basiska svetselektroder

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

in-ka

Forumveteran
nu förstår jag varför svetsarna ser ut som dom gör här i thailand,
köpte en svets fick med thaielektroder
dvs rutila dom går väll att använda på grövre material mrn störtomöjligt att svetsa tunngods med,
var faan ska jag hitta basiska som våra ok 48,oo tx
har letat å letat
tom mailat representanten i thailand för esab dock utan svar,
någon som vet?
ingvar

Jag tänker köpa mig en pinsvets på Homepro ,borde finnas esabelektroder att handla där .

Finns ju en hel del maskiner av ästerländskt fabrikat där

"Phonta " sa:
Jag tänker köpa mig en pinsvets på Homepro ,borde finnas esabelektroder att handla där .

Finns ju en hel del maskiner av ästerländskt fabrikat där
om du hittar basiska elektroder typ ok48,oo 1,6mm eller 2,0 vore jag tacksam om du medelar detta
//ingvar

"in-ka " sa:
om du hittar basiska elektroder typ ok48,oo 1,6mm eller 2,0 vore jag tacksam om du medelar detta
//ingvar
1.6 mm... du ska alltså bygga en hembränningsapparat... Funkar att svetsa ihop två rostfria hinkar med dem...

"in-ka " sa:
//ingvar

Jag förstår inte varför Du pratar om basiska svetselektroder , skall du ha till rostfritt ? I så fall låna en Tigsvets och dra ihop burkarna med , att svetsa rostfritt med pinnsvets ,framförallt tunn rostfri plåt är inget jag skulle ge mig in på ... Har ändock en ganska gedigen kunskap och erfarenhet i yrket ;)

"Phonta " sa:
Jag förstår inte varför Du pratar om basiska svetselektroder , skall du ha till rostfritt ? I så fall låna en Tigsvets och dra ihop burkarna med , att svetsa rostfritt med pinnsvets ,framförallt tunn rostfri plåt är inget jag skulle ge mig in på ... Har ändock en ganska gedigen kunskap och erfarenhet i yrket ;)
48,oo till rostfritt?
nä tror inte det
låna tig svets här i djungeln jo tjena
nä jag ska svetsa slide-grind
å senare tänkte jag bygga sidacar till moppen

Nä, det var ju vad jag tänkte jag med ,finns väl inga miggar i Thai ;D

Men svetsa grind ...? Varför göra det så komplicerat ,funkar det inte med vilken skitelektrod som helst . Jag körde en del grejor till hojen i november förra året ,var inga problem alls ,basiska elektroder......

"Phonta " sa:
Nä, det var ju vad jag tänkte jag med ,finns väl inga miggar i Thai ;D

Men svetsa grind ...? Varför göra det så komplicerat ,funkar det inte med vilken skitelektrod som helst . Jag körde en del grejor till hojen i november förra året ,var inga problem alls ,basiska elektroder......

jo rutila funkar ju om det ä lite grövre gods,
men jag ska svetsa 1mm gods om det nu ens ä det,
om du kollar på det mesta kilengods som dom svetsat så ser det ut som skit,
jag annser mej kunna svetsa, började med gassvets för ca 45 år sen å byggde en wwtrike
en av de första i sverige, gamen i stockholm va före,
sen har jag byggt bilar å motorcycklar,
nu sist håller jag på att bygga en liten flygmaskin i cub stil i crommoly-stål 0,8 -1,2mm gods
men den tigsvetsar jag
men när jag glad i hågen skaffade en pinnsvets å försökte svetsa med thai-elektroder
så skönk mitt själförtroende till 0
det GÅR inte att svetsa 1mm gods med 2,6 pinnar
ska ta mej till khon-kaen å se om jag hittar basiska (om man kollar esab,s sida finns det en uppsjö av elektroder men det som brukar funka i de flesta lägen (utom till rostfritt) är ok48,oo
//ingvar

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp