Jagad av skattemyndigheterna

Nagra veckor sedan kom ett brev i min brevlada, aven Tirak har mottagit ett brev fran skattemyndigheterna i Sverige.

De vill veta hur mycket jag vistas utanfor min bostad.

Har nagon av er fatt brev fran skattemyndigheterna ?

Vadå får man inte vara utomhus för skattemyndigheten längre? ;)

Själv inte fått något brev men vi semestrar endast utomlands, antar att det var det du menade. Bor ni i Thailand?

Du ger inte så mycket information. Har dom anledning att skicka ett sådant brev?

Du får endast vistas i Tillex Thailand under max 6 månader , Hur har ni ställt er post under tiden ? Ställer man om posten så har de ju lätt att kolla upp detta , att skattemyndigheten skulle kolla allas in och utresor är väl knappast troligt , de har väl kanske skickat brev till Er hemadress och inte fått nåt svar .....Man skall enligt lag skriva ut sig om man vistas utomlands mer än sex månader ..

Vadå får man inte vara utomhus för skattemyndigheten längre? ;)

Själv inte fått något brev men vi semestrar endast utomlands, antar att det var det du menade. Bor ni i Thailand?

Du ger inte så mycket information. Har dom anledning att skicka ett sådant brev?

Jag vet ej riktigt vad de menar i folkbokforing forfragan.
Myndigheten fragar "hur lang tid vistas du i bostaden"

Jag har adress i Sverige och min Tirak bor i Thailand med varat barn.

De kanske misstanker att jag vistas utanfor min bostad for mycket t.ex. i Thailand.

14709808223961646568806.jpg

Du får endast vistas i Tillex Thailand under max 6 månader , Hur har ni ställt er post under tiden ? Ställer man om posten så har de ju lätt att kolla upp detta , att skattemyndigheten skulle kolla allas in och utresor är väl knappast troligt , de har väl kanske skickat brev till Er hemadress och inte fått nåt svar .....Man skall enligt lag skriva ut sig om man vistas utomlands mer än sex månader ..

Ja, men man ska INTE rakna manader nar det galler myndigheter, man ska rakna dagar annars blir det problem.

Minst 183 dagar i Sverige
Max 182 dagar i t.ex. Thailand

Jag har kvar min brevlada utanfor mitt boende i Sverige.

Ja, men man ska INTE rakna manader nar det galler myndigheter, man ska rakna dagar annars blir det problem.

Minst 183 dagar i Sverige
Max 182 dagar i t.ex. Thailand

Jag har kvar min brevlada utanfor mitt boende i Sverige.
Har du adress utanför Sverige men vistas mycket i Sverige också men får tex. Sink så är det väl ingen konstig fråga, helt berättigad om man har dubbla boenden så man beskattas rätt.

Har man ett gemensamt barn som bor med mamman i Thailand så infinner sig nog frågan ganska snart , har ,man sen sink mm. så kanske än mer befogad ...

Första dom gjorde när jag skrev mig i Thailand va att skicka ett brev jag skulle besvara, givetvis bara för att kolla att jag va där.

Iofs så är det ju inte så svårt att fejka ett dyligt , man skickar det till en släkting i Sverige som sen postar det här till Skattemyndigheten .. Tror knappast att de har tid att kolla alla passmed ut samt inresestämplar , självklart så kan man bli uppmanad att visa passhandling för kontroll

Tillbaka
Topp