Långeman
Forumveteran
Köp nya så har du något att göraUbon:s popcorn är slut...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Köp nya så har du något att göraUbon:s popcorn är slut...
Har du varit i Thailand som du säger 15 år och inte lärt dig hur man ska göra när man ska till sin flickväns by så har du en del att lära här.. 5555 För det första så säger bara torskarna "damer" om sina tjejer,,, nu kommer jag få fan, men W.T.F. ... Okey. Korat är ju en stor stad som har mycket runt omkring,, som du skriver Khonburi,, den finns inte i Korat vad jag minns,, tror nog du menar Chonburi som ligger nära Pattaya.
Undrar egentligen varför du överhuvudtaget funderar på att ifrågasätta din tjej (dam)?
Hej!
Jag lovade ju jag skulle återkomma om jag besökte byn.
Sagt och gjort.
Sitter på bussen tillbaka till provinshuvudstaden.
Jag bodde hos henne i 7 nätter. Helt ok, blev väl omhändertagen. Inga större överraskningar. Summa summarum: jag anser jag bara skrapat på ytan ang. livet i en by på landet.
Inga vilda fester, inga fester alls, blev runtskjutsad av en väninna till väninnan som hade bil. Tittade på diverse sevärdheter, berg, dammar, sjöar, tempel, stupor.
Livet i en by ter sig för mig som utomstående lite långtråkigt, man är väldigt nära inpå släkt o vänner.
Alla hem står öppna för besök närsomhelst. Mkt sovande o vilande när tillfälle ges.
Kan tänka mig att nästintill varje by har ett eller flera hus finansierat av en utlänning.
Min stora fasa var ju att väninnan skulle tappa ansiktet av att ha mig besökande, så var definitivt inte fallet(SKRATT)!!!!
Jag kommer nu att behandla lite av vad folk sagt i tråden här ang. hur jag skulle betett mig:
-Att hemlighålla jag talar thai. RESULTAT: folk SA(märk väl SADE)att jag pratade bra thai. Småpratade med alla som ville prata. Att kunna språket lite grann underlättade MYCKET.
-Inte berätta hur mkt pengar jag hade med för väninnan.
RESULTAT: Hon sa bara yeah, yeah...
Mvh:
Så gott folk kom med era betraktelser och expertutlåtanden.
PS: Tråden är gammal, då en del folk här verkar ha för vana att INTE läsa igenom vad som skrivits, gör gärna det innan ni kommenterar.
DS
Kul med folk som har koll....Khonburi existerar i allra högsta grad i Nakhon Ratchasima. Har själv ett stenkast dit
Hej.Hej
Kul att du som väntat bemöttes väl i byn och jag förstår att du hade stor nytta av dina språkkunskaper, jag är inte heller direkt förvånad över att du tyckte att det var lite långtråkigt i byn trots era utflykter, det är en stor omställning att vistas i en by, att komma in i tempot och få till något som liknar en vardag där tar ju sin tid, enligt mig behöver man en sysselsättning av något slag för att få tiden att gå när man vistas längre tider på landet.
Mvh isan lover
5555Svärta ned henne? Varför skulle det göra det? Jag upplever det som att faranger har hög status i Thailand.
Preis som i mitt fall , jag får hybris efter en vecka i frugans risby , jah kan fiska lite , serva min MC , samt mecka lite med familjens traktor . Sen är jag sysslolös , sitta hela dagen och pimpla Chang roar inte mig , vill ha liv och rörelse runtomkring mig . I Korat tillex kan jag sitta på en uteservering ett par timmar med en kopp kaffe snacka lite med folket i cafet samt kika på förbipaserande , stor marknad dessutom .. Korat är ok , Tror inte de snackar skit om dig i byn , inte om du är trevlig , skötsam samt nykter , då är det mer att de diskuterar om ev förhållande samt husbyggande 555Hej.
Återigen huvudet på spiken från dig.
Ja verkligen att språkfärdigheten kom till nytta, sen kan jag säkert baktalas rakt över mitt huvud då dialekt, ordval o hastighet på talet gör mkt.(om folk skulle vilja göra det)
Jag tror mycket av "långtråkigheten" beror på att jag inte är med i livet i byn, hemma i "Svedala" uppfattas mitt liv säkert lika långtråkigt som jag uppfattar livet här. Det plus att jag inte kan vara med i alla konversationer, så visst blir man ngt åsidosatt.
Nu har jag inte för avsikt att flytta till någon by, men hade jag flyttat till en by så hade en eller flera hobbys/verksa,mheter varit nödvändiga.
Mvh.
Fick intrycket och väninnan sa också att när jordbruket inte behöver folk är det inte mkt att göra i byn.Preis som i mitt fall , jag får hybris efter en vecka i frugans risby , jah kan fiska lite , serva min MC , samt mecka lite med familjens traktor . Sen är jag sysslolös , sitta hela dagen och pimpla Chang roar inte mig , vill ha liv och rörelse runtomkring mig . I Korat tillex kan jag sitta på en uteservering ett par timmar med en kopp kaffe snacka lite med folket i cafet samt kika på förbipaserande , stor marknad dessutom .. Korat är ok , Tror inte de snackar skit om dig i byn , inte om du är trevlig , skötsam samt nykter , då är det mer att de diskuterar om ev förhållande samt husbyggande 555Byfolket är generellt sett trevliga tycker jag , men även de har för lite att göra , därför snackas det otroligt mycket
Iscchhh då , kanske passar bättre 5555Jag förstår vad du menar när du skriver hybris. Dock så är detta ord ofta felanvänt
Hybris (mytologi) – Wikipedia
Mycket möjligt det är så....Nu var jag inte med och kommenterade tråden inledningsvis men kan ju säga en sak som jag direkt tänkte på...
Detta med att skinna en farang när han kommer på besök. Det inträffar bara om tjejen är av den typen som aldrig eller knappt varit i bar... hon har hört historier om hur faranger kastar pengar omkring sig och när den gående bankomaten kommer till byn kan hon inte säga nej till de som ger förslag om grandiosa fester eller ny traktor till familjen.
En tant som är gammal i gamet vet hur det ligger till med faranggubbars ekonomi och anpassar sig efter det. Hon snäser av förslag på att bränna sin väns pengar.
Missuppfattning där... bryr hon sig om dig så vill hon ju inte slösa med dina pengar oavsett vilken bakgrund hon har.Mycket möjligt det är så....
För egen räkning har jag helt klart hängt mest med pr_ostituerade, då i BKK o pattis. Vad gäller där har jag alltid blivit förväntad att betala, tjejen har tillochmed tagit pengar direkt ur min hand och givit som dricks.
Jag har roadtrippad med en icke bartjej, hon och hennes polare var "mianois". Vi åkte i tjejens hillux vigo från bkk till norr o retur. Här stod jag för alla utgifter. En läkare jag dejtade ett kort tag tillät mig inte tänka på att betala och grymtade när jag tog ngt lite billigare på menyn. Så jag kan inte generalisera så.
Kanske lite hemskt det du säger= gifta sig med en h**a som håller i slantarna eller en vanlig tjej som slösar....
mvh
Jag säger inte emot dig, men jag grundar MINA sanningar på vad JAG upplevt.Missuppfattning där... bryr hon sig om dig så vill hon ju inte slösa med dina pengar oavsett vilken bakgrund hon har.
Om vi snackar yngre oerfarna är det ofta mamman som vill hon ska dumpa sina thaikillar och välja farang. Då kommer det kosta farangen en hel del och i slutändan kan han bli fetblåst
Det gör nog allaJag säger inte emot dig, men jag grundar MINA sanningar på vad JAG upplevt.
mvh.
Underbart med en skribent som skriver rakt ut vad han tänker ,, vad jag förstår av ditt inlägg så har du nog mer insikt än flertalet härMycket möjligt det är så....
För egen räkning har jag helt klart hängt mest med pr_ostituerade, då i BKK o pattis. Vad gäller där har jag alltid blivit förväntad att betala, tjejen har tillochmed tagit pengar direkt ur min hand och givit som dricks.
Jag har roadtrippad med en icke bartjej, hon och hennes polare var "mianois". Vi åkte i tjejens hillux vigo från bkk till norr o retur. Här stod jag för alla utgifter. En läkare jag dejtade ett kort tag tillät mig inte tänka på att betala och grymtade när jag tog ngt lite billigare på menyn. Så jag kan inte generalisera så.
Kanske lite hemskt det du säger= gifta sig med en h**a som håller i slantarna eller en vanlig tjej som slösar....
mvh
Mycket möjligt det är så....
mvh
Helt klart finns alla sorter i Thailand, de har ju 6ggr mer folk än oss och betydligt större samhällsklyftor. Beträffande läkaren satt hon väl lite på glasberget om sådant finns i landet och väldigt världsvan, syster advokat, fint hus, bil mmmm. Minnen för ålderdomen.Hahaha det finns nog alla varianter även i Thailand. Kanske läkaren i början ville visa att det inte bara är faranger som har pengar och att hon inte är snål.
/ SatanG