Begära tillbaks moms på flygplatsen.

PanPan

Forumveteran
Har ju några saker jag skall begära tillbaks moms på när jag flyger, totalt 3000 baht, måste man ha med sig förpackningarna och visa upp med det man köpt eller bara varorna?

Kan se om där är någon jag kan fråga när jag går till gaten senare.
Är i nya terminalen nu på suv.
Man måste visa upp det innan incheckning sen får nåt kvitto och efteråt går till en av vat refund Kings Power efter incheckning och får tillbaks som jag förstått det.
Har det gula vat refund kvittot från butik.
Packar med kartongerna för säkerhets skull och slänger dom efter incheckning.

Man måste visa upp det innan incheckning sen får nåt kvitto och efteråt går till en av vat refund Kings Power efter incheckning och får tillbaks som jag förstått det.
Går jag förbi en disk där det står vat refund frågar jag. Är inte så hemma här på s terminalen. Går alltid direkt till loungen.

Går jag förbi en disk där det står vat refund frågar jag. Är inte så hemma här på s terminalen. Går alltid direkt till loungen.
Det är dom båsen det står King Power på inte butikerna utan är ju lite utplacerade som ser ut som help desks typ.
Men vet inte om ligger nån i nya byggnaden.
Är väl direkt efter passkontrollen när man kommit in?

Du kan checka in. Men det finns en desk för stämpel innan immigration.
Sedan en desk efter immigration där du får pengar.

Samma kan vara lurt att slänga förpackningen innan man flyger.
Hade ju med tablet med förpackning till Sverige en gång.
"Den här är inköpt i Thailand ser vi, tull på det"
Fick förklara att jag var utskriven, bara på genomresa och skall mönstra på båt så slapp den gången.

Kollat runt lite här...finns inget. Bara king power duty free men dem visste inget.
IMG_20240620_012011.jpg

Finns flera diskar på våning 4 för att få sin check för återbetalning.
Pengarna får man direkt efter passkontrollen.

Bara om varans värde är över 20000 Bath så måste den kollas innan passkontrollen. Den finns längst bort till höger när man kommer upp i avgångshallen.
Taxfree utbetalning finns både till höger och vänster efter det man passerat kontrollerna och är bra skyltat.

Bara om varans värde är över 20000 Bath så måste den kollas innan passkontrollen. Den finns längst bort till höger när man kommer upp i avgångshallen.
Taxfree utbetalning finns både till höger och vänster efter det man passerat kontrollerna och är bra skyltat.

Exakt!
Men frågan var om det ska vara i originalförpacknin

Liknande trådar

A
Svar
1
Visningar
946
Sir One
S

Tillbaka
Topp