Fånge elektrifierad vid flyktförsök från fängelse i Phuket

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Lara Croft

Medlem
Fånge elektrifierad vid flyktförsök från fängelse i Phuket

Ett flyktförsök från Phuketfängelset fick ett dramatiskt stopp kl 12:30 idag en intagen som försökte fly elektrifierades på ledningar som förlagda överst på en av de yttre murarna. Fångvaktare som blivit uppmärksammade på utbrytningen patrullerade den östra väggen, där de fann den 45 åriga internen hängandes upp och ner med sitt vänstra ben intrasslat i taggtråd. Räddningsarbetare tillkallades snabbt för att få ner internen tillbaka till marken. Detta lär ha skett med hjälp från andra intagna.

Källa: Phuket Gazette (via RSS) där du kan läsa nyheten i sin helhet.

Lara Crofts kommentar till det hela: I Thailand verkar det vara tillåtet att sätta upp livsfarliga hinder och den som skadar sig får skylla sig själv. Det är inte ovanligt att fastighetsägare murar fast trasiga glasbuteljer högst upp på sin mur som omger den egna tomtmarken. Livsfarligt ifall man skulle försöka klättra in.

"Lara Croft " sa:
Lara Crofts kommentar till det hela: I Thailand verkar det vara tillåtet att sätta upp livsfarliga hinder och den som skadar sig får skylla sig själv. Det är inte ovanligt att fastighetsägare murar fast trasiga glasbuteljer högst upp på sin mur som omger den egna tomtmarken. Livsfarligt ifall man skulle försöka klättra in.

Taggtråd är inte särskilt ovanligt i Sverige heller!

Ska man inhägna med bomull eller hur tänker du i din kommentar?

"Lara Croft " sa:
Att det är livsfarligt att klättra in är ju hela tanken med glasbitar på muren. Har du nåt bättre tips hur man hindrar giftiga ormar och inbrottstjuvar som ev är beredda att begå mord för att komma över dina tillgångar?

I Sverige ar det idag straffbart att hanga upp taggtrad, jag anser det vara lojligt PK att man inte far skydda sin egendom med elstangsel . Helt enkelt en sjalvklar rattighet att varna om sitt hem ..upp med 220 v ledningar och stek inbrottstjyvarna bara..... ;D
Taggtrad ar ett helve..problem da det sksdar oskyldiga djur i naturen ,elstangsel pa murar en helt annan sak ;)

"Phonta " sa:
I Sverige ar det idag straffbart att hanga upp taggtråd,

Stämmer inte.

Du får inte hänga upp taggtråd för att inhägna "flyktdjur" så som hästar, hundar etc.
Det är fullt legalt att inhägna din egendom, och tex nötkreatur med taggtråd eller tex din industritomt, med typ 2m stängsel och taggtråd övererst.

Finns att köpa på nästan vilken bygghandel som helst som säljer stängsel

"borat " sa:
Stämmer inte.

Du får inte hänga upp taggtråd för att inhägna "flyktdjur" så som hästar

Ha ha :D Hästar. Den var bra :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Hur som helst så tror ja att det är straffbart att sätta upp fällor i sverige. Om nån person skadar sig så blir det kännbart.

"Jonas Sjöstett " sa:
Ha ha :D Hästar. Den var bra :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Hur som helst så tror ja att det är straffbart att sätta upp fällor i sverige. Om nån person skadar sig så blir det kännbart.
Fällor må vara hänt, men tagtråd på tex stängsel är helt legalt, men är förbjudet att inhägna flyktdjur som hästar och moln. (sedan 2010)

Nu är det inte hästar vi håller utanför våra hem utan dom som vill göra skada eller vill komma åt våra fruar så taggtråd är tillåtet här i Thailand. Lagen säger att man får skydda sin egendom men det kanske inte gäller oss faranger. Skulle det vara så dom kommer in på gården så får man skjuta dom men jag föredrar taggtråd. Det stämmer att det är förbjudet att ha taggtråd till hästar. Länsstyrelsen bestämde det den 1 januari 2010.

Vad man får eller inte får...har 220 volt 10 amp i gallerna på insidan i verkstan när jag inte är där....bryter du dej inte in så händer inget...annars var det dumt att göra inbrott där och ett minne för livet

Precis min asikt,dessutom ine alls olagligt med fallfangst i Sverige , det ar aven olgligt att hanga ut taggtrad i skog och mark for att tillex stoppa far o dyl fran flykt ifran egen mark. Fallfangst kraver sarskilda tillstand men ar inte generellt forbjudet sa vitt jag vet ...

I Thailand tillatet med 220 v stangsel, dock skall varningsskyltar finnas

helt ok anser jag ...brann buset

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp