Internatinella registrerings plåtar till bil och MC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
F

Farang53

Gäst
Gäller Thai registrerad bil och MC. International Transport Permit. Det finns på Traffic Office att beställa internationella registrerings plåtar (västerländska bokstäver) så man kan åka mellan olika länder med sin bil. Man får en passbok till bilen som intygar ägare och reg nr och bilmärke. Man får vänta i 1 månad på dom och kostar 250 THB. Det följer med landsmärke T som ska klistras på bilen.

Jag har hört att en bil måste vara betald för att få köras mellan Thailand och Laos, det godkänns alltså inte att köra med en bil som man har på avbetalning. Detta gäller kanske enbart thairegistrerade bilar?

Är den inte betald så är det inte din bil förrän den är betald. Risken är att man säljer den utomlands.

Tack för den infon, finns det ju möjlighet att köpa sig en bil och bila runt i Asien en vacker dag. Bara hört innan att man inte fick passera gränsen med Thai reggad bil visste inte att det fanns möjlighet med internationell reggning.

Har du en fordonsbok i ditt namn sa ar det bevis pa att du ar agare , i annat fall tillex da du har en avbetalning pa bilen sa har du ingen bok , utan endast en kopia av den med leasingfirmans namn....
Tydligen ratt vanligt att aven farang koper pa abis,,,, inte bra kanner jag ..farangen betalar halva bilen och Thaipartnern tar leasing, dvs blir agare nar den ar betald ..farangen drar kortare straet som vanligt ..har sjalv alla tre hojarna samt bilen i mitt namn

Går alldeles utmärkt att åka ut från Thailand med Ord. Thaiplåt, var i Cambodja med min Big Bike, inget som helst problem, dom ville bara ha kopia på min bok, visade aldrig boken för någon

Jag skrev inget om att det inte gick att åka ut ur landet med Thaiplåt. Jag skulle ha skrivit att det underlättar om man har Internationella plåtar. Men jag har hört att dom vill ha betalt när man åker över till Laos om man har Thaiplåt på bilen sen vet jag inte vad Vietnam har för regler om man kommer med Thaiplåt. Jag har sett att dom som besöker Malaysia har sticker med svart botten och vit text.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp