Enis, ditt och datt

Efter kramkalas och en oense diskussion var vi skulle äta lunch så fick till slut frugan bestämma, trots vad jag och Pia bestämt och bokat till middag.

Det blev Koh Phangan som ligger en kort promenad från Pias lägenhet.

Pia tog förrätten TOM KA GAI (Mjuk kokosmjölksoppa med kycklingfilé,
citrongräs, galanga, limeblad och koriander.) som varmrätt då gårdagens AW satte sina spår. Denna rätt var inte alls bra enade vi oss alla tre om. För Pia spelade det nog inte så stor roll då Pepsin nog var mest behövligt

Jag tog
YAM NUA (ljummen Stark, syrlig biffsallad med koriander, lime, chili och vitlök)
Den var riktigt bra

Frugan valde
PAT THAI KOONG (NUDElwOK MED SCAMPI, äGG, GRöNSAKER,HACKADE jordnöTTER, GRODDAR, PRIK NAM PLA-SåS.
Den smakade också bra

Enis

IMG_9236.webp

IMG_9237.webp

IMG_9238.webp

IMG_9239.webp

IMG_9240.webp

IMG_9242.webp

IMG_9245.webp

IMG_9246.webp

Hem till Pia igen för lite stödvila för att sedan bege oss till Mall of scandinavia för ett IMAX biobesök igen.

Denna gång Project Hail Mary som jag hade lite koll på och Pia inte visste någonting om. Både jag och Pia hade räknat med att frugan skulle sova sig igenom hela filmen men kors i taket så höll hon sig vaken hela tiden.

Frugan tappade koncentrationen en kort stund bara när det blev allt för komplicerat vetenskapligt snack och tog sig då en candy cruch paus men sögs snabbt in i filmen igen.

Dotterns omdöme efteråt, det bästa jag sett sedan interstellar

Även frugan höll med och sade att det var en mycket bra film

Enis

IMG_9249.webp

IMG_9250.webp

IMG_9252.webp

IMG_9255.webp

IMG_9257.webp

IMG_9260.webp

IMG_9262.webp

En Falang en hasip/hasip samt en thai på Farang

Efter Bion så pendlade vi in till Rådmansgatan och tog sedan en promenad till Farang en restaurang jag hört så gott om under många år bla skribenter samt även män med ”rötterna” i Asien.

Vi började med några drinkar som var fantastisk goda.

Till middag körde vi deras kött, fisk ch skaldjurs avsmakningsmeny kompletterad med chiang Mai korv och satay

För mig var det drinkarna, desserten, masaman curryn och krispig gris som stack ut lite.

Hade nog för extremt höga förväntningar och hade trott att smakerna skulle sticka ut mera i riktningarna Salt sött surt umami starkt

Men trots allt ett trevlig avslut på kvällen och man har betat av denna restaurang från listan

Enis

IMG_9265.webp

IMG_9269.webp

IMG_9271.webp

IMG_9272.webp

IMG_9273.webp

IMG_9280.webp

IMG_9276.webp

IMG_9277.webp

IMG_9278.webp

IMG_9279.webp

IMG_9281.webp

IMG_9282.webp

IMG_9283.webp

IMG_9284.webp

IMG_9285.webp

IMG_9286.webp

IMG_9287.webp

Idag en liten promenad genom genom ett soligt Södermalm, med med soldyrkande svenskar nyvakna ur sina vinteriden ,!halvvägs till
Mariatorget för att Pia skulle visa hur hennes arbetsplats låg. Sedan sista biten med T-banan till Hornstull och restaurang forma för brunch

IMG_9290.webp

IMG_9297.webp

IMG_9298.webp

IMG_9300.webp

IMG_9301.webp

IMG_9303.webp

IMG_9305.webp

IMG_9307.webp

IMG_9309.webp

IMG_9310.webp

Brunchen på Forma var super…

Vi beställde in

• Chili cheese springroll (mozzarella, parmesan, jalapeno)
  • laxbagel (smörstekt bagel, sojagravad lax, vispad ricotta, wasabi, senapsört)
  • Råbiff (sesamvinaigrette, syrad lök, rättika, lao gan ma, furikake, pommes frites)
  • Iberico schnitzel “tonkatsu” (kewpiesmör, syrad vitkål, tonkatsusås, krispig potatis)
  • japanska pannkakor (sirap & misosmör + bacon
Enis
  • IMG_9313.webp
    IMG_9315.webp
    IMG_9316.webp
    IMG_9317.webp

IMG_9318.webp

IMG_9319.webp

IMG_9321.webp

IMG_9322.webp

IMG_9323.webp

IMG_9325.webp

Senast ändrad:
Efter brunchen följde Pia med en bit, hon skulle vidare till glaskupan och träffa väninnor som hört av sig.

Jag sade tur att frysen är full av matlådor när vi kommer hem. Pia sade skämtsamt innan vi skildes åt att hon hade hela helgbudgeten kvar så det räckte att till ett par timmar med söndaghäng med kompisarna

Blev lika restyp hem, T-bana, pendel och mälartrafik ett mycket ekonomiskt sätt att resa mellan Gävle och Stockholm.

Enis

IMG_9326.webp

IMG_9327.webp

IMG_9328.webp

IMG_9329.webp

IMG_9330.webp

IMG_9331.webp

Efter brunchen följde Pia med en bit, hon skulle vidare till glaskupan och träffa väninnor som hört av sig.

Jag sade tur att frysen är full av matlådor när vi kommer hem. Pia sade skämtsamt innan vi skildes åt att hon hade hela helgbudgeten kvar så det räckte att till ett par timmar med söndaghäng med kompisarna

Blev lika restyp hem, T-bana, pendel och mälartrafik ett mycket ekonomiskt sätt att resa mellan Gävle och Stockholm.

Enis

IMG_9326.webp

IMG_9327.webp

IMG_9328.webp

IMG_9329.webp

IMG_9330.webp

IMG_9331.webp
Men fasiken vad du äter mycket har du mask i magen?

Tillbaka
Topp