Grymt djurplågeri av Elefantungar.

Isan Lover

Forumveteran
Hej

Baksidan av verksamheten med elefanter som används för att tjäna pengar på inhemsk och utländsk turism visas i bild och på video i den här artikeln, det är en grym verklighet bakom denna hantering.

Baby elephants abused to “break” them for tourism- VIDEO

Published 20 hours ago 25-06-2020
By Jack Burton
Baby elephants abused to “break” them for tourism- VIDEO | The Thaiger

FILE PHOTO

Now, footage of an abused baby elephant being jabbed by bullhooks – long metal rods with sharpened tips – to tame it before forcing it to join the tourist industry has been released by conservationists, in a bid to end the practice. The footage, taken on a hidden camera last year and published yesterday by UK-based animal rights group World Animal Protection, shows what they say is the forced separation of a 2 year old female elephant from her mother.

Mvh isan lover

Hur skall man hantera detta , och hur skall man få dem att stoppa detta vansinne , Vet Thaimyndigheterna om detta , tvivlar på att någon vettig människa accepterar detta

Hemskt. Glad att jag inte bidragit till verksamheten då jag aldrig ridit eller på annat sätt gett dem pengar.

Hej

Önskar jag kunde säga detsamma, men vi har låtit pojken rida på elefanter och mata dessa varje år sedan han lärde sig gå, men sånt här får en verkligen att tänka efter och jag tror inte att pojken ens vill rida mer efter att ha sett det här.

Mvh isan lover

Nej och även om han vill så låter du givetvis inte honom göra det.

Hej

Det ligger naturligtvis nära till hands, men i mitt sätt att uppfostra ger jag ganska mycket utrymme för självständiga beslut, jag försöker påverka genom att tillhandahålla information, låta honom upptäcka, se och lära lite på egen hand.
I det här fallet är jag mer eller mindre säker på att han drar samma slutsats som oss.

Mvh isan lover

Hej

Det ligger naturligtvis nära till hands, men i mitt sätt att uppfostra ger jag ganska mycket utrymme för självständiga beslut, jag försöker påverka genom att tillhandahålla information, låta honom upptäcka, se och lära lite på egen hand.
I det här fallet är jag mer eller mindre säker på att han drar samma slutsats som oss.

Mvh isan lover
Det får man verkligen hoppas annars är det både synd och skam.

Kallas för fri uppfostran och ingår i globaliseringsideologin , därför det mesta blir snett i samhället när man låter barnen ta viktiga beslut ;)

Hej

Man kan ju uppfostra barn på olika sätt, jag väljer att ge min pojk som bara är 12 år möjlighet att göra lite småjobb och tjäna egna pengar, han klipper gräs på några fastigheter, fiskar hummer på hösten, jobbar extra extra i en loppis på sommarlovet o.s.v, dessa pengar är sen hans egna och dom får han förfoga över själv, köpa mobil, spel, pizza och sånt, i stort sett självständigt, men jag håller lite koll.

Jag försöker undvika att köra med tvång och hot, försöker istället att få honom att fatta rätt beslut genom att han själv sätter sig in, förstår och lär sig vad som är rätt och fel, hur man borde agera o.s.v, tycker det fungerar ganska bra, sen om detta kallas ”globaliseringsideologi” eller ej har jag ingen aning om.

Men barn kan faktiskt vara både förståndiga och duktiga bara dom uppmuntras och ges lite ansvar, man blir positivt överraskad ganska ofta.

Mvh isan lover

Hej

Man kan ju uppfostra barn på olika sätt, jag väljer att ge min pojk som bara är 12 år möjlighet att göra lite småjobb och tjäna egna pengar, han klipper gräs på några fastigheter, fiskar hummer på hösten, jobbar extra extra i en loppis på sommarlovet o.s.v, dessa pengar är sen hans egna och dom får han förfoga över själv, köpa mobil, spel, pizza och sånt, i stort sett självständigt, men jag håller lite koll.

Jag försöker undvika att köra med tvång och hot, försöker istället att få honom att fatta rätt beslut genom att han själv sätter sig in, förstår och lär sig vad som är rätt och fel, hur man borde agera o.s.v, tycker det fungerar ganska bra, sen om detta kallas ”globaliseringsideologi” eller ej har jag ingen aning om.

Men barn kan faktiskt vara både förståndiga och duktiga bara dom uppmuntras och ges lite ansvar, man blir positivt överraskad ganska ofta.

Mvh isan lover
Självklart skall man varken hota eller tvinga , men att att låta barn ta beslut som i ditt fall en tolvåring inte riktigt förstår , det passar inte mig , Jag har lyckats bra med mina fem barn, men jag har nog gett dem ganska klara direktiv om vad som är rätt och fel , Sen kan de när de blir vuxna ta egna annorlunda beslut . Men att dana barnen i rätt riktining är nog det rätta , detta med fri uppfostran har inte blivit bra alls.

Självklart skall man varken hota eller tvinga , men att att låta barn ta beslut som i ditt fall en tolvåring inte riktigt förstår , det passar inte mig , Jga har lyckats bra med mina fem barn, men jag har nog gett dem ganska klara direktiv om vad som är rätt och fel , Sen kan de när de blir vuxna ta egna annorlunda beslut . Men att dana barnen i rätt riktining är nog det rätta , detta med fri uppfostran har inte blivit bra alls

Hej

Jag känner ju min pojk väl och är trygg i att han kommer att fatta rätt beslut även i denna fråga.
Han gillar djur och är djurvän, han kommer inte att gilla det här, min roll är att se tillsatt han får se artikeln och filmen, samt diskutera det som framkommer.

Mvh isan lover

Tillbaka
Topp