GODT NYTTÅR

Einar

Forumveteran
Godt nyttår til alle på forumet her .

R.jpg

Detsamma till dig! Man kan ju definitivt ha roligare än ett nyår på flygplatser. Men du får se fram emot att träffa farsan, då är det värt alla vedermödor.
Ja det känns som jag är den enda personen på flygplatsen, vet inte om ok sitta kvar här inte någon människa att se men då får dom säga till.
6 timmar till nästa flyg så skall slagga på en bänk.

20231231_232300.jpg

Har med åren och ju äldre man blir funderat över varför man egentligen ska fira dom nya åren.

För varje år man firar kommer man närmare graven.

Egentligen borde man istället strunta i tiden och leva utan att räkna dom åren man har kvar.

Är man ung eller i medelåldern kan man väl fira men har man passerat 60 så varför fira alltmer tilltagande ålderdom och skröplighet?

Ganska groteskt egentligen.

BTT

Har med åren och ju äldre man blir funderat över varför man egentligen ska fira dom nya åren.

Egentligen borde man istället strunta i tiden och leva utan att räkna dom åren man har kvar.

Är man ung eller i medelåldern kan man väl fira men har man passerat 60 så varför fira alltmer tilltagande ålderdom och skröplighet?

BTT
En ganska tråkig inställning till livet har du.

Man ska fira nyåret för det förra året och allt fantastiskt man fått uppleva.

Själva festen på nyårsafton är något man ska göra tillsammans med goda vänner och inte sitta ensam och räkna ner livet i siffror.

Även 70 plussare kan leva ett fantastiskt liv, det gäller bara att våga.

Det nya året börjar med strålande väder.

IMG_20240101_104603.jpg
IMG_20240101_104712.jpg
IMG_20240101_104338.jpg
IMG_20240101_104635.jpg

BTT
Du kan glädjas över att du levt ett år till och kan se fram mot något nytt som kan bli riktigt bra. Om du är runt 60 behöver du planera för ytterligare minst 20 år statistiskt sett. Gör något av dessa år men planera något bra i stället för att fundera över döden. Överlåt det till släktingar.

Tänk på att Trump och grabbarna planerar för framtiden för en hel värld trots att de är runt 80. Västtysklands förste president Adenauer jobbade till 87 och levde till 92. Antagligen rekord. Lär av de stora grabbarna i stället för att offra tid på något som du har relativt små möjligheter att påverka.

Du kan glädjas över att du levt ett år till och kan se fram mot något nytt som kan bli riktigt bra. Om du är runt 60 behöver du planera för ytterligare minst 20 år statistiskt sett. Gör något av dessa år men planera något bra i stället för att fundera över döden. Överlåt det till släktingar.

Tänk på att Trump och grabbarna planerar för framtiden för en hel värld trots att de är runt 80. Västtysklands förste president Adenauer jobbade till 87 och levde till 92. Antagligen rekord. Lär av de stora grabbarna i stället för att offra tid på något som du har relativt små möjligheter att påverka.
Själv tänker jag på att jobba tills fyllt 72-75 vi får se.
Har redan testat på att pensionera mig, var ju inte jättekul.

Själv tänker jag på att jobba tills fyllt 72-75 vi får se.
Har redan testat på att pensionera mig, var ju inte jättekul.

Det är vad du tror nu.

Du vet inget hur din kropp funkar när du kommit till 72.

Dom flesta som kommit över 70 tycker nog det är ganska skönt att få ta det lugnt efter kanske 45-50 års arbete.

BTT

Farsan sluta vid 72 år och vi har i släkten män som jobbat till +70 som jag skriver får se, jag har krossat bäcken efter trafikolycka men funkar än.
Läkarna ville sjukpensionera mig för 20 år sen men nej.

Tillbaka
Topp