En La Tache 1960 och ett ovanligt bröllop

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
H

Hassethai

Gäst
"Berralund " sa:
Lycka till med bröllopet i morgon, både brudgum och den stolte fadern. Hoppas att de andra två flaskorna också smakar bra.

Och välkommen till ChaiMai!! :wai:
Ja se det blev ett ovanligt bröllop.

Sonen och den blivande hustrun tågade fram mot altaret för att vigas, trodde vi.
Prästen satte igång pratet och avslöjade att det inte alls skulle bli någon vigsel efter som brudparet redan varit gifta i ett år! Vad faneken? Vad är detta?
På min svärdotters begäran skulle det hållas en cermoni i kyrkan, vigseln för ett år sedan var en borgerlig sådan, något som om okristlige son framtvingat. Ingen svartrock för honom. Han har väl gått i mina fotspår. Nu hade han dock givit med sig, dragit på bästa kostymen, handlat lite blomster och satt igång hela cirkusen. Förbannat trevlig tillställning med en synnerligen vacker och sympatisk präst. Jag satt där i kyrkbänken och sökte en metod att kunna bjuda ut henne....
Jag kan inte fatta att min son och hans brud lyckats hemlighålla att dom gifte sig för ett år sedan.
Så även om det inte blev en vigsel så blev det en hejdundrandes fest som slutade med att yngste sonen, lillebror till brudgummen, slocknade vid köksbordet.

Snacka om att det måste ha funnits ett antal tappade hakor i kyrkbänkarna när detta uppdagades. Man skall tydligen aldrig ta någonting för givet, inte ens ett förmodat kyrkbröllop. Det blev ju ändå en anledning till en brakfest. :nod:

Och lycka till med att flirta in dig hos prästen! ;D

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp