Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Kan se om där är någon jag kan fråga när jag går till gaten senare.Har ju några saker jag skall begära tillbaks moms på när jag flyger, totalt 3000 baht, måste man ha med sig förpackningarna och visa upp med det man köpt eller bara varorna?
Man måste visa upp det innan incheckning sen får nåt kvitto och efteråt går till en av vat refund Kings Power efter incheckning och får tillbaks som jag förstått det.Kan se om där är någon jag kan fråga när jag går till gaten senare.
Är i nya terminalen nu på suv.
Går jag förbi en disk där det står vat refund frågar jag. Är inte så hemma här på s terminalen. Går alltid direkt till loungen.Man måste visa upp det innan incheckning sen får nåt kvitto och efteråt går till en av vat refund Kings Power efter incheckning och får tillbaks som jag förstått det.
Har det gula vat refund kvittot från butik.
Packar med kartongerna för säkerhets skull och slänger dom efter incheckning.
Det är dom båsen det står King Power på inte butikerna utan är ju lite utplacerade som ser ut som help desks typ.Går jag förbi en disk där det står vat refund frågar jag. Är inte så hemma här på s terminalen. Går alltid direkt till loungen.
Du kan checka in. Men det finns en desk för stämpel innan immigration.Man måste visa upp det innan incheckning sen får nåt kvitto och efteråt går till en av vat refund Kings Power efter incheckning och får tillbaks som jag förstått det.
Har det gula vat refund kvittot från butik.
Packar med kartongerna för säkerhets skull och slänger dom efter incheckning.
Står inte klart och tydligt där om man måste ha med kartongen varan levererades i eller om bara visa upp varan.![]()
Vat, Tax Refund
Downtown VAT Refund is now available for tourists who depart Thailand from Don Muaeung and Suvarnabhumi International Airportwww.tourismthailand.org
Min fråga var om jag behövde släpa med förpackningarna eller bara visa upp varan.Du kan checka in. Men det finns en desk för stämpel innan immigration.
Sedan en desk efter immigration där du får pengar.
Det brukar krävas orginalkartong och för vissa varor oanvända.Står inte klart och tydligt där om man måste ha med kartongen varan levererades i eller om bara visa upp varan.
Var det jag misstänkte men var inte säker, packar med.Det brukar krävas orginalkartong och för vissa varor oanvända.
Chansa inte för varorna ska inspekteras innan du får din check.
Ja, så står det. Har dock inte varit med om att de vill se varan. Kanske beroende på hur mycket den kostar. Dyra saker mera kontroll.Min fråga var om jag behövde släpa med förpackningarna eller bara visa upp varan.
Det finns en Tax Refund. Men först måste du ha stämpel innan immigration.Kollat runt lite här...finns inget. Bara king power duty free men dem visste inget.
![]()
Kollat runt lite här...finns inget. Bara king power duty free men dem visste inget.
![]()
Bara om varans värde är över 20000 Bath så måste den kollas innan passkontrollen. Den finns längst bort till höger när man kommer upp i avgångshallen.
Taxfree utbetalning finns både till höger och vänster efter det man passerat kontrollerna och är bra skyltat.