Bilkörning utan bälte

• Trådstartare Trådstartare Anonym
  • Start datum Start datum

A

Anonym

Gäst
Det finns nu en tråd om moppekörning utan hjälm. Hur ligger det då till med bilkörning / åkning och bilbältesanvändning? Är det samma dåliga inställning som gäller i det fallet?

Det finns nu en tråd om moppekörning utan hjälm. Hur ligger det då till med bilkörning / åkning och bilbältesanvändning? Är det samma dåliga inställning som gäller i det fallet?
Hade det inte varit för att vår bil larmar om man inte använder bälte så hade det garanterat varit samma sak där som med hjälm. Ingen polis - inget bälte.

Svärfar använder bältet utan varning, men i baksätet och på flaket används det inte.

Är la bara lag på att ha bälte fram? Så där används det.
Är nog själv dålig och skippar bälte bak (och på flaket)...

Ingen körning här heller om bältena inte är på. Men jag misstänker att dom är ögontjänare, inget bälte när jag inte är där bortsett från framstolarna då.

Jag har köpt spännband till både svärfar och svågern. De gillar dem och använder dem för att säkra lasten.

Varför köper man spännband i Sverige och tar med sig till Thailand, är det inte bättre att köpa det i Thailand eller tror ni inte det finns 55555.

Varför köper man spännband i Sverige och tar med sig till Thailand, är det inte bättre att köpa det i Thailand eller tror ni inte det finns 55555.
Jag kan inte se att @Janne säger att han köpte spännband i Sverige, men det är oväsentligt. Huvudsaken är att de används.

Tillbaka
Topp