Historien om et mareritt. (En mördröm)

R

Raderad medlem 8711

Gäst
Jeg våkner opp og solen stråler inn fra begge sider av gardinen. Utenfor soveromsdøren holder min kjære på å feie gulvet i stuen så jeg rusler ut på altanen hvor det lukter av ferskt brød og stekte egg. Når jeg har satt meg ned i godstolen så kommer min kjære ut til meg med et stort krus med varm te. Mens jeg sitter der å nyter livet så passerer ungene i nabolaget huset mitt på vei til skolen. Noen av dem våger seg frempå med å si "hello" eller "how are you". Og så ler dem sjenert.

Når jeg sitter der og lar frokosten "smelte" så ringer telefonen. Broren til fruen lurer på om jeg vil bli med å fiske sammen med han og noen av hans venner. Jeg hadde ingen planer for dagen, noe som jeg vanligvis ikke har, så jeg ropte til min kjære at jeg dro til hennes bror. Når jeg kom til brorens hus så dro vi alle til en kunstig dam som landsbyen hans brukte til vannreservoar og fiskedam. Mot en beskjeden avgift så kan man fiske der.

Dem hadde en fast fiskeplass hvor dem hadde et par plaststoler og lot meg få den ene. Jeg hadde ikke før satt meg ned før jeg ble tilbudt noe iskaldt å drikke. Noe som virkelig gjorde godt i varmen. Det ble ikke store utbyttet av fisketuren, men det er alltid hyggelig å være sammen med venner å finne på noe. Og etterpå så endte vi opp utenfor brorens hus hvor vi tok noen flere øl og grillet utbyttet av fisketuren. Når solen senket seg for kvelden så dro jeg hjem hvor min kjære var klar med middagen.

Når jeg etter en hyggelig kveld sammen med min kjære var tilbake i min seng så lurte jeg på hvor dagen min hadde blitt av.

Fortsettelse følger.

Jeg sitter der utenfor huset i mine egne tanker og blir "vekt" av en stemme som sier noe jeg ikke helt forstår. Min nabo litt lengre opp i gaten som står utenfor porten gjentar hva han sa og et "lys" går opp for meg. For jeg lovte dagen før å ta med ungene hans for å gå å svømme. Så jeg sier at jeg kommer opp til han om 5-10 min. Men nesten samtidig så dukker hodet til naboen "next door" opp over kanten på muren mellom oss. En hyggelig engelskmann som er gift med en kvinne i nabobyen, men som søker et litt roligere liv (lang historie). Når jeg henter ungene så kommer jeg litt senere enn 5-10 min. for jeg ble stående å prate litt med engelskmannen, men det tror jeg ingen la merke til.

Jeg "fylte opp" bilen min med en haug med unger og faren deres gav meg litt penger for inngangsbillett og mat (søtsaker) til ungene. Svømmebasseng-området var ikke langt unna og ungene stormet ut i det nærmeste bassenget på thai-vis (bråkete) ved ankomst. En av ungene kunne ikke svømme så jeg måtte ut i bassenget for å assistere. Dette var midt på vinteren og jeg er så absolutt ingen is-bader. Jeg beveger normalt ikke kroppen min ut i vannet dersom det er under "28 grader". Og mine tanker kom til å streife hva ungene måtte mene (barnemishandling) om temperaturen i vannet.

Etter et par timer så begynte jeg å bli redd for "frostskader" for både meg og ungene så jeg beordret full "retrett" opp av bassenget. Både jeg og ungene begynte å bli sultne så vi dro bort til Robinson. "Go shopping" sa jeg innenfor dørene til kjøpesenteret og jeg angret som en "hund" på de ordene resten av dagen når jeg forstod at det kanskje ikke var dagens beste ide på grunn av ungenes ville ferd igjennom leketøysavdelingen.

Etter at ungene var levert der dem hørte hjemme så tenkte jeg det kunne vært godt med en iskald "venn" så jeg ruslet bort til kjøleskapet å hentet en liten Leo, et glass og noe is. Satte meg på solsengen utenfor huset og nøt vært sekund som om det skulle vært mitt siste. Hva hadde livet vært uten et sted som Isaan tenkte jeg. Mens jeg satt der og tenkte på "meningen med livet" så kom hunden til huseieren luskende langs veien utenfor. Og når den fikk se meg så stod den der utenfor porten å ventet på meg. Jeg slapp den innenfor porten og den hoppet rett opp på solsengen min. Noe den vet at den ikke får lov til. Så jeg måtte jage den ned igjen. Og 5 min. senere så dukket eieren opp og vi slo av en kort prat.

Senere på dagen så satt jeg, naboen og en felles venn utenfor huset når min kjære kom hjem fra jobb. I det hun passerte oss på vei inn i huset så kom det humoristisk "sitter dere her å drikker øl igjen". Mitt svar var at jeg var nødt til det når mine venner drikker. Hun sa at hennes bror kom for å hente oss litt senere på kvelden for vi skulle på familiebesøk. Jeg spurte om jeg hadde et ord med i laget. Nei sa min kjære og mine 2 venner lo så dem ristet.

Fortsettelse følger.

Senast redigerad av en moderator:
Jeg sitter å drikker min kopp te etter at jeg hadde hatt min frokost og min nabo dukker opp rundt muren som skiller våres balkonger. Hva er det du vil nå sier jeg (humoristisk). Han lurte på om jeg var interessert i å bli med å besøke hans kanadiske venn. Jeg hadde ingen planer for dagen så jeg fant fram bilnøklene og vi dro til hans venns hus. Det var tidlig på dagen, men når vi var utenfor huset så virket det som om at ingen var hjemme. Så jeg sa til min nabo at vi kanskje skulle dra tilbake. Men min nabo sa at han hadde snakket med sin kamerat denne morgenen og han var hjemme. Min nabo ringte sin kamerat og plutselig var han i døren. Når vi kom innenfor så spurte jeg om hvorfor huset så så "dødt ut". Og da forklarte han at hans kone skyldte litt penger til den lokale "maffia". Hun var en tanke spilleavhengig så han hadde ikke hatt på lyset de siste 14 dagene i frykt for at dem skulle kreve pengene av han. Hvor er din kone nå spurte jeg. Hun er i Udon Thani sammen med sin familie. Og da sa jeg at han kunne bo hos meg noen uker til alt roet seg ned. Så han pakket bagen sin og vi dro hjem til meg. To uker senere satt vi på balkongen min å lo så vi av det hele.

Fortsettelse følger.

Tillbaka
Topp