A
Anonym
Gäst
En liten omröstning om boende i Thailand.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
En liten omröstning om boende i Thailand.
Tanken var om de köpt ett hus var det begagnat, bygger man ett hus är det nytt!Vad är skillnaden på Jag har byggt och Jag har köpt? Byggt, har jag då fysiskt staplat tegelstenar och gjutit eller bara köpt ett ny byggt hus?
Tanken var om de köpt ett hus var det begagnat, bygger man ett hus är det nytt!
Bästa och ärligaste svaret hittils 5555Jag har betalat en massa för allt möjligt
Bästa och ärligaste svaret hittils 5555![]()
Dessutom har det blivit 2 bilar och en handpenning till en bil som jag bad dom lämna tillbaka efter att dom glömde konsultera med mig över vad jag lägger mina pengar på.
Inte fan ska jag sitta med någon manuell låda......även om jag aldrig kör när jag är där.
Så facit är.....
1 fint hus.....som man förstört genom att bygga till ytterligare ghetto-tak här och där.
1 Honda Civic...där kärringen skickade pengar till någon polare för att gå och köpa bilen. Bilen blev levererad på något sätt, men pengarna spelades bort. Det blev en del krångel när kärringen undrade när vi ska betala försäkringen.
Nåja, pengarna kom till bilförsäljaren till slut och allt löste sig.
1 Toyota pickis manuell låda, handpenning på 40k Thb
Då det vanliga "hela släkten får inte plats" och "Dom kan hämta oss från flygplatsen"-tjatet kom på tal, så var det bara att sälja Hondan.
Får helt plötsligt vidarebefordrat en massa bilder på en Toyota pickis. Mitt svar var "fin, men det är ju manuell låda". Responsen var "men vi har redan betalat handpenning". Gav klara besked om att det ändå är från mig pengarna kommer och jag bryr mig föga om handpenningen brinner inne. Jag betalar inget för något jag inte vill ha.....(nåja, har betalat en massa för saker jag inte vill ha)
1 Mitsubishi Triton med automatlåda och klen motor.
Det blev en vit pickis. Jag sket egentligen i vad fan dom köpte.
Inte fan är det någon som har hämtat oss från någon jävla flygplats heller, utan vi får snällt hyra en satans minibuss och pröjsa 4-5k Thb varenda jävla gång.
Plöjt ner en hel del pengar på allt möjligt annat.
Jag tror jag hade fått mer ut av stålarna om jag hade plöjt ner dom i potatislandet eller eldat upp dom.
förmodligen det vanligaste av da som händer när farang placerar slantar i Thaifamiljen
Som jag ser det ett ärligt och uppriktigt svar , förmodligen det vanligaste av vad som händer när Farang placerar slantar i Thaifamiljen , men naturligtvis inte med detta Forums medlemmar, deras fruar älskar dem öber allt annat och sätter dem framför Thaifamiljen ,eller i alla fall jämnställda ,, Den traktor jag köpte för 9 år sedan för 90k svenska kr är idag fungerande men fö, bara skit , trasig överallt , helt enkelt förbrukad , skall garva mig harmynt när de vill ha en ny , för det kommer snart en dag när maskinen havererar ,, men då är jag inte i Thailand och kommer inte att satsa en Thbt mer i detta land ... Semester nån månad är ok , men inte mer ... Slarviga och otacksamma djäklar är de som inte fattar att även Farangen måste JOBBA ihop sina stålar
![]()
Hur vet du nu hur mycket du har råd med? Är du så rik att du kan gå i pension idag?Jag har haft som princip att inte köpa mer än jag har råd med i Thailand och absolut inte låna en krona till något som köps i landet. Så om allt brinner upp idag så bryr jag mig inte nämnvärt. Då är det deras problem, inte mitt.
Vem fan vill gå i pension och sitta uttråkad och gnällig, verkar inte så kul att gå i pension så själv kommer jag jobba sålänge jag kan, sitta och vända på varje slant och inte ha kul medans man är ung och kan ha kul kommer jag inte göra.Hur vet du nu hur mycket du har råd med? Är du så rik att du kan gå i pension idag?
Personligen har jag pengar att köpa en massa saker om jag vill men anser inte att jag har råd att förlora särskilt mycket. Det påverkar ju när jag kan gå i pension å vem fn vill jobba tills man blir gammal å trött.
E väl då man blir gnällig som pankis när man går först vid 65 [emoji6]Vem fan vill gå i pension och sitta uttråkad och gnällig, verkar inte så kul att gå i pension så själv kommer jag jobba sålänge jag kan, sitta och vända på varje slant och inte ha kul medans man är ung och kan ha kul kommer jag inte göra.
Ha ett jämt sparande så man kan gå i pension vid 65 och unna sig det man vill ha påvägen![]()
Håller med @Jonas jobba tills 65 sen slappa och njuta av livet. Men ok, trivs man inte med sitt jobb är det väl en annan sak. Så i dagsläget är det 65 som gäller men jag är flexibel, drygt 4 år kvar så mycket kan hända på vägen.Vem fan vill gå i pension och sitta uttråkad och gnällig, verkar inte så kul att gå i pension så själv kommer jag jobba sålänge jag kan, sitta och vända på varje slant och inte ha kul medans man är ung och kan ha kul kommer jag inte göra.
Ha ett jämt sparande så man kan gå i pension vid 65 och unna sig det man vill ha påvägen![]()
Hur vet du nu hur mycket du har råd med? Är du så rik att du kan gå i pension idag?
Personligen har jag pengar att köpa en massa saker om jag vill men anser inte att jag har råd att förlora särskilt mycket. Det påverkar ju när jag kan gå i pension å vem fn vill jobba tills man blir gammal å trött.
Vem fan vill gå i pension och sitta uttråkad och gnällig, verkar inte så kul att gå i pension så själv kommer jag jobba sålänge jag kan, sitta och vända på varje slant och inte ha kul medans man är ung och kan ha kul kommer jag inte göra.