drog smugglare ihjälskjutna i chiang rai.

ta3514

Medlem

3 smugglare döda, 1 gripen, 400,000 yaba piller , 7 kg meth beslagtaget i tisdags natt i 2 olika skottlossningar.

senaste tid har flera skottlossningar mellan polis/militär och drog gäng ägt rum.

25 januari 1 smugglare ihjäl skjutna.
28 januari 2 smugglare ihjäl skjutna.
3 februari 2 soldater skottskadade av smugglare.
8 februri skottlossning, inga skador eller dödsfall.

Senast ändrad:
Hej

Ja det har rört på sig minst sagt, har läst om flera stora beslag och skottlossningar med döda och skadade på båda sidor under en period nu, bra att polis och militär agerar resolut.

Själv tillhör jag dom som inte tror på silkesvantar och mjuka tag när det handlar om organiserad och tungt beväpnade narkotika ligor, men jag skulle inte heller bli förvånad om polis eller militär ibland finns med bland dom som smugglar och hanterar denna narkotika heller.

Mvh isan lover

Hej

Ja det har rört på sig minst sagt, har läst om flera stora beslag och skottlossningar med döda och skadade på båda sidor under en period nu, bra att polis och militär agerar resolut.

Själv tillhör jag dom som inte tror på silkesvantar och mjuka tag när det handlar om organiserad och tungt beväpnade narkotika ligor, men jag skulle inte heller bli förvånad om polis eller militär ibland finns med bland dom som smugglar och hanterar denna narkotika heller.

Mvh isan lover

Jo, enda sättet att stoppa det är eld mot eld tyvärr, bara tur att kartellerna och drog gängen inte är så våldsamma som i latin america, men sånt kan snabbt ändras.

Jo, enda sättet att stoppa det är eld mot eld tyvärr, bara tur att kartellerna och drog gängen inte är så våldsamma som i latin america, men sånt kan snabbt ändras.

Hej

Det räcker gott som det är, men jag tror inte att det kommer att utvecklas på samma sätt som i Sydamerika, det hade nog krävts att först Spanjorerna hade kolonialiserat Thailand, kristnat befolkningen och lovat syndernas förlåtelse om dom biktar sig.

Mvh isan lover

Hej

Det räcker gott som det är, men jag tror inte att det kommer att utvecklas på samma sätt som i Sydamerika, det hade nog krävts att först Spanjorerna hade kolonialiserat Thailand, kristnat befolkningen och lovat syndernas förlåtelse om dom biktar sig.

Mvh isan lover

Hehe menade inte lika våldsamt,men att dem alla olika gängen, kartellerna, smugglarna skulle börja kriga, nu är det inget sånt här. Kanske förutom när drogerna redan är i thailand, i ayutthaya där är det känt för att gäng och smugglare förvarar sina droger där.

Hehe menade inte lika våldsamt,men att dem alla olika gängen, kartellerna, smugglarna skulle börja kriga, nu är det inget sånt här. Kanske förutom när drogerna redan är i thailand, i ayutthaya där är det känt för att gäng och smugglare förvarar sina droger där.

Hej

Då är vi överens, sen har man ju hört att militären själva är inblandade i smugglingen och gör pengar på narkotikan, det är ju ett envist rykte som har florerat sedan Vietnamkrigets dagar, då var ju även Amerikanska militärer och CIA inblandade i både smuggling av knark och vapen.

Det har ju också skett en ingripanden där knark bl.a har smugglats i militärfordon och då lägre befäl har gripits, men många tror ju att även dom högre upp i hierarkin är inblandade, sen kan man ju undra varför man inte griper fler direkt vid gränskontrollerna mot Burma och Laos, förmodligen är det en del som får betalt för att blunda där också.

Men vi får glädjas över varje större tillslag som görs, knark ställer till många tragedier och tar många liv.

Mvh isan lover

Tillbaka
Topp