dessa stackars människor så här. Om man inte kan få in dom på krokodilfarmen så kan man väl se till att dom får tillbringa x antal år i ett av Thailands fängelser, då får man ju gott om tid till att begrunda vad man har gjort. >:(

Jag har fått någon enstaka förfrågan om bärplockning redan hemma i byn, och jag avråder alla å det bestämdaste för att åka. Min fru har också blivit ombedd att avråda alla som eventuellt frågar henne.

Med förhoppning om att alla här på forumet gör vad de kan för att skona människor från att bli utnyttjade på detta vidriga sätt! >:(

Berralund :wai:

Hej,

jag håller med er om att detta är fördjävligt,

Men..... Efter noga övervägande om jag ska lägga mig i, eller inte, så reviderade jag ner mitt inlägg till denna kompakt liila fråga:

Var det inte så att dessa bärplockare som åkte till sverige även fick betala en avsevärd stor summa pengar för att komma till sverige?

Att dom pantsatte hus ,bil, osv. det har ju framgått av media att många av dem gjort.

Vad jag undrar är, blev de blev lurade ifrån första början? , i thialand, av thailändare?
Jag har hört historier om att agenturer i thailand säger att bären i skogen är stora som golfbollar..

Jag tror inte det kan vara sant..

med vänliga hälsningar /Ulrik

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp