Har du köpt/betalat/byggt hus i Thailand

Har du skaffat boende i Thailand

• Ja, jag har byggt

Röster: 16 34.8%
  • Ja, jag har köp ett hus

Röster: 0 0.0%
  • Ja, jag har köpt condo

Röster: 1 2.2%
  • Min fru/sambo har köpt/byggt huset

Röster: 7 15.2%
  • Jag hyr hus

Röster: 5 10.9%
  • Jag hyr condo

Röster: 1 2.2%
  • Ja, annat sätt (beskriv gärna)

Röster: 4 8.7%
  • Nej, inget boende i thailand

Röster: 12 26.1%

• Totala väljare
    46

Bästa och ärligaste svaret hittils 5555:):):thumbsup::thumbsup:

Dessutom har det blivit 2 bilar och en handpenning till en bil som jag bad dom lämna tillbaka efter att dom glömde konsultera med mig över vad jag lägger mina pengar på.
Inte fan ska jag sitta med någon manuell låda......även om jag aldrig kör när jag är där.

Så facit är.....
1 fint hus.....som man förstört genom att bygga till ytterligare ghetto-tak här och där.

1 Honda Civic...där kärringen skickade pengar till någon polare för att gå och köpa bilen. Bilen blev levererad på något sätt, men pengarna spelades bort. Det blev en del krångel när kärringen undrade när vi ska betala försäkringen.
Nåja, pengarna kom till bilförsäljaren till slut och allt löste sig.

1 Toyota pickis manuell låda, handpenning på 40k Thb
Då det vanliga "hela släkten får inte plats" och "Dom kan hämta oss från flygplatsen"-tjatet kom på tal, så var det bara att sälja Hondan.
Får helt plötsligt vidarebefordrat en massa bilder på en Toyota pickis. Mitt svar var "fin, men det är ju manuell låda". Responsen var "men vi har redan betalat handpenning". Gav klara besked om att det ändå är från mig pengarna kommer och jag bryr mig föga om handpenningen brinner inne. Jag betalar inget för något jag inte vill ha.....(nåja, har betalat en massa för saker jag inte vill ha)

1 Mitsubishi Triton med automatlåda och klen motor.
Det blev en vit pickis. Jag sket egentligen i vad fan dom köpte.
Inte fan är det någon som har hämtat oss från någon jävla flygplats heller, utan vi får snällt hyra en satans minibuss och pröjsa 4-5k Thb varenda jävla gång.

Plöjt ner en hel del pengar på allt möjligt annat.
Jag tror jag hade fått mer ut av stålarna om jag hade plöjt ner dom i potatislandet eller eldat upp dom.

Dessutom har det blivit 2 bilar och en handpenning till en bil som jag bad dom lämna tillbaka efter att dom glömde konsultera med mig över vad jag lägger mina pengar på.
Inte fan ska jag sitta med någon manuell låda......även om jag aldrig kör när jag är där.

Så facit är.....
1 fint hus.....som man förstört genom att bygga till ytterligare ghetto-tak här och där.

1 Honda Civic...där kärringen skickade pengar till någon polare för att gå och köpa bilen. Bilen blev levererad på något sätt, men pengarna spelades bort. Det blev en del krångel när kärringen undrade när vi ska betala försäkringen.
Nåja, pengarna kom till bilförsäljaren till slut och allt löste sig.

1 Toyota pickis manuell låda, handpenning på 40k Thb
Då det vanliga "hela släkten får inte plats" och "Dom kan hämta oss från flygplatsen"-tjatet kom på tal, så var det bara att sälja Hondan.
Får helt plötsligt vidarebefordrat en massa bilder på en Toyota pickis. Mitt svar var "fin, men det är ju manuell låda". Responsen var "men vi har redan betalat handpenning". Gav klara besked om att det ändå är från mig pengarna kommer och jag bryr mig föga om handpenningen brinner inne. Jag betalar inget för något jag inte vill ha.....(nåja, har betalat en massa för saker jag inte vill ha)

1 Mitsubishi Triton med automatlåda och klen motor.
Det blev en vit pickis. Jag sket egentligen i vad fan dom köpte.
Inte fan är det någon som har hämtat oss från någon jävla flygplats heller, utan vi får snällt hyra en satans minibuss och pröjsa 4-5k Thb varenda jävla gång.

Plöjt ner en hel del pengar på allt möjligt annat.
Jag tror jag hade fått mer ut av stålarna om jag hade plöjt ner dom i potatislandet eller eldat upp dom.

Som jag ser det ett ärligt och uppriktigt svar , förmodligen det vanligaste av vad som händer när Farang placerar slantar i Thaifamiljen , men naturligtvis inte med detta Forums medlemmar;) , deras fruar älskar dem öber allt annat och sätter dem framför Thaifamiljen ,eller i alla fall jämnställda ,, Den traktor jag köpte för 9 år sedan för 90k svenska kr är idag fungerande men fö, bara skit , trasig överallt , helt enkelt förbrukad , skall garva mig harmynt när de vill ha en ny , för det kommer snart en dag när maskinen havererar ,, men då är jag inte i Thailand och kommer inte att satsa en Thbt mer i detta land ... Semester nån månad är ok , men inte mer ... Slarviga och otacksamma djäklar är de som inte fattar att även Farangen måste JOBBA ihop sina stålar :)

förmodligen det vanligaste av da som händer när farang placerar slantar i Thaifamiljen

Tror jag också.

Att däremot gå långsamt fram och inte sprida så mycket pengar omkring sig + att reda ut varje viktig sak ordentligt vartefter det kommer upp har fungerat bra för mig iaf.

Som jag ser det ett ärligt och uppriktigt svar , förmodligen det vanligaste av vad som händer när Farang placerar slantar i Thaifamiljen , men naturligtvis inte med detta Forums medlemmar;) , deras fruar älskar dem öber allt annat och sätter dem framför Thaifamiljen ,eller i alla fall jämnställda ,, Den traktor jag köpte för 9 år sedan för 90k svenska kr är idag fungerande men fö, bara skit , trasig överallt , helt enkelt förbrukad , skall garva mig harmynt när de vill ha en ny , för det kommer snart en dag när maskinen havererar ,, men då är jag inte i Thailand och kommer inte att satsa en Thbt mer i detta land ... Semester nån månad är ok , men inte mer ... Slarviga och otacksamma djäklar är de som inte fattar att även Farangen måste JOBBA ihop sina stålar :)

Jag har haft som princip att inte köpa mer än jag har råd med i Thailand och absolut inte låna en krona till något som köps i landet. Så om allt brinner upp idag så bryr jag mig inte nämnvärt. Då är det deras problem, inte mitt.

Jag har haft som princip att inte köpa mer än jag har råd med i Thailand och absolut inte låna en krona till något som köps i landet. Så om allt brinner upp idag så bryr jag mig inte nämnvärt. Då är det deras problem, inte mitt.
Hur vet du nu hur mycket du har råd med? Är du så rik att du kan gå i pension idag?
Personligen har jag pengar att köpa en massa saker om jag vill men anser inte att jag har råd att förlora särskilt mycket. Det påverkar ju när jag kan gå i pension å vem fn vill jobba tills man blir gammal å trött.

Hur vet du nu hur mycket du har råd med? Är du så rik att du kan gå i pension idag?
Personligen har jag pengar att köpa en massa saker om jag vill men anser inte att jag har råd att förlora särskilt mycket. Det påverkar ju när jag kan gå i pension å vem fn vill jobba tills man blir gammal å trött.
Vem fan vill gå i pension och sitta uttråkad och gnällig, verkar inte så kul att gå i pension så själv kommer jag jobba sålänge jag kan, sitta och vända på varje slant och inte ha kul medans man är ung och kan ha kul kommer jag inte göra.
Ha ett jämt sparande så man kan gå i pension vid 65 och unna sig det man vill ha påvägen ;)

Vem fan vill gå i pension och sitta uttråkad och gnällig, verkar inte så kul att gå i pension så själv kommer jag jobba sålänge jag kan, sitta och vända på varje slant och inte ha kul medans man är ung och kan ha kul kommer jag inte göra.
Ha ett jämt sparande så man kan gå i pension vid 65 och unna sig det man vill ha påvägen ;)
E väl då man blir gnällig som pankis när man går först vid 65 [emoji6]
Jag tänker gå långt tidigare och ha råd att leva gott.
Vänder inte på slantarna nu men slösas inte heller, spec inte på folk som är för lata för att jobba och spara själva.

Tolkar förresten ditt inlägg som att du har svintråkigt när du e ledig [emoji14]

Håller med @Jonas jobba tills 65 sen slappa och njuta av livet. Men ok, trivs man inte med sitt jobb är det väl en annan sak. Så i dagsläget är det 65 som gäller men jag är flexibel, drygt 4 år kvar så mycket kan hända på vägen.

Jag har ca 30 år kvar till ålderspension, så en 40mille + är vad jag anser mig behöva för att skita i jobbet.
Dessa pengar har jag inte, och skulle heller inte ha dessa, även om jag gett fan i att plöja ner en del pengar i Thailand.

Jag har dessutom hus och bil i Sverige och kunde faktiskt ha pyntat bort dessa, men jag har hellre en del kapital som jag kan använda vid behov när det passar mig.

Jag anser mig ha råd att förlora en hel del, men anser samtidigt att det är jävligt onödigt att förlora allt för mycket.
Det är väl dumt att förlora något över huvudtaget, men vissa grejer får man bara bjuda på.

Hoppsan, det var en lustig slutsats. Gnällighet har sällan med pension eller uttråkning att göra och om du sparar hela arbetslivet behöver du inte spara så mycket varje månad för att kunna gå redan vid 60.

Att gamla gubbar är gnälliga beror oftast på kroppen, det är inte kul att bli gammal. Organen lägger ner ett efter ett, njurar, lungor, hörsel, syn, minne o s v. Det börjar någonstans vid 60 och accelererar sedan.

Att kroppen inte funkar längre innebär att du t ex inte kan dricka alkohol utan att må riktigt dåligt efteråt, du får problem med kondition och kan inte röra dig som förr, du kommer inte ihåg men folk runt dig förstår inte utan behandlar dig som ett barn. Dessutom är risken mycket större att något går riktigt sönder och du dör innan du fått uppleva och njuta av friheten.

Allt detta sammantaget gör dig "grinig", du kan visserligen hålla igång och skjuta symptomen lite framför dig men de kommer obönhörligen ikapp, ingen pratar dock om det för detta är inget roligt samtalsämne för någon. Det går inte att åldras med värdighet, det är en degeneration av kroppen och livet!

Så mitt råd till dig är att sälj inte din tid tills du inte kan utnyttja den längre, sluta jobba så tidigt du kan så får du iallafall några år som du kan njuta av livet och din omgivning med saker du själv väljer. Att vara sysslolös har inte så mycket med ålder att göra, det är mer en inställning, du har ju ledig tid även när du jobbar, en del blir uttråkade av långhelger.

Tillbaka
Topp