Demonstranterna marscherar mot flera departement i Bangkok

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Lara Croft

Medlem
Demonstranterna marscherar mot flera ministerier i Bangkok

BANGKOK (AP) Regeringskritiska demonstranter som blockerat vägkorsningar runt om i Thailands huvudstad marscherar idag i riktning mot flera departement. Det är den andra dagen i en ny våg i syfte att sabotera valet nästa månad och avsätta premiärministern.

Källa: Asian Correspondent (via RSS) där du kan läsa nyheten i sin helhet.

Jag hörde precis en intervju i P4 med Kent Härstedt (s), som är rådgivare åt den thailändska regeringen. Han säger att han är allvarligt oroad över situationen i Thailand och vart det kan sluta. I morgon skall tydligen demonstranterna enligt honom försöka ockupera myndigheten som har hand om övervakningen av luftrummet.

Detta skulle innebära att Thailands luftrum stängs, en väldigt allvarlig situation för landet i så fall. Men han ifrågasatte om militären kommer att tillåta detta.

I övrigt är det en maktkamp som pågår inför tiden som kommer med tronskifte i kungahuset. Och han är väldigt tveksam till att valet den 2 februari verkligen kommer till stånd.

En sak kan man hålla med honom om, jag är mycket oroad över situationen.

Än så länge är jag inte särskilt oroad för egen del, vi får se hur det utvecklas men det ska mycket till om det ska påverka för oss faranger som inte bor i bkk i någon större utsträckning.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp