Föräldrar

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Kycklingen

Administratör
Forumpersonal
Hur har ni det med föräldrarna?
Lever dom eller är det ni som är föräldrarna?

Min far är inte super gammal, men råkade ramla när han skulle på toa.
Han åkte in till sjukhuset och blev opererad i lårbenet.
I morgon ska jag besöka honom där, han är glad för den svenska sjukvården som bara kostar honom 100kr/dygnet.

Dom lever än så länge.
Farsan min är piggare och har mer ork och energi än vad jag har.
Bägge två är dock pensionärer idag och har det rätt bra

Farsan lever och är en relativt pigg 87-åring men morsan dog i fjol.

Farsgubben bor på ett äldreboende där han trivs ganska bra men det tar ju ett tag att anpassa sig.

Min pappa dog för åtta år sedan, min 86-åriga mor lever och bor i eget hus utan hemhjälp. Den generation vill ju inte ha hjälp, så min syster hjälper henne ganska mycket då hon börja se dåligt och har andra krämpor.

Visst saknar man sin far!

Farsan och mitt förhållande är väl mer som 2 polare, men en slitvarg nåt problem med huset då ser du den 65 åringen klättra upp på taket om det är där problemet ligger och gör bäst i att inte försöka stoppa han.
Han kommer antagligen som farfar dö i tjänst en dag.

Morsan 72, är nästan aldrig hemma, stavgång, kollar på blommor i Holland, St Petersburg, möten, gympa, teater mm. mm. Vet aldring var hon är hän.
Farsan 67, jobbar fortfarande och e i Thailand 4 mån över vintern. Bodybuilding, vespa och foto fanatiker. Går lite i perioder, nu får man 5 sms om dagen om hans kamera, sedan blir det något annat.

"Janne " sa:
Min pappa dog för åtta år sedan, min 86-åriga mor lever och bor i eget hus utan hemhjälp. Den generation vill ju inte ha hjälp, så min syster hjälper henne ganska mycket då hon börja se dåligt och har andra krämpor.

Min far dog för 12 år sen. Mor är 85 år bor ensam utan hemhjälp och klarar alla sysslor själv! Kör bil, andvänder facebook och är socialt upptagen med barn o barnbarn varje dag.Jag är ju själv pensionär och håller igång med jobb 5 dagar i veckan så det ligger väl i generna och då jag har en dotter på snart 5 år blir det ingen rast o ro heller på fritiden....:)))

"krister " sa:
Morsan 72, är nästan aldrig hemma, stavgång, kollar på blommor i Holland, St Petersburg, möten, gympa, teater mm. mm. Vet aldring var hon är hän.
Farsan 67, jobbar fortfarande och e i Thailand 4 mån över vintern. Bodybuilding, vespa och foto fanatiker. Går lite i perioder, nu får man 5 sms om dagen om hans kamera, sedan blir det något annat.

Härlig gubbe ,det hör jag .Sånt gillar jag ,ge aldrig upp livet ALDRIG :thumbsup: :nod:

Hallojs mina föräldrar lever och är allerta dom bor granne med mej för tillfället hjälper morsan mej med lite hudhållssysslor det blir väl payback när hon behöver hjälp.

"Janne " sa:

Hallojs Janne du säjer att syrran din hjälper din morsa en del kan inte din fru hjälpa till också du hjälper väl dina svärföräldrar är det svårare att få hjälp av frun när det inte är hennes familj det handlar om

"dragan " sa:
Hallojs mina föräldrar lever och är allerta dom bor granne med mej för tillfället hjälper morsan mej med lite hudhållssysslor det blir väl payback när hon behöver hjälp.

Hjälp med hushållssysslor?? Om du inte kan klara av dessa själv tycker jag att du skall anställa en husa. Det finns ju RUT-avdrag.

"dragan " sa:
Hallojs Janne du säjer att syrran din hjälper din morsa en del kan inte din fru hjälpa till också du hjälper väl dina svärföräldrar är det svårare att få hjälp av frun när det inte är hennes familj det handlar om
Tyvärr bor min mamma i Småland och vi i Stockholm. Men min fru tycker vi ska flytta närmre så hon kan hjälpa till. Jag hjälper inte svärföräldrarna mycket. Svärfar jobbar.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp