Flera Ryssar råkar illa ut i Pattaya på en vecka.

Har själv aldrig träffat på en otrevlig ryss. Kan jag ha haft tur?
Har heller aldrig träffat på någon otrevlig Ryss och då har jag trots allt bott i det rysstätaste området i Pattaya, Pratumnak soi kasetsin, så har med haft tur verkar det som.
Fast är ju mest Ryska barnfamiljer som bor där, kanske måste till speciella områden för att träffa dom otrevliga?

Har heller aldrig träffat på någon otrevlig Ryss och då har jag trots allt bott i det rysstätaste området i Pattaya, Pratumnak soi kasetsin, så har med haft tur verkar det som.
Fast är ju mest Ryska barnfamiljer som bor där, kanske måste till speciella områden för att träffa dom otrevliga?

Hej

Har själv inte heller speciellt negativa erfarenheter av Ryssar, dom är väl som folk mest, men det går inte att komma ifrån att dom inte är speciellt populära i Thailand, dom ses nog ungefär som Kineser av Thailändarna.

Men jag har sett Ryssar som har uppfört sig illa, gapat och skrikit, varit våldsamma och i bråk med Thailändare, det har då rört sig om dom bodybuilding liknande biffarna som har varit packade, ibland har man fått lite känsla av att dom skulle kunna tillhöra maffian i Ryssland, där ser man ju ofta den här typen av killar.

Mvh isan lover

Hej

Har själv inte heller speciellt negativa erfarenheter av Ryssar, dom är väl som folk mest, men det går inte att komma ifrån att dom inte är speciellt populära i Thailand, dom ses nog ungefär som Kineser av Thailändarna.

Men jag har sett Ryssar som har uppfört sig illa, gapat och skrikit, varit våldsamma och i bråk med Thailändare, det har då rört sig om dom bodybuilding liknande biffarna som har varit packade, ibland har man fått lite känsla av att dom skulle kunna tillhöra maffian i Ryssland, där ser man ju ofta den här typen av killar.

Mvh isan lover
Jo dom såg jag i början men känns som dom försvann när rubeln kraschade och mer vanliga barnfamiljer nu?
Men nog annars sett mer Engelsmän och Australienare som beter sig som du beskriver.
Som sagt jag har bott på Pattayas rysstätaste soi och kände inte att Thaiarna var aviga mot dom och hade aldrig några problem, en av Pattayas bästa soier, där vi hade bott om vi haft råd.
Däremot tror jag Thai säger det man vill höra, pratar dom med en västerlänning är dom negativa mot ryssar och kineser för västerlänningar är det och pratar dom med en ryss gillar dom inte västerlänningar ;)

Jo dom såg jag i början men känns som dom försvann när rubeln kraschade och mer vanliga barnfamiljer nu?
Men nog annars sett mer Engelsmän och Australienare som beter sig som du beskriver.
Som sagt jag har bott på Pattayas rysstätaste soi och kände inte att Thaiarna var aviga mot dom och hade aldrig några problem, en av Pattayas bästa soier.
Däremot tror jag Thai säger det man vill höra, pratar dom med en västerlänning är dom negativa mot ryssar och kineser för västerlänningar är det och pratar dom med en ryss gillar dom inte västerlänningar ;)

Hej

Det kan ju vara så att Thailändarna anpassar sig beroende på vem dom talar med, men även när man har hört Thailändare tala sins emellan så framkommer det också när dom ogillar just dessa grupper, tror att det delvis kan ha med språkproblem och något av en kulturkrock att göra, det verkar som om dom uppfattas som lite burdusa och är väldigt mycket för att pruta, att pruta är ju ofta ok i Thailand, men det passar ju inte överallt och i alla situationer, då kan det uppstå dispyter.

Mvh isan lover

Det är nog en enorm skillnad på barnfamiljer i barnområden och turister och ungkarlar ute bland barer och annat. Gäller nog alla nationaliteter. Det är nog också en stor skillnad på välbärgade ryssar i finare områden och ghettoungar som precis fått pengar nog att dra och leka maffia på diverse turistorter.

Har redan skrivit om ett par incidenter med ryssar i Phuket här på TS innan och finns inte särskilt mycket jag hade misstrott efter mina upplevelser om någon anklagade en ryss för något på en turistort. Lika illa i Turkiet med ryssar som har fruktansvärt svårt att fatta när tjejer säger nej eller saker och ting inte är tillåtet.

Hej

Ännu en Ryss drabbades av tjuvar på mc, den här tjuven vinkade åt ryssen innan han ryckte till sig dennes guldkedja och drog iväg på motorcykeln, guldkedjan var värd 15 000 baht.

1578532889327.jpeg

Mvh isan lover

Hej

Ännu en Ryss drabbades av tjuvar på mc, den här tjuven vinkade åt ryssen innan han ryckte till sig dennes guldkedja och drog iväg på motorcykeln, guldkedjan var värd 15 000 baht.

1578532889327.jpeg

Mvh isan lover
Det är otroligt igentligen att det sker så lite av den typen av brott i en sådan stor turiststad så en stöld på motsvarand 4500 kronor uppmärksammas i tidningen.

Enligt min erfarenhet från Jomtiem är ryssarna bättre än kineserna. Senaste veckorna verkar kineserna ha ökat.

Hej

Nu verkar det som om polisen har gripit dom skyldiga till flera av dom vöskryckningar som har förekommit mot Ryssar i Pattaya.

15783902582198969924101762049595-1.jpg

The two suspects with the motorbike they allegedly used in the theft in Pattaya pictured January 7, 2020

Mvh isan lover

Hej

Mer om polisens gripande av väskryckarna och guldtjuvarna i Pattaya.

Mvh isan lover

Hej

Ännu en av dom som har ryckt väskor och guldhalsband av Thailändska medborgare och utländska turister har gripits av polis.

Pattaya Police catch serial bag and gold snatcher
ByAdam Judd
January 31, 2020

PHOTOS: Pattaya Police

Pattaya –
A serial gold and bag snatcher who preyed on both Thai nationals and foreign tourists has been arrested in Pattaya yesterday, January 30, 2020.

https://thepattayanews.com/2020/01/31/pattaya-police-catch-serial-bag-and-gold-snatcher/

Mvh isan lover

[/QUOTE]

Tillbaka
Topp