Hur lura arvingarna?

Hegen

Aktiv medlem
Inte lagligt men det finns personer som kör för fort vilket drabbar fler personer. Jag uppmanar ingen till brott!
Fd granne till BTT månntro...
Undrar hur många som gör likadant...

Inte lagligt men det finns personer som kör för fort vilket drabbar fler personer. Jag uppmanar ingen till brott!

Och jag undrar vad rubriken till tråden har med detta att göra ? Det är väl moder Svea som luras på pengar och inte arvingarna eller har jag fattat helt fel ?

Arvingarna får sätta dödsboet i konkurs så då borde dom ej bli ersättningsskyldig

Arvingarna får sätta dödsboet i konkurs så då borde dom ej bli ersättningsskyldig
Jag har tagit en extra försäkring både på MC samt bilen, betalar tredje part upp till en miljon samt borgar ut mig från finkan för upp till 250 000 om jag hamnar där. 2500 bath per år för MC n . Prisvärt då den statliga försäkr, inte är mycket värd

Fast arvingarna blir väl inte ersättningsskyldig oavsätt. Möjligen resulterar det väl i att de får mindre eller blir utan arv om det fanns några tillgångar i dödsboet. Skulder i dödsboet skrivs väl av efter några år vill jag minnas men rätta mig om jag har fel.

Och jag undrar vad rubriken till tråden har med detta att göra ? Det är väl moder Svea som luras på pengar och inte arvingarna eller har jag fattat helt fel ?
Du menar att om släktingarna begår brott så skall du betala? Vi kan ju kanske ta och pressa föräldrarna till alla ligister och gängkriminella?

-nej. Det är skillnad på svensk och svensk
Hur i hela friden bar du dig åt för att missförstå mitt korta inlägg så mycket ?

Fast arvingarna blir väl inte ersättningsskyldig oavsätt. Möjligen resulterar det väl i att de får mindre eller blir utan arv om det fanns några tillgångar i dödsboet. Skulder i dödsboet skrivs väl av efter några år vill jag minnas men rätta mig om jag har fel.

Du ärver inte skulder.
Om det inte finns några tillgångar i dödsboet, behöver du inte personligen betala skulderna. Du ärver alltså aldrig skulder.
Skulden ska betalas med tillgångarna i dödsboet.

TS menar nog att den döde har "lurat" sin arvingar på det som att eventuellt fanns kvar.

Nu får de lämna in en dödsbo anmälan till socialen så får vi andra betala gravsättning.

Tillbaka
Topp