Har väl lite dubbel åsikt om det här, jag växte ju upp när tv spel och dator kom.
Jag har spelat mycket i mina dagar kört mycket world of warcraft, den här typen av spel är online och du måste lära dig samarbete för att komma någon vart.
Även offline spel så lär man sig det handlar oftast om problemlösning.
Höll på att ungen skulle få en tablet (han fick en i Augusti) och det för jag inte ville han skulle hamna efter.
Men har inga problem direkt med det hemma säger jag till lägg ner tableten så gör han det utan gnäll än sålänge.
Självklart behövs socialt liv ut leka med kompisar etc. han drar ut och cyklar, leker med ungarna i skolan.
Men som sagt är ju inte som när man var ung ut och lekte röda vita rosen eller byggde kojor.
Men anledningen jag köpte den han måste in i datorvärlden i ett högavlönade rike idag och framåt är du inte mycket värd utan datorkunskap.
Kolla bara på mitt jobb, nu är det av den mest avancerade typen av tanker då vi lastar till sjöss och fullt datoriserade när det gäller hålla position.
Men här börjar datorkunskap bli viktigare än navigationskunskap.
@Berralund som är på vanlig tanker kanske hat q skärm att bry sig om, fotot visar hur många skärmar jag behöver övervaka hela tiden med ett system som håller fartyget på plats så vi kan lasta i full storm mitt i Nordsjön från oljerigg.
Och andra fotot navigationsdelen.
Och det fartyget går ur tiden 2 år igen så får det inte operera i Nordsjön längre dom nya fartygen är ännu mer hightec.
Men bästa jag tycker med datorspel är att du lär dig problemlösning och om det är online samarbete för att lösa ett problem som du aldrig gjorde innan du blev vuxen när vi var unga.